Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto 1 ucieka prąd, jaki multimetr rejestrujący?

Alexthefirst 08 Sty 2016 15:23 2181 37
  • #1 08 Sty 2016 15:23
    Alexthefirst
    Poziom 5  

    Witajcie,

    Ucieka mi gdzieś prąd, ale nie jestem pewien, gdzie. Wiele osób już szukało i nie
    znalazło. Chcę zrobić tak: wpiąć multimetr rejestrujący do bezpieczników i tak
    zostawiac i później patrzyć na wykres na kompie, czy np. przez noc płynął
    jakiś prąd za duży.

    Jaki najtańszy multimetr logger z USB się do tego nadaje? Będzie coś tańszego,
    niż to?
    BM521 Multimetr-logger (690 PLN brutto)

    Taki sprzęt (w sumie nawet niekoniecznie multimetr, może jest coś innego) musi
    mieć USB i wybór interwału próbkowania, żeby mógł byc wpięty przynajmniej
    dobę.

    Pozdrawiam !

    0 29
  • #2 08 Sty 2016 15:35
    turek_turek
    Poziom 14  

    A ile prądu Ci pobiera jak zamkniesz samochód i wszystko powyłączasz mierząc na akumulatorze?

    0
  • #3 08 Sty 2016 15:37
    Alexthefirst
    Poziom 5  

    0,08A zwykle, ale skoro mi czasem potrafi rozładować akum przez noc (jak jest wilgotno i/lub zimno), to widać, że czasem więcej. Musze upolować to i stąd pytanie o ten miernik.

    0
  • #4 08 Sty 2016 15:51
    turek_turek
    Poziom 14  

    Powinno być w granicach 0,01A przy zamkniętym samochodzie. 0,08A to już za dużo. Sugeruję wyjmowanie kolejno bezpieczników od poszczególnych podzespołów i mierzenie. Najczęściej winą obarczone jest radio, gniazdo zapalniczki.

    0
  • #5 08 Sty 2016 15:58
    Alexthefirst
    Poziom 5  

    Już właśnie podejrzewam te bezpiecznik. Zaraz po podpięciu jest 0,28A i po ok. 2 sekundach spada do 0,08A i już tak zostaje. Na necie piszą, że 70-80 mA to jest normalny pobór - jesteś pewien, że to za dużo?

    0
  • #6 08 Sty 2016 19:59
    turek_turek
    Poziom 14  

    W moim aucie pobiera 0.01-0.02 jak mam wszystko wyłaczone zamknięte auto. W niekturych autach może być trochę wjęcej np: jak jest podłączony alarm czy coś. A akumulator jest wporządku? W miare świerzy?

    0
  • #7 08 Sty 2016 20:07
    Alexthefirst
    Poziom 5  

    Bardzo świeży, bo wymieniony i jest dobrej marki i był tez testowany w serwisie. Z czego wynika, że najpierw jest 0,28 przez te 2 sekundy? Jakiś kondensator czy coś?

    0
  • #8 08 Sty 2016 20:13
    vodiczka
    Poziom 43  

    Alexthefirst napisał:
    Na necie piszą, że 70-80 mA to jest normalny pobór - jesteś pewien, że to za dużo?
    Różni piszą różne rzeczy :) moim zdaniem 70 mA to już za dużo, przyjmuję jako wartość graniczną 50mA a znaczna część samochodów nie przekracza 20mA jak u kolegi turek_turek
    By rozładować przez noc (12h) nawet stary i słaby akumulator (12Ah) potrzebny prąd 1A. :)
    Alexthefirst napisał:
    Z czego wynika, że najpierw jest 0,28 przez te 2 sekundy? Jakiś kondensator czy coś?
    Może być i 2 minuty, zależy jak szybko komputer przechodzi w stan uśpienia.

    0
  • #9 08 Sty 2016 20:13
    12pawel
    Poziom 33  

    turek_turek napisał:
    Powinno być w granicach 0,01A

    Dla punto niby tak, ale teraz samochody biorą już i po 30-50mA
    Alexthefirst napisał:
    Z czego wynika, że najpierw jest 0,28 przez te 2 sekundy

    Sterowniki w autach przechodzą w stan uśpienia po kilku sek, a niektóre nawet po 10min.
    Alexthefirst napisał:
    wpiąć multimetr rejestrujący do bezpieczników

    po co tak komplikować. Wepnij amperomierz i wyciągaj po kolei bezpieczniki i patrz czy pobór spada. Jak spadnie to sprawdzasz od czego bezpiecznik itd.

    0
  • #10 08 Sty 2016 20:16
    vodiczka
    Poziom 43  

    12pawel napisał:
    Wepnij amperomierz i wyciągaj po kolei bezpieczniki i patrz czy pobór spada
    niewiele to pomoże skoro:
    Alexthefirst napisał:
    0,08A zwykle, ale skoro mi czasem potrafi rozładować akum przez noc (jak jest wilgotno i/lub zimno), to widać, że czasem więcej.
    nawet 3x 0,08A nie rozładuje akumulatora przez jedną noc.

    0
  • #11 08 Sty 2016 20:38
    Alexthefirst
    Poziom 5  

    vodiczka napisał:
    nawet 3x 0,08A nie rozładuje akumulatora przez jedną noc.


    Dokładnie. Na pewno jest jakiś duży upływ, który się włącza tylko czasem i bardzo trudno to upolować. Stąd pytam o miernik rejestrujący

    0
  • #12 08 Sty 2016 20:46
    12pawel
    Poziom 33  

    Alexthefirst napisał:
    Na pewno jest jakiś duży upływ, który się włącza tylko czasem i bardzo trudno to upolować.

    Panowie instalacja w punto z tego rocznika to kilka przewodów na krzyż, praktycznie bez sterowników itp. co tam może niespodziewanie brać prąd? Alarm masz? Radio wyłącza się z zapłonem? Centralny masz?
    Zwykły miernik i trochę czasu i problem musi być rozwiązany, a nie rejestracja poboru prądu.

    0
  • #13 08 Sty 2016 20:54
    vodiczka
    Poziom 43  

    12pawel napisał:
    Panowie instalacja w punto z tego rocznika to kilka przewodów na krzyż
    Gdzie autor tematu napisał, że posiada punto bo nie zauważyłem :)

    0
  • #14 08 Sty 2016 21:06
    Alexthefirst
    Poziom 5  

    Nie mam alarmu, a radio się wyłącza i wyjmuję panel dodatkowo. Mam centralny. Tak się nie rozwiąże problemu, bo to zwykle ejst tak, że wstaje rano i jeśli jest wilgotno, to akum rozładowany. A czasem nie. To jest loteria i trudno to upolować, chyba żeby robić pomiary na dnie jeziora ;)

    0
  • #15 08 Sty 2016 21:11
    12pawel
    Poziom 33  

    vodiczka napisał:
    Gdzie autor tematu napisał, że posiada punto bo nie zauważyłem

    A temat kolega czytał?

    0
  • Pomocny post
    #16 08 Sty 2016 21:13
    kwok
    Poziom 39  

    Wyjmij radio w całości.

    0
  • Pomocny post
    #17 08 Sty 2016 21:19
    tzok
    Moderator Samochody

    Alexthefirst napisał:
    Jaki najtańszy multimetr logger z USB się do tego nadaje? Będzie coś tańszego,
    niż to?
    BM521 Multimetr-logger (690 PLN brutto)
    Toż to połowa wartości tego Punta ;) Obawiam się, że rejestrator niewiele Ci pomoże, bo na jednym bezpieczniku i tak jest kilka obwodów. Z drugiej strony jest tylko kilka przewodów które pozostają pod napięciem przy wyłączonym zapłonie. Po prostu sprawdź wiązki, zwłaszcza tam gdzie dotykają karoserii.

    Żeby prawidłowo zmierzyć pobór prądu musisz podłączyć amperomierz przy akumulatorze, tak aby ani na chwilę nie otworzyć obwodu. Dla Punta mk.1 normalny pobór jest na poziomie 30mA. Niemniej nawet 160mA nie spowoduje problemów przy w miarę regularnym użytkowaniu samochodu. Sterownik silnika usypia się po 90 lub 120 sekundach (zależnie od wersji) od wyłączenia zapłonu (słychać kiedy wyłącza się główny przekaźnik pod maską).
    Fabryczna instalacja pod radio ma dwa stałe plusy (nie ma plusa po stacyjce). Żeby radio prawidłowo się usypiało trzeba to przerobić, jest to to tyle proste, że fizycznie od kostki ISO do skrzynki bezpieczników idą dwa osobne przewody od obu "plusów", które łączą się dopiero we wtyku z tyłu skrzynki. Samo zdejmowanie panelu nie gwarantuje uśpienia radia.
    Czy w konsoli nad lusterkiem wstecznym masz zegarek? Działa? Częsta usterka to nieszczelność pod podstawą anteny radiowej i zalewanie tego zegarka (oraz odbiornika fabrycznego centralnego zamka, jeśli jest). Inna częsta usterka to zalanie sterownika poduszek powietrznych (jest w tunelu środkowym, pod nagrzewnicą) przez płyn z cieknącej nagrzewnicy.

    0
  • #18 08 Sty 2016 21:25
    Alexthefirst
    Poziom 5  

    tzok napisał:
    Czy w konsoli nad lusterkiem wstecznym masz zegarek? Działa?

    Tak, mam i działa. Odbiornik centralnego zamka też jest. Skoro zegarek działa, to to raczej nie będzie to?

    tzok napisał:
    Inna częsta usterka to zalanie sterownika poduszek powietrznych (jest w tunelu środkowym, pod nagrzewnicą) przez płyn z cieknącej nagrzewnicy.


    Nie mam poduszek powietrznych, więc chyba nie mam też do nich sterownika?

    0
  • #19 08 Sty 2016 21:45
    tzok
    Moderator Samochody

    Alexthefirst napisał:
    Skoro zegarek działa, to to raczej nie będzie to?
    Mimo wszystko bym tam zajrzał, ze zdjęciem tej konsolki nie ma za dużo roboty.

    0
  • #20 09 Sty 2016 12:16
    vodiczka
    Poziom 43  

    12pawel napisał:
    A temat kolega czytał?
    Czytał i zapomniał. Ale plama :)

    -1
  • #21 09 Sty 2016 17:38
    Alexthefirst
    Poziom 5  

    tzok napisał:
    Mimo wszystko bym tam zajrzał, ze zdjęciem tej konsolki nie ma za dużo roboty.


    Zajrzałem i jest to raczej szczelne, nic tam się nie wlewa.
    r
    Czy ja na pewno mam sterownik poduszki powietrznej - w Punto 1??

    Wypiąłem w każdym razie bezpiecznik od tunelu środkowego i pobór spadło do zera (nie ma tego 80 mA). Ale inna sprawa, czy jak będzie wilgoć i mróz, to coś to da.

    Jak się sprawdza wiązki w autach teraz? Da się miernikiem cęgowym, czy musze je wszystkie rozwalać?

    0
  • #22 09 Sty 2016 17:56
    tzok
    Moderator Samochody

    Alexthefirst napisał:
    Czy ja na pewno mam sterownik poduszki powietrznej - w Punto 1??
    Jeśli nie masz ani jednej poduszki (fabrycznie) to nie masz sterownika.

    Alexthefirst napisał:
    Wypiąłem w każdym razie bezpiecznik od tunelu środkowego i pobór spadło do zera (nie ma tego 80 mA).
    Co to takiego "bezpiecznik od tunelu środkowego"?

    Alexthefirst napisał:
    Jak się sprawdza wiązki w autach teraz?
    Jak zawsze - głównie wizualnie.

    0
  • #23 09 Sty 2016 18:25
    Alexthefirst
    Poziom 5  

    tzok napisał:
    Co to takiego "bezpiecznik od tunelu środkowego"?

    No tam gdzie są bezpieczniki to jest jeden, który odpowiada za cały tunel środkowy (zapalniczka, radio, światło kabiny).

    tzok napisał:
    Jak zawsze - głównie wizualnie.

    Dopiero teraz się ucze takich rzeczy. Muszę rozwalić to, w czym są pojedyncze kabelki, czyli "opakowanie" wiązki, zobaczyć czy są ok i znowu je opleść razem czymś takim?

    0
  • #24 09 Sty 2016 20:01
    tzok
    Moderator Samochody

    Zacznij od wizualnej oceny całej wiązki, szczególnie np. przelotki przez ścianę grodziową. Na początek nie "rozbrajaj" wiązek.

    0
  • #25 09 Sty 2016 20:05
    kwok
    Poziom 39  

    Alexthefirst napisał:
    Wypiąłem w każdym razie bezpiecznik od tunelu środkowego i pobór spadło do zera.... jeden, który odpowiada za cały tunel środkowy (zapalniczka, radio, światło kabiny).

    Jeśli tak to najpierw odłącz zapalniczkę, potem światło kabiny i na koniec radio jednocześnie obserwując pobór prądu, prucie wiązek zostaw na potem.

    0
  • #26 09 Sty 2016 20:43
    Alexthefirst
    Poziom 5  

    Zapalniczka i radio są wrażliwe na wilgoć i mróz??

    0
  • #27 09 Sty 2016 20:50
    kwok
    Poziom 39  

    Normalnie nie ale w zapalniczkę może być coś napchane a radio może się nie usypiać, może się psuć a może też jest nie wyłaczone. Ostatnio też szukałem przyczyny nadmiernego poboru w aucie i okazało się że radio marki Sony ze zdejmowanym panelem owszem przestaje grać po zdjęciu panela ale nie "idzie spać", natomiast wyłączone przyciskiem OFF pobiera tylko ~10mA.

    0
  • #28 09 Sty 2016 21:33
    kmr
    Poziom 16  

    A sprawdziłeś alternator? Zwykle tam jest źle po uszkodzeniu diody

    0
  • #29 09 Sty 2016 22:18
    Alexthefirst
    Poziom 5  

    kmr napisał:
    A sprawdziłeś alternator? Zwykle tam jest źle po uszkodzeniu diody


    Tak, był popękany i jest wymieniony na nowy. Teraz ma supr ładowanie. Jakiej diody, swoją drogą?

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.17. Nie wysyłaj pytań bardzo podstawowych, na które odpowiedzi można znaleźć w instrukcji obsługi lub ogólnie dostępnych źródłach. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.

    0