Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 1.4 benzyna - Biała maź

08 Sty 2016 15:23 4401 10
  • Poziom 5  
    Witam

    Od razu zacznę, że żadnym mechanikiem nie jestem. W grudniu byłem u znajomego mechanika, aby sprawdzić skąd mi cieknie płyn chłodniczy, ponieważ po przejechaniu jakoś 20 km zbiornik wyrównawczy był pusty. Zauważyliśmy wtedy, że lekko cieknie mi także olej pod klawiaturą. Gdy wykręciliśmy klawiaturę znaleźliśmy tam białą maź. Powiedział on mi wtedy, że prawdopodobnie to przez głowicę płyn chłodniczy przedostawał się do oleju. Po kilku dniach płyn przestał (sam od siebie) ubywać. Dałem auto do naprawy, jednak oni mi powiedzieli, że się nie opłaca całego silnika rozkręcać i oni nie widzą, żeby gdzieś coś ciekło. Wymienili mi płyn chłodniczy, wyczyścili zbiornik i wymienili olej. W naprawie go miałem przed świętami i zauważyłem, że jednak ten płyn po lekku gdzieś ubywa i wczoraj musiałem dolać bo był już na minimum. Tak samo znowu występuje ta biała maź. Na jakimś forum czytałem, że jeżeli występuje biała jasna maź to zdarza się to w zimę i to jest od wilgoci, a jeżeli brunatna to jest to płyn chłodniczy w oleju. Wrzucam kilka zdjęć, na których widać kolor tej mazi i co mi radzicie?
    Peugeot 307 1.4 benzyna - Biała maź20160108_1..359.jpg Download (994.77 kB)
    Peugeot 307 1.4 benzyna - Biała maź20160108_1..406.jpg Download (4.75 MB)
    Peugeot 307 1.4 benzyna - Biała maź20160108_1..411.jpg Download (4.74 MB)
    Peugeot 307 1.4 benzyna - Biała maź20160108_1..417.jpg Download (4.88 MB)
  • Moderator Samochody
    Biała maź jest normalna, szczególnie przy użytkowaniu na krótkich dystansach. A płyn gdzieś na zewnątrz może lecieć - nie da się na odległość palcem pokazać gdzie. Trzeba położyć pod samochodem suchy karton i odpalić silnik - patrzeć gdzie zrobi się plama.
  • Poziom 5  
    Czyli na pewno to nie jest przez to, że płyn się dostaje do chłodnicy? Bo ja nie wiem na pewno czy to jest ten biały czy brunatny kolor mazi.
    I właśnie zdziwiło mnie to bo ja wlałem chyba z 3l płynu w ciągu tygodnia i jakby to do chłodnicy przeciekało to by mi się poziom oleju podniósł, a brakowało mi 2 kresek na cyfrowym wyświetlaczu poziomu i jak zaczęło ubywać to tak samo tyle było.
  • Poziom 18  
    Kolego sprawdź również nagrzewnicę w kokpicie miałem przypadek w moim samochodzie że przez małą nieszczelność nagrzewnicy środek zaczął mi pływać. Na zewnątrz też tylko miałem ciągłe ubytki płynu a zero wycieków pod silnikiem
  • Poziom 30  
    Napewno to nie wiadomo, czy płyn się nie dostaje spalin lub oleju. Osad powstaje przy niskim stanie oleju i małych dystansach, ale nie powstaje z dnia na dzień. Jeśli miałeś wszystko wyczyszczone i znowu się pojawia osad, może to być uszczelka pod głowicą. W celu wykrycia źródła wycieku, należy napompowac układ sprężonym powietrzem, około 1.5 bara. Ciśnienie powinno wypchac płyn w miejscu wycieku. Jeśli nie będzie widać płynu, to prawdopodobnie leci w silnik
  • Poziom 34  
    Teorie masz dwie, albo masz wyciek w układu chłodzenia i tyle płynu pożera. Albo masz wydmuchana uszczelkę pod głowicą (tutaj płyn nie koniecznie musi być brunatny). Kopci z rury albo pluje nadmiernie wodą ? przy takiej ilości było by to zauważalne. Normalnie żeby pozbyć sie mazi która jest zjawiskiem poniekąd normalnym w zimie to trzeba autko gdzieś przegonić żeby silnik dobrze wygrzać.
  • Poziom 43  
    Zimą - zwłaszcza w przypadku silników wysokoprężnych - może pojawiać się w niewielkich ilościach biała maź ("majonez"), podczas eksploatacji auta na krótkich trasach, jednak z tego co widać na fotkach, jest jej dość sporo i nie do końca jest biała.
    Jaką barwę ma olej na bagnecie? Jeśli kawy z mlekiem, lub jasnej czekolady, to (nie chcę być złym prorokiem) może świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą, lub (nie daj Boże) pęknięciu głowicy.
    Nim zabierzesz się za grubszą robotę (głowica), to jeszcze raz dokładnie sprawdź, czy nie ma wycieków płynu chłodniczego!

    Pozdrawiam.
  • Poziom 5  
    No postaram się to jakoś sprawdzić, bo nie uśmiecha mi się po roku znowu całego głowicy wymieniać...
  • Poziom 1  
    witam. Ja miałem podobny problem i przyczyna była w obudowie termostatu , po jej dokręceniu i wyczyszczeniu części z białej mazi mam już spokój
  • Poziom 5  
    Witam

    Problemu z białą mazią jakoś już nie mam. Raz na jakiś czas się pokaże, ale bardzo rzadko. Płynu chłodniczego mi już też nie ubywa. Mam ostatnio tak, że jak na autostradzie trochę auto zagrzeję i gdy zjadę i wcisnę sprzęgło na jakiś czas to dosłownie na sekundę pojawia mi się komunikat : "Insufficient oil pressure" co dosłownie znaczy niewystarczające ciśnienie oleju. Nie wiem czym to jest spowodowane. Dziś nawet zaświeciło mi się bez jazdy autostradą, jednak było ciepło to może się auto zagrzało. Co chwilę sprawdzam stan oleju, jednak może on być niedokładny, ponieważ bagnet jest powyginany, bo nie schodzi prosto na dół, tylko po łuku. Mogłem przez to właśnie dolać za dużo oleju. Może to być tym spowodowane? Proszę o szybką odpowiedź.
    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Niskie ciśnienie oleju:
    - nieprawidłowe wskazania z czujnika
    - zbyt niskie obroty na biegu jałowym
    - uszkodzona pompa oleju
    - mocno rozrzedzony olej
    - bardzo niski poziom oleju.. ale tutaj dużo kilometrów raczej byś nie ujechał
    - filterek też wypadało by sprawdzić..