Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik przerywa w Scani R420

Miłosz77 08 Sty 2016 20:58 1107 6
  • #1 08 Sty 2016 20:58
    Miłosz77
    Poziom 9  

    Witam. Mam problem ze scania r 420 euro 3. Kody wyczytałem ems 53253 oraz 53249 nr.jednostki 1757640. Samochód 1500 km po wymianie smoka oraz zaworu na listwie, trzymała ciśnienie w układzie. Samochód nie równo pracuje po zapaleniu się błędu. Raz jest aktywny raz nie. Dodam ze mechanik podmienił jakiś czujnik ciśnienia paliwa bo na jego więcej pokazywała na komputerze. Przy użyciu trzymała na obrotach wysokich około 19 atm. Części zakładał oryginalne scania. Ostatnio też złapało w niej paliwo polewaliśmy gorąca wodą przy filtrze paliwa dymiła na siwo, ale po pewnym czasie puściła i pojechała w drogę. Błąd zapalał si na krótki okres czasu ale teraz po zapaleniu od razu i silnik ma dziwną pracę .Gdzie szukać przyczyny jutro pojadę do bosch serwis. Poradźcie coś. Proszę o pomoc.

    0 6
  • #2 08 Sty 2016 22:12
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    opis błędu 53253

    Ciśnienie zasilania

    Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych.

    Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników:
    • Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie.
    • Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty.
    • Filtr paliwa jest zapchany.
    • Powietrze w paliwie lub brak paliwa.
    • Uszkodzona pompa podająca.
    • Znaczna nieszczelność układu paliwowego.

    Aby został zarejestrowany kod usterki, ciśnienie zasilania musi być niższe niż dozwolone przez co najmniej 7 s. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie został zarejestrowany w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką.
    Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość.
    Maksymalny moment obrotowy silnika jest zmniejszony o ok 40%, dopóki usterka jest aktywna.
    Usterka może „zniknąć samoistnie”, jeżeli jej charakter jest tylko czasowy. Kod usterki zostanie skasowany z pamięci po upływie pewnego czasu bez wystąpienia problemów.
    Usterka ta wpływa na poziom emisji tlenków azotu (NOx) i dlatego w zestawie wskaźników zapala się lampka ostrzegająca o wysokim stężeniu substancji szkodliwych w spalinach. W pojazdach z kontrolą emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
    Pojazdy z układem kontroli emisji tlenków azotu
    Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.

    Upewnij się, że jest paliwo i odpowietrz układ paliwowy.
    Sprawdź, czy któryś z zaworów przelewowych nie otwiera się zbyt wcześnie.
    Sprawdź, czy zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty.
    Sprawdź, czy filtr paliwa nie jest zapchany.
    Sprawdź pompę podającą.
    Upewnij się, że układ paliwowy jest szczelny.
    Jeśli kod usterki powstaje podczas hamowania silnikiem tj. podczas zjazdu ze wzniesienia ze zwolnionym pedałem przyspieszenia, sprawdź „Zachowane dane robocze” na zakładce Ciśnienie zasilania. Kiedy odchylenie ciśnienia zasilania wynosi -1,0 bar lub więcej przez określony czas, filtr paliwa zaczyna się zapychać. Jeśli odchylenie ciśnienia zasilania jest tylko nieznaczne, może to oznaczać, że zawór przelewowy się zatarł.
    Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Uruchom silnik i poczekaj co najmniej 15 sekund. Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj kod usterki.
    Aby lampka ostrzegawcza zgasła, wyłącz i włącz zasilanie kluczykiem zapłonu kolejno trzy razy w odstępach 10 s.


    opis błędu 53249

    Czujnik ciśnienia zasilania

    Poziom napięcia w obwodzie jest niższy niż dopuszczalny.

    Zwarcie w obwodzie czujnika.
    Przyczyną usterki może być również zakłócenie zasilania napięciem tych komponentów, które podłączone są do wspólnego źródła zasilania. Jeśli jednocześnie zasygnalizowana zostanie usterka czujnika ciśnienia oleju, wystąpiła prawdopodobnie usterka wspólnego wewnętrznego źródła zasilania.

    Czujnik ciśnienia dopływu paliwa, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego, czujnik temperatury powietrza doładowującego oraz czujnik prędkości obrotowej wentylatora mają wspólne źródło zasilania. Usterka jednego z tych czujników może wpływać na obwody pozostałych czujników.
    Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość.
    Maksymalny moment obrotowy silnika jest zmniejszony o ok 30 %, dopóki usterka jest aktywna.

    Sprawdź czujnik ciśnienia dopływu paliwa, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego, czujnik temperatury powietrza doładowującego i czujnik prędkości obrotowej wentylatora, a także ich złącza i przewody elektryczne w obwodach.

    0
  • #3 10 Sty 2016 21:19
    kwantor
    Poziom 38  

    Jeśli po tej akcji złapania filtra nie wymieniłeś go, niestety musisz to zrobić. To raczej rozwiąże problem. Parafina w zimie raczej nie odpuści papieru. Musiałbyś zasilać filter paliwem w temp. 60 st C. A to jest nierealne.
    Powodzenia.

    0
  • #4 11 Sty 2016 18:47
    Miłosz77
    Poziom 9  

    Filtr wymieniłem zaraz po tym zajściu. Byłem na komputerze w serwisie diesla, po podłączeniu mówią że wszystko jest ok ciśnienia, napięcia. Ale gdy błąd się zapalił i podłączyli komputer, i wyszło że ciśnienie paliwa wynosi 4,5 bar co nie jest realne bo silnik nie pracuje przy takim ciśnieniu paliwa. W końcu zadzwoniłem do chłopaka co zajmuje się tylko Scanią przywiózł jednostkę sterującą, wymienił samochód pojechał w drogę, lecz to nie to kierowca dzwoni że błąd się zapala co jakiś czas. Spróbuje jeszcze podmienić ten czujnik ciśnienia paliwa może to on zwarcie robi. Jeszcze zapytam czy ten czujnik mogę jakoś sprawdzić miernikiem czy jest w pełni sprawny? Pozdrawiam

    0
  • #5 11 Sty 2016 22:45
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    Zakres pomiarowy czujnika ciśnienia dopływu paliwa to 0–24 bar.

    Dopuszczalna rezystancja czujnika temperatury wynosi 2410 +/-195 Ω przy 20 ºC. Zmierz wartość między czarnym a brązowym przewodem elektrycznym.

    0
  • #6 12 Sty 2016 09:00
    Miłosz77
    Poziom 9  

    Sprawdzę i dam znać. Jeśli będzie uszkodzony zakładać tylko z oryginału??

    0
  • #7 15 Sty 2016 20:36
    Miłosz77
    Poziom 9  

    Witam. Uporałem się z tym problemem. Okazał się wadliwy czujnik ciśnienia założyłem mój stary i jest ok. Pozdrawiam

    0