Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

co wybrać e39/s80/evanda ?

grzegorius 09 Sty 2016 11:14 1317 26
  • #1 09 Sty 2016 11:14
    grzegorius
    Poziom 4  

    Witam wszystkich!
    Mam dylemat co wybrać, interesują mnie takie auta jak Bmw e39 525 lub 528 , Volvo s80 2.4 I wersji przed liftem oraz Chevroleta Evande 2.0 po lifcie. Auto ma być wygodne, reprezentacyjne, i aby dużo nie palił oraz mało awaryjny. Byłbym wdzięczny bardzo za pomoc w doradzeniu.

    0 26
  • Mitronik
  • #2 09 Sty 2016 11:21
    Damnian
    Poziom 34  

    Oprócz marki waży jest też stan techniczny jak poprzedni właściciel dbał o regularność serwisów. Masz coś konkretnego na oku ?

    0
  • Mitronik
  • #3 09 Sty 2016 11:27
    sebap
    Poziom 40  

    Jakim budżetem dysponujesz na zakup auta? E39 ma być przed liftem czy po lifcie?

    0
  • #4 09 Sty 2016 17:59
    Kune
    Poziom 23  

    Reprezantacyjne to są raczej samochody za 200 000 zl, a nie stare BMW/Volvo, a ten Chevrolet nie był reprezentacyjny nawet jak był nowy.

    Jeśli celujesz w 525/528 to jak domyslam się, chcesz trafic auto przed liftem i zamknac sie w ok. 10k?

    O E39 było juz wiele razy na forum, nawet pare dni temu. Auto dość trwałe, drobne problemy z korozja wynikające z przeszłości oraz wieku samochodu, szczegolnie na nadkolach tylnych i klapie tylnej.
    Jedyne auto z tej stawki z napędem na tył, co wpływa bardzo na plus na prowadzenie samochodu. Silniki trwałe, w miarę bezawaryjne, ze zmienna fazą rozrządu (Vanos - M52 pojedyńczy, M52TU podwójny, M54 podwójny). Po lifcie jest juz silnik M54 (2.2, 2.5, 3.0), jest bardziej zaawansowany technicznie i ma pobiera troche oleju (na pewno jest tak w 3.0). Warto szukać auta ze sportowym/M-Pakietowym zawieszeniem, auto prowdzi sie duzo lepiej. Wersja w M-Pakiecie wygląda super, zupelnie inne auto, ale też bardzo rzadkie na tle standardowych modeli.
    Warto zobaczyć ile kosztują elementy zawieszenie, hamulce etc. Bo czesci nie kosztuja tyle co w Astrze, mimo ze auta kosztuja podobne pieniadze.

    0
  • #5 09 Sty 2016 19:01
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Kune napisał:
    jest bardziej zaawansowany technicznie i ma pobiera troche oleju (na pewno jest tak w 3.0).


    Tak jest to zaawansowany silnik który bardzo łatwo zepsuć , zwłaszcza gdy jakiś łebek wcześniej miał i to się też tyczy oleju, tylko właściwe oleje i czasookresy wymiany oraz dobre bezsiarkowe paliwo ma być lane .
    Kune napisał:
    Bo czesci nie kosztuja tyle co w Astrze, mimo ze auta kosztuja podobne pieniadze.


    Uwierz mi zawieszenie kosztuje tyle co astra. Ori alu wachacze , amory, końcówki.

    0
  • #6 09 Sty 2016 19:05
    sebap
    Poziom 40  

    DJ ANNUS napisał:
    Uwierz mi zawieszenie kosztuje tyle co astra. Ori alu wachacze , amory, końcówki.

    Podaj w takim razie ceny tych oryginalnych części ale z wiarygodnego źródła bo trąci mi tu już opowieściami z krypty.

    0
  • #7 09 Sty 2016 19:06
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    S80 trzeba się przejechać , bo jedzie się zupełnie inaczej niż innymi samochodami.

    SEBA tak się składa że mam sklep i robię dużo bmw i nie kupuje szajowatego chłamu tylko ori części, bo tylko na tych częściach BMW jest BMW.

    -1
  • #8 09 Sty 2016 19:10
    sebap
    Poziom 40  

    Mam e39 i wiem ile co kosztuje ale

    sebap napisał:
    Podaj w takim razie ceny tych oryginalnych części ale z wiarygodnego źródła

    0
  • #9 09 Sty 2016 19:23
    Kune
    Poziom 23  

    DJ ANNUS napisał:

    SEBA tak się składa że mam sklep i robię dużo bmw i nie kupuje szajowatego chłamu tylko ori części, bo tylko na tych częściach BMW jest BMW.


    Znowu to samo. W takim razie, jesli części kosztują takie grosze to to nic tylko kupować, tylko nie ma co płakać że dwa amory do przodu kosztują 1000 zł, wahacze na jedno koło 500, hamulce do przodu 700 etc. Chyba, że lecimy na Fortuna Line, ABS etc.

    Żeby BMW było BMW trzeba używać części przynajmniej przyzwoitych, bo inaczej auto stanie się szybko gratem, który z przyjemnościa z jazdy ma niewiele wspólnego. Sam fakt 6 cylindrów, ilości oleju, płynu chłodzącego etc to zupełnie co innego.
    Trzeba być po prostu na to gotowym i tyle. To stare auto, więc wszystko może się zdarzyć.

    0
  • #10 09 Sty 2016 19:24
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    sebap napisał:
    Mam e39 i wiem ile co kosztuje ale


    Komplet wahaczy na przód ponad 1200zł.

    0
  • #11 09 Sty 2016 19:29
    sebap
    Poziom 40  

    W takim razie do Astry kosztują tyle samo?
    Absolutnie nie mam zamiaru się kłócić. Po prostu chodzi o to, że utrzymanie ponad 15 letniego auta nie kosztuje pary groszy ale więcej niż ktokolwiek nie mający tego auta może sobie wyobrazić. No bo jak to? Takie stare auto i tyle kosztują części?

    0
  • #12 09 Sty 2016 19:33
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Kolego luksusowe auta zawsze będą drogie , tak samo jest z Volvo, części kupisz albo na dedykowanych szrotach albo serwis.
    Ceny podobne choć bardziej niedostępne niż bmw.

    0
  • #13 09 Sty 2016 20:18
    grzegorius
    Poziom 4  

    Ogólnie te 3 auta mi się podobają a o gustach się nie mówi bo każdy ma swój. Dysponuje kwotą. 10k.

    0
  • #14 09 Sty 2016 20:21
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Ogólnie MUSISZ się przejechać danym autem i ocenić czy ci pasuje , mi s80 nie pasuje, e39 tak sobie.

    Auto to nie obrazek żeby patrzeć na niego. WIęc jest dla mnie niepojęte jak można być o zdrowym rozumie i kupować auto w komisie w którym nie można zrobić jazdy próbnej.

    0
  • #15 09 Sty 2016 21:20
    Damnian
    Poziom 34  

    DJ ANNUS napisał:
    Auto to nie obrazek żeby patrzeć na niego. WIęc jest dla mnie niepojęte jak można być o zdrowym rozumie i kupować auto w komisie w którym nie można zrobić jazdy próbnej.
    Nie można ? :O ja mogłem w każdym jednym bez problemu.. to chyba norma ?

    Grupa VW albo Renault wchodzi w gre ? masz jakieś priorytety duża ładowność ? oszczędność czy może jakiś mały przecinak ?

    0
  • #16 09 Sty 2016 23:16
    sebap
    Poziom 40  

    E39 za 10tys to będzie z początków produkcji czyli auto już niedługo mające 20 lat a i tak trzeba będzie przy nim zrobić to i owo.
    10tys na samo auro czy na przerejestrowanie, ubezpieczenie i pakiet startowy?

    0
  • #17 10 Sty 2016 09:17
    grzegorius
    Poziom 4  

    Tyle chcę wydać na samo auto.

    1
  • #18 10 Sty 2016 11:18
    Kune
    Poziom 23  

    grzegorius napisał:
    Tyle chcę wydać na samo auto.


    To musisz szukac auta w najlepszym stanie, bo wiekszosc to beda trupy do inwestycji. Podejrzewam, ze Chevrolet bedzie najmlodszy, malo popularny wsrod upalajacej młodzieży wiec moze byc najlatwiej. Nie wiem tylko jak z podażą takiego modelu.

    0
  • #19 10 Sty 2016 22:34
    kakibara
    Poziom 27  

    Co prawda miałem bmw 540i, ale licz się z tym, ze jak koledzy piszą zawieszenie jest bardzo drogie i szybko siada - swoją sprzedałem tez ze stukającym przodem, trzeba uważać na przegrzany silnik (poczytaj na forum jakie są problemy z odpowietrzeniem, co stwarza problemy, visco, chłodnica, przewody, odpowietrzniki - miałem z dwoma gwintami śrub problem, pompa wody), 2.8 pali najmniej z 6 rzędówek ale ....i aby dużo nie palił - trochę to nie pasuje bo szukając takiego auta nie zastanawiałbym się ile pali i o to bym się nie pytał - policz 2 litry na cylinder średnio bo w zimę przy 70km/h spali ci 8-9 l, a na autostradzie od 13 l wzwyż i oczywiście na lotnisku czy śniegu też spali więcej niż w korku. Jeżeli szukasz auta za 10 tyś zł czyli przed lift - to zwróć uwagę na światła jeżeli mają ledy z tyłu i ringi z przodu jak są zainstalowane - ja miałem kupione w orginale adaptery do przodu a widziałem sztukowane, tylne lampy w led - mają inny pobór prądu i komputer informuje cię o wymianie lampy - uszkodzeniu - sprawdzeniu stopu można to zrobić -ale będzie potrzebny elektryk.
    Panel klimatronika jest często w tym mmodelu/ roku nie czytelny problemem jest taśma lub sam wyświetlacz. Welurowy fotel kierowcy już może być lekko zmęczony - auto ponad 16 letnie minimum, wał, most, podpora, łożysko do kontroli, silnik czy się nie poci, czy równo pracuje - vanosy, skrzynia w automacie wg mojej i paru kolegów opinii nie sprawiająca problemów - wystarczy spojrzeć na ceny używek nikt tego nie kupuje są tanie- czyli się nie psują. I najlepsze jeżeli masz stłuczkę kolor dobierzesz (jeżeli sprzedający ma chęci) po nr i nazwie - pięknie się sprawdza.
    Volvem s80 jeździłem kilka razy ale to było z 10 lat temu, był to jeszcze 2.5 tdi nie 2.4 d, wg mnie chyba najbardziej z tej trójki reprezentacyjny.

    2
  • #20 11 Sty 2016 16:01
    grzegorius
    Poziom 4  

    A miał ktoś styczność z Evandą ?

    0
  • #21 11 Sty 2016 22:01
    nioop

    Specjalista AGD

    Chyba muszę trochę skorygować, nie będę się wypowiadał co lepsze co gorsze, gdyż jestem zagorzałym fanatykiem BMW, dlatego moje wypowiedzi mogą być nieobiektywne, ale wprowadzać w błąd nie pozwolę ;)

    kakibara napisał:
    ...Panel klimatronika jest często w tym mmodelu/ roku nie czytelny problemem jest taśma lub sam wyświetlacz. ..


    Czy kolega aby na pewno miał BMW ? Bo ja jeszcze nigdy o tym nie słyszałem :P A kolega chyba źle poczytał.. ;)


    kakibara napisał:
    ...jeżeli mają ledy z tyłu i ringi z przodu jak są zainstalowane.


    Auta po "agrotuningu" zawsze będą kosztowne w utrzymaniu.

    kakibara napisał:
    ...komputer informuje cię o wymianie lampy - uszkodzeniu - sprawdzeniu stopu można to zrobić -ale będzie potrzebny elektryk..


    Elektryk nie potrzebny - Wystarczy wyjąć i zobaczyć żarówkę, co zazwyczaj się robi po zobaczeniu komunikatu o spalonej żarówce - Bądź też tylko ja tak robię ? ;)



    A po skorygowaniu - Auta klasy wyższej na pewno nie będą tanie w utrzymaniu, choć w gruncie rzeczy przykładowo 15-letnie dobrze utrzymane E39 powinno być o wiele tańsze niż 3 letni Opel Astra ;) Na pewno nie można wymagać, że auto będzie przez kolejne 15 lat jeździło bezawaryjnie.. Nie można też liczyć na tanie i bezobsługowe zawieszenie - Ale też bez przesady, nie są to tak astronomiczne kwoty jak wszyscy tu piszą.. Jeździ tego tysiące i ich właściciele to w większości nie są miliarderzy. :P

    0
  • #22 11 Sty 2016 23:35
    Damnian
    Poziom 34  

    nioop napisał:

    kakibara napisał:
    ...komputer informuje cię o wymianie lampy - uszkodzeniu - sprawdzeniu stopu można to zrobić -ale będzie potrzebny elektryk..


    Elektryk nie potrzebny - Wystarczy wyjąć i zobaczyć żarówkę, co zazwyczaj się robi po zobaczeniu komunikatu o spalonej żarówce - Bądź też tylko ja tak robię ? ;)


    Koledze bardziej chodziło o to, że jeśli masz niefabryczne lampy tylko jakieś diodowe to komputer nie ma zamkniętego obwodu i informuje o spalonej żarówce. Pomimo że diody normalnie świecą.

    0
  • #23 11 Sty 2016 23:46
    Kune
    Poziom 23  

    nioop napisał:
    Nie można też liczyć na tanie i bezobsługowe zawieszenie - Ale też bez przesady, nie są to tak astronomiczne kwoty jak wszyscy tu piszą.. Jeździ tego tysiące i ich właściciele to w większości nie są miliarderzy


    I dlatego to często trupy do reanimacji. Niestety. Markowe części nie są tanie, oczywiście można posiłkować się tanimi zamiennikami, ale to już każdego indywidualna sprawa. Ja proponuje szukać auto poza polskimi granicami, większa kultura techniczna i koszta akceptowalne dla normalnego zjadacza chleba. Dodatkowo brak rzeźby znanej z krajowych aut.

    Co do problemów z wyświetlaczem, to ja osobiście widziałem te problemy na zegarach, nie na climatronicu, ale może też występują.

    To fajne auto, ale największy problem tego auta to poprzedni właściciele ;)

    0
  • #24 12 Sty 2016 00:22
    kakibara
    Poziom 27  

    Nie rób z siebie Alfy i Omegi, a zarazem pośmiewiska, że jesteś w stanie wymienić sam żarówkę nie zawsze oglądnięcie żarówki da odpowiedz o jej uszkodzeniu, wyrwałeś z kontekstu zdania o informacji na desce czytaj ze zrozumieniem sprawdz stop - a komunikat pojawia się gdy z tyłu są założone lampy od wersji po liftingui brak w instalacji opornika wstawionego w ... - co nie jest dla nie których wiocha razem z listwą na tylnej klapie (ale o tym wiesz) robisz tył po lifcie, nie piszę o przodzie o boku i o czym tam jeszcze - tylko daje radę co może go spotkać w aucie i czego ma się ustrzec bądź na co może się zgodzić kupując auto po kolejnym właścicielu.
    Jesteś takim znawcą ów modelu i przesiedziałeś pewnie też kilka chwil jak na elektrodzie na forum bmw i nie znalazłeś problemu z taśmą od klimatronika ???- o tym wiedzą wszyscy że trzeba ją na kuć igłą w celu poprawy przepływu sygnału, o jeżeli nie da to pożądanego efektu musimy wymienić ....
    Daj przykład opla astry 3 letniego, którego utrzymanie będzie na podobnym poziomie jak bmw e39 może być diesel lub benzyna. Dlatego bądź obiektywny i nie wprowadzaj w błąd. Tylko proszę cię nie pisz, że w astrze trzeba wymienić już z dpf lub po takim przebiegu to dwumasa na 100%, tylko paski, świece, ilość oleju, płynów, tarcze, klocki.
    P.S. czemu przyczepiłeś się głupot i dupereli, które można zrobić samemu wg Ciebie, a nie podważyłeś problemu z przegrzewaniem i odpowietrzaniem układu chodzenia - wiem wiem każdy ma swój sposób - słyszałem i o takich że podjerzdzają pod górkę przodem żeby łatwiej odpowietrzyć układ - też w to wierzę, że pali więcej niż astra nawet 2.2 direkt insp.
    Kolega piszę o poradę bo ciężko mu pewnie zaakceptować zasłyszane opowieści o kosztach, ale taka jest prawda że e39 jest drogim autem w utrzymaniu i jeżeli pozwolisz drogi autorze - musisz liczyć się z czymś więcej niż zmianami filtrów w instalacji LPG - najlepiej sekwencyjnej.
    ......gdyż jestem zagorzałym fanatykiem BMW..... inne są koszta w e30 i w e36, szczególnie tych 4 cylindrowych o tu możemy porównać asterkę nawet tą 1.6 8v.
    Z evandą nie miałem styczności - nawet nie wiem jak to wygląda.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Kune i Damnian dzięki ale już poszło wytłumaczenie obszerniejsze.

    0
  • #25 12 Sty 2016 00:36
    nioop

    Specjalista AGD

    kakibara napisał:
    ...
    Jesteś takim znawcą ów modelu i przesiedziałeś pewnie też kilka chwil jak na elektrodzie na forum bmw i nie znalazłeś problemu z taśmą od klimatronika ???- o tym wiedzą wszyscy że trzeba ją na kuć igłą w celu poprawy przepływu sygnału, o jeżeli nie da to pożądanego efektu musimy wymienić ...


    Ja nie chce się kłócić, ale wprowadzasz ludzi w błąd. Piszesz głupoty o nakłuwaniu taśmy w klimatroniku - Nie, to nie jest prawdą, w klimatroniku nic takiego nie występuje, żadną igłą nic się nie nakłuwa itp, nie mam nawet pojęcia skąd masz takie informację..

    kakibara napisał:
    ... a nie podważyłeś problemu z przegrzewaniem i odpowietrzaniem układu chodzenia - wiem wiem każdy ma swój sposób - słyszałem i o takich że podjerzdzają pod górkę przodem żeby łatwiej odpowietrzyć układ..


    Już podważam ;) Stek bzdur kolejny, na forach zrzucają winę na visco, chłodnice, węże czy odpowietrzenia.. A w rzeczywistości właściciele BMW skoro nie wymieniają rozrządu to jednocześnie nie wymieniają też pompy wody - A po 20 latach jeżdzenia na pompie bez wirnika pęka głowica - No i co : "BMW nie toleruje gazu bo pękają głowice", "mają awaryjne visco", jeżdzą po górach żeby odpowietrzać auto ;]

    Jestem przekonany, że więcej niż połowa BMW na naszym rynku posiada resztki oryginalnej pompy wody.

    kakibara napisał:
    ...e39 jest drogim autem w utrzymaniu...


    Nie mogę się z tym zgodzić.. Droższe od Volvo S60, Mercedesa E klasy, Audi A6 ?

    Jak sie trafi na minę to będzie bardzo drogie w utrzymaniu, jak z każdym samochodem.. Ale bez przesady, zadbane E39 da się utrzymać w dobrym stanie za znośne pieniądze - Uprzedzam ! Jak na tą klase samochodów - Proszę nie porównywać z Lanosem ceny części.

    Naprawdę nie chce nikomu robić na złość ani też się kłocić.. Ale naprawdę dobrze znam przypadłości i problemy szczególnie w E39.

    0
  • #26 12 Sty 2016 01:00
    Kune
    Poziom 23  

    nioop napisał:
    kakibara napisał:
    ...e39 jest drogim autem w utrzymaniu...


    Nie mogę się z tym zgodzić.. Droższe od Volvo S60, Mercedesa E klasy, Audi A6 ?

    Jak sie trafi na minę to będzie bardzo drogie w utrzymaniu, jak z każdym samochodem.. Ale bez przesady, zadbane E39 da się utrzymać w dobrym stanie za znośne pieniądze - Uprzedzam ! Jak na tą klase samochodów - Proszę nie porównywać z Lanosem ceny części.


    Drogie w stosunku do aktualnej ceny ZAKUPU.

    0
  • #27 12 Sty 2016 08:19
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Ale koledzy nie samymi częściami żyje auto, mechanicy też muszą być na poziomie, nie tacy pod lanosów, bo szybciutko nawarstwi się problemów narobionych właśnie przez nierozumną obsługę.
    I piszę tu o każdym z tych aut.

    0