Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 1.5D - Nie wyłącza świec żarowych po odpaleniu

adam_sil 09 Sty 2016 14:15 906 7
  • #1 09 Sty 2016 14:15
    adam_sil
    Poziom 20  

    Witam
    Auto z 2003 roku, wymieniony został przekaźnik świec żarowych na Beru GR034 (0 201 010 034). Poprzedni stopił się zapewne dlatego, że cały czas grzał świece. Po zamontowaniu nowego, po włączeniu zapłonu, świece nagrzewają się chwilę i przekaźnik je wyłącza. Natomiast po odpaleniu grzeją non stop. Wiecie co może być przyczyną ? Może macie rozpiskę kabelków tej podłużnej wtyczki - gdzie który idzie.
    Rezystancja zielonego czujnika temperatury na silniku pracującym przez 10 min. wynosi 640 omów.

    0 7
  • Pomocny post
    #2 09 Sty 2016 15:21
    cybkryst
    Poziom 19  

    A co się dzieje jak już się silnik nagrzeje?
    Spróbuj odłączyć jeszcze czujnik temperatury, i zobacz co się będzie działo.

    0
  • #3 09 Sty 2016 15:36
    adam_sil
    Poziom 20  

    Sprawdzałem na wolnych obrotach dlatego cały czas mi grzeje świece. Zaraz sprawdzę na większych obrotach czy jest tak jak mówisz. Jak się nagrzeje to świece też grzeją

    Dodano po 10 [minuty]:

    Sprawdziłem i :
    podpjąłem żarówkę aby lepiej opisać jak zachowuje się przekaźnik
    po jakichś 10 minutach przekaźnik zaczyna "brzęczęć" z jakąś tam częstotliwością, żarówka mruga
    po przekroczeniu 3000 obr żarówka zaczyna się żarzyć, czyli częstotliwość zwierania/rozwierania styków przekaźnika zwiększa się

    0
  • #4 09 Sty 2016 16:29
    cybkryst
    Poziom 19  

    Sprawdź czy masa przekaźnika jest dobra.

    -1
  • #5 09 Sty 2016 16:43
    złowrogi_boncur
    Poziom 27  

    Skoro się załącza to pewno prąd po zapłonie idzie na ten przekaźnik cały czas, i sterowanie jest podtrzymane, należało by powyjmować przekaźniki ze skrzynek i zobaczyć czy prąd na świece się traci, elektroniki w takim trupie zabardzo nie ma to nie powinno być problemów z naprawą.

    -3
  • #6 09 Sty 2016 20:05
    adam_sil
    Poziom 20  

    Dobra panowie posprawdzam to wszystko ale to dopiero w poniedziałek. Tymczasem dzięki i miłego weekendu

    0
  • #7 09 Sty 2016 20:48
    milejow
    Poziom 42  

    Poczytajcie sobie o t.z.w. dogrzewaniu silnika bo scyzoryk się otwiera na widok tych wypocin.
    A wytapiające się połączenia elektryczne to skutek utlenionych styków w niedoglądanym trupie.

    0
  • #8 12 Sty 2016 08:06
    adam_sil
    Poziom 20  

    Usterka znaleziona - winny był przerwany kabel masy żółto-zielony. Jak silnik pracował to kabelek drżał i stąd te dziwne zachowanie przekaźnika. Podpiąłem na krótko masę z aku i przekaźnik zaczął działać jak należy. Nie szukałem przerwy tylko dałem drugi kabel. Dzięki cybkryst, dobra wskazówka.
    Teraz odniosę się do twojej wypowiedzi milejow:

    milejow napisał:
    Poczytajcie sobie o t.z.w. dogrzewaniu silnika bo scyzoryk się otwiera na widok tych wypocin.
    A wytapiające się połączenia elektryczne to skutek utlenionych styków w niedoglądanym trupie.


    Chciałem wdać się z tobą w dyskusję ale powiem krótko - chłopie nikt cię nie zmusza do czytania tego tematu. Jak nie pomagasz to nie przeszkadzaj. No i sam sobie poczytaj o tzw dogrzewaniu silnika bo wygląda na to, że pominąłeś jakiś fragment.

    Pozdrawiam i temat zamykam

    0