Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 4 420 HPI - Olej napędowy w Układzie chłodzenia

ara5 09 Sty 2016 17:14 1500 12
  • #1 09 Sty 2016 17:14
    ara5
    Poziom 10  

    Witam wszystkich,
    Mam pewien problem ze Scania HPI 420 z 2004roku. W zbiorniczku wyrównawczym pojawiła się maź. Po spuszczeniu płynu okazało się ze jest to olej napędowy. Postanowiłem wyciągnąć wtryskiwacze i wymienić tulejki. W serwisie powiedzieli mi ze owe tulejki są wklejane na klej temperaturowy. Pytanie moje czy jest możliwość w "normalnych" domowych warunkach wyciągnąć te tulejki bez ściągania głowic i czy muszę mieć kupiony jakiś specjalny przyrząd? Drugie pytanie to czy można stwierdzić gołym okiem bez wyciągania tulejek która jest uszkodzona?

    0 12
  • #2 09 Sty 2016 18:53
    darfur5
    Poziom 27  

    Witam .Podobny przypadek jak twój będę miał na kanale w poniedziałek.W zbiorniczku zebrała się maż o zapachu rozpuszczalnika do farb, podejrzewałem chłodnice retardera ,ale olej w retarderze był w dobrej kondycji i nie brakowało go.Więc będę szukał dalej .

    0
  • #3 09 Sty 2016 19:45
    szaman108
    Poziom 28  

    Witam

    Ara5 podaj numer nadwozia.

    Wyciągnij wszystkie ,,pąki" i podaj ciśnienie do układu chłodzenia(do zbiornika wyrównawczego) najlepiej dorobić sobie korek aby ciśnienie nieco posiedziało w układzie.Jeśli nie masz korka to musisz to zrobić w dwie osoby,jeden pompuje a drugi patrzy.Jeśli tuleja jest pęknięta powinna pokazać się woda.

    0
  • #4 09 Sty 2016 19:52
    ara5
    Poziom 10  

    Witam, numer nadwozia to 4513387. Tez podejrzewałem chłodniczke retardera lub olejową ale gdy zebraną z góry maź podpaliłem to paliła sie bardzo szybko i dobrze wiec wykluczyłem wstepnie olej bo oleju z wodą nie udałoby mi się tak szybko podpalić i kopciłby na czarno. Gdy przetarłem tą maź palcami wyraźnie było czuć ropę.

    0
  • #5 09 Sty 2016 20:05
    szaman108
    Poziom 28  

    Kolejny etap to popękają Ci przewody wodne w niedalekiej przyszłości :cry:

    0
  • #6 09 Sty 2016 20:19
    ara5
    Poziom 10  

    Myślałem o tym żeby podać ciśnienie ale rozmawiałem z jednym "doświadczonym" mechanikiem o tym sposobie i powiedział ze nie będzie widać wiec dałem sobie spokój. Oglądałem też instrukcję demontażu tulei ale myślę ze z głowicą na silniku nie ma co kombinować(opiłki z Gwintownika). Jedno kolanko już mi pękło więc czekam na dalsze awarie :)

    0
  • #7 09 Sty 2016 20:41
    szaman108
    Poziom 28  

    Może być taka sytuacja,że przeciek pokaże się dopiero przy powiedzmy 3 barach więc tego nie uzyskasz na układzie chłodzenia.Ale co Ci szkodzi podać ciśnienie jak ,,pompki" będą wyjęte.W silnikach DC16 był problem produkcyjny ale tam scania zalecała wymianę wszystkich głowic nie zależnie ile leciało.Wiadomo najlepiej zerwać wszystkie ,,głowy" i dać do testu.

    0
  • #8 09 Sty 2016 20:45
    ara5
    Poziom 10  

    Dzięki kolego za odpowiedź. Jutro sprawdzę podając ciśnienie i dam znać. Jeszcze pytanko czy orientujesz się może jaki tam ma być klej do tych tulejek czy jednak wbijać bez niczego?

    0
  • Pomocny post
    #9 09 Sty 2016 23:24
    szaman108
    Poziom 28  

    Co do kleju to nie wiem nawet jak wygląda,u mnie na serwisie nikt nie bawi się w regeneracje,leci albo używka albo po regeneracji w scanii.Podany jest numer części więc w serwisie scanii dostaniesz bez problemu.Bez kleju bym nie składał.

    klej 561 200
    tuleja 1486462
    W załączniku fota z częściami:

    0
  • #10 10 Sty 2016 19:25
    ara5
    Poziom 10  

    Witam,
    Dzisiaj sprawdziłem tuleje ciśnieniowo tak jak polecił mi Kolega Szaman i okazało się że strzelona jest tulejka na piątej głowicy. Jutro rano będę miał gwintownik fi30 i spróbuję ogarnąć temat na założonej głowicy. Uszczelnię wszystkie kanały szmatkami i po operacji przelecę wszystko magnesem neodymowym, żeby pozbierać wszystkie opiłki. Wiem, że to trochę w stylu "Kamikadze" ale jakoś muszę sobie radzić mając ograniczony budżet. Mam nadzieję, że uda mi się wyciągnąć tulejkę bez większych oporów. Jutro zrobię sprawozdanie z postępu prac.

    0
  • #11 10 Sty 2016 20:01
    szaman108
    Poziom 28  

    Zdejmij listwę paliwową wydasz tylko kilka złoty na oringi w kształcie ,,myszki miki" jak zakończysz operację w kanały paliwowe podaj pod ciśnieniem olej napędowy lub jakiś olej nie za gęsty aby usunąć opiłki.Samo przedmuchiwanie na wiele się nie zda,musi być substancja dokładniej usuwa zanieczyszczenia.

    0
  • #12 10 Sty 2016 20:08
    ara5
    Poziom 10  

    Tylko jeżeli Kolego dobrze rozumuję to opiłki z gwintowania będą spadały na dół a kanały paliwowe są wyżej tulei wiec nie wiem czy jakiś opiłek będzie mógł się tam dostać, ale jak zauważę że opiłki są wszędzie to ściągnę tą listwę i tak jak mówisz podam tam jakiś płyn bo lepiej wymienić "bałwanki" niż później naprawiać pompki.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolego Szaman czy miałbyś może możliwość udostępnienia momentów dokręcania uchwytu pompki oraz elementów dźwigni zaworowych? Chciałbym tą naprawę przeprowadzić jak najlepiej potrafię bez niespodzianek.

    0
  • Pomocny post
    #13 11 Sty 2016 00:26
    szaman108
    Poziom 28  

    Nie ma problemu,mówisz i masz :D

    W załączniki kompletna dokumentacja od tego silnika,po drodze może coś jeszcze wyskoczyć.Zwracaj uwagę na dane aby były od HPI.Silniki z układem paliwowym HPI i PDE różnią się tylko kilkoma elementami więc dokumentacja jest jedna z wyszczególnionymi elementami pod dany układ.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo