Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C5 - przekażnik pompy paliwa j17 oraz czyjnik temp.

sir15 09 Sty 2016 21:39 4899 0
  • #1 09 Sty 2016 21:39
    sir15
    Poziom 9  

    Witam
    Mam problem z przekażnikiem j17,
    błąd:

    1259 Fuel pump relay (J17)
    31-00 open or short to ground

    Samochód to A6 C5 Quattro Tiptronik AKE

    Po podaniu + na bezpiecznik 28 pompka w baku się załącza. Gdy poziom paliwa jest poniżej połowy baku a podłączę pompkę przez bezpiecznik nie pokazuje błądu G210 (1441 low fuel level sensor (g210) 27-00- implausible signal) i samochód nie zapowietrza się poniżej połowy baku.

    Ecu załącza przekażnik poprzez sterowanie masą? Przekażnik ten jak wynika z opisu działa tak do załączania świec żarowych jak i pompy, a świece grzeją tak jak powinny.
    Napięcia na poszczególnych stykach podstawki przekażnika:
    85- 3,6V
    30- 12V
    86- 12V
    30+87=12V
    30+85=8,30
    87+85=3,6V
    87+86=12V
    Przez styk 30 i 87 przepływa prąd(więc nurtuje mnie ta masa na 87) i dochodzi do bezpiecznika 28 i póżniej do pompy?
    Macie jakiś pomysł jak sprawdzić przyczynę błędu? Dodam jeszcze że do przekażnika doprowadzona jest masa. Co dziwne jest ona załączana przez włącznik. Masa dochodzi do styku 85 czyli do masy z ecu.
    Przydała by się podpowiedż jak to wszystko jest podłączone.

    Mam również pytanie dotyczące czujnika temp. silnika. Zadałem to pytanie w dziale silnik podczas pytań o turbo.. ale myślę że warto je wstawić przy okazji również tutaj.

    Problem polegał na tym że temeratura na VAG po przekręceniu kluczyka była ok (taka jak temp. otoczenia) natomiast po odpaleniu rosła odrazu do ponad 80*C i zatrzymywała się na prawie 120*C
    Wyjąłem sterownik, i ujrzałem to co widac na zdjęciach.
    Audi A6 C5 - przekażnik pompy paliwa j17 oraz czyjnik temp.IMAG03..jpg Download (1.87 MB)
    Audi A6 C5 - przekażnik pompy paliwa j17 oraz czyjnik temp.IMAG03..jpg Download (2.34 MB)
    Audi A6 C5 - przekażnik pompy paliwa j17 oraz czyjnik temp.IMAG03..jpg Download (3.08 MB)




    Audi A6 C5 - przekażnik pompy paliwa j17 oraz czyjnik temp.IMAG03..jpg Download (2.39 MB)
    Audi A6 C5 - przekażnik pompy paliwa j17 oraz czyjnik temp.IMAG03..jpg Download (2.96 MB)
    Audi A6 C5 - przekażnik pompy paliwa j17 oraz czyjnik temp.IMAG03..jpg Download (2.99 MB)
    Kabel niebiesko-fioletowy czyli ten co idzie z styku 3 z wtyczki czujnika temp. jest przecięty i połączony z przekażnikiem widocznym na zdjęciu.
    Niektóre z kabli które widać na zdjęciach są poucinane, połączone inaczej niż to było ogyginalnie ale nie wiem co to za kable.

    Do przekażnika doprowadzona jest masa(z kabla brązowego) plus(z kabla niebieskiego) oraz wychodzą z niego 2 kable do kabiny co się okazało są one połączone z przełącznikiem który znajduje się w kabinie w skrzynce bezpieczników(załącza przekażnik). Sytuacja wróciła do normy. Temperatura rośnie tak jak powinna
    Pytanie tylko dlaczego tak jest zrobione? Może połączyć niebiesko fioletowy tak jak powinno być i zobaczyć czy będzie ok? A może dać sobie spokój jak narazie jest wszytsko dobrze?

    0 0