Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 2.2 - Brak regulacji wysokiego ci¶nienia w szynie common rail

09 Sty 2016 23:04 1770 10
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich. Od 2-ch dni walczę z usterk± w tym samochodzie, problemem jest stałe ci¶nienie na szynie CR, niezależnie od obrotów wynosi ok 900 bar ( waha się od 880-920 ) Silnik pracuje, ale brakuje mu sporo do ideału. Regulator ci¶nienia w pompoe CR Denso sprawny ( ma ok 2,7 om) , testowany w innym samochodzie ( po przełożeniu do drugiego samochodu działa ok.Zmiana regulatora na sprawny z innego samochodu również niczego nie zmieniła), to samo z czujnikiem ci¶nienienia na szynie - sprawny. Kable w wi±zce suche i sprawne. Po podłaczeniu oscyloskopu do regulatora ci¶nienia w pompie, jest na nim sygnał mniej więcej prostok±tny 12V ( 8,5V RMS) 250 HZ i PWM duty 40%, ten parametr się nie zmienia przy z większaniu obrotów a ponadto po podł±czeniu oscyloskopu ci¶nienie na szynie odczytywane w programie diagnostycznym spada i waha się w okolicy 500 bar a praca silnika lekko się wyrównuje, Zabrakło mi koncepcji by naprawić t± usterkę. Czyżby mapa od ci¶nienia CR się wysypała? Sterownik to Visteon DCU 102 SW:9666484280 HW:9666360280.
  • Sklep HeluKabel
  • Moderator Samochody
    Raczej błędnie odczytuje. Im wyższe obroty pompy tym wyższe ci¶nienie będzie, fizyki nie oszukasz. Mierzyłe¶ napięcia na czujniku?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    mirimiri napisał:
    ci¶nienie na szynie odczytywane w programie diagnostycznym spada i waha się w okolicy 500 bar a praca silnika lekko się wyrównuje


    czyli regulator i czujnik zachowuj± się prawidłowo. Jeżeli wiazka dobra to posypał sie pewnie sterownik.
  • Poziom 9  
    Ja też wykluczam raczej regulator i czujnik, w drugim aucie dział±j± prawidłowo. Podobnie jak po podłożeniu czujnika i regulatora z drugiego samochodu ci¶nienie nadal wynosi 900bar. Czy w tym Fiacie jest co¶ takiego jak przyuczenie b±dĽ też adaptacja pomy wysokiego ci¶nienia? W Multiecuscanie nie ma tej opcji.
  • Poziom 21  
    Jakie¶ sterowanie zaworem jest nawet w autocomie.
    Przyjrzyj się wiazce. Ja bym na próbe pu¶cił drugie kable z regulatora do ecu.
  • Poziom 16  
    Witam-- sprawdĽ czy nie można zamienić wtyczek z szyny na pompę i odwrotnie bo miałem taki egzemplarz w karierze
  • Poziom 9  
    Nie mam w tej chwili dostępu do autocoma czy jest w nim procedura przyuczenia zaworu sterowania ci¶nieniem w pompie CR? Dostałem info że powodem tego problemu moze być brak przyuczenia. ( chociaż przed t± awari± nic nie było wymieniane poza egr )
  • Poziom 16  
    KTS og wymieniona arnia Denso jest tam regulacja przuczenie zaworu pompy ikompensacja wtryskiwaczy.Aczkolwiek powiem że z tym silnikiem jest różnie. Miałem taki po dziurze w 1 cylindrze cuda robili¶my wtryski zmienione cinienia idealne wi±zka zawory egr kompensacja sprawdzany sterownik .I tak troszkę kuleje. Kto¶ znany na forum także wyłożył się na takim silniku.Nawet ster podmieniany i nic.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    to silnik puma wczytaj pompe i wtryski jak regulator dobry to problem zniknie
  • Poziom 9  
    Tak też zrobiłem i autko chodzi normalnie. Podobno to standardowa usterka w tych silnikach czyli 2.2 Puma. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc