Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corolla E12 - Gaz do 1.4 VVTi?

dzejkob213 10 Sty 2016 14:48 3030 5
  • #1 10 Sty 2016 14:48
    dzejkob213
    Poziom 9  

    Witam, piszę z pytaniem, jak oceniacie sens montażu gazu do silnika 4ZZ-FE.
    Mój silnik jest bdb stanie, olej przez 12 lat był wymieniany co max. 20.000km, auto zawsze było rozgrzewane przed jazdą, silnik nie był katowany. Ogólnie, samochód ma przejechane 230kkm, i nie było z nim żadnych problemów.
    Niemniej - spalanie, to 9.5l/100km. Nie wiem skąd to się bierze - jeżdżę dynamicznie, ale naprawdę rzadko zdarza mi się żeby wejść powyżej 4.500rpm. Silnikiem hamuję zawsze, a i tak - auto pali jak smok. Inna sprawa że teraz jest zima, więc dużo energii idzie na rozgrzanie silnika. Niemniej w lato - 8.2l/100km to najniższy wynik jaki uzyskałem. Oczywiście - jeżdżę głównie w mieście, i raz na miesiąc trasa.
    Stąd zastanawiam się nad założeniem gazu do autka. Jak te silniki reagują na lpg? Jest naprawdę tak, że gniazda zaworowe są całkowicie zerodowane po dosłownie kilku msc jazdy na gazie?

    Pozdrawiam

    0 5
  • #2 13 Sty 2016 21:46
    piordekk
    Poziom 15  

    Pytanie nr1. Ile robisz rocznie kilometrów? Jeśli z 10tkm to odpuść temat. Policz kiedy ci się to zwróci. Jeśli już zamontujesz a monter nie zuboży mieszanki tak mocno jak pragnie tego taksówkarz gniazda nie wypalą się po "chwili", aczkolwiek nie jest to motor co lubi podtlenek. Znam Corolle z 1.6 VVTi która ma już ponad 180tkm na gazie zrobione i trzyma się całkiem nieźle, ale eksploatowana z głową i głównie na trasie.

    0
  • #3 13 Sty 2016 23:33
    psilos1
    Poziom 31  

    Mam toyotkę z tym silnikiem z LPG w rodzinie...na gazie "zrobiła"juz dobrze ponad 100kkm bez najmniejszych problemów.Zestaw to sekwencja Lovato smart.

    1
  • #4 13 Sty 2016 23:41
    helmud7543
    Poziom 42  

    Te silniki nie są delikatne, ale zdaje się, że nie mają hydraulicznego kasowania luzu zaworowego. To oznacza, że z LPG trzeba dosyć często kontrolować stan rozrządu - jak się nie dopilnuje to wtedy wypali gniazda. Nie mam porównania do tej samej Corolli ale to spalanie to rzeczywiście trochę duże. Albo za mały silnik do za dużego auta, albo jednak ciężka noga (poza przyspieszaniem i jazdą pod górę, mam nawyk trzymania silnika na ok 2 000 obr/m w zasadzie w każdym aucie, którymi jeździłem i nie narzekam na koszty). Chociaż jeśli masz korki takie jak ja na codzień, to wcale by mnie nie zdziwiło to spalanie :-/

    0
  • #5 14 Sty 2016 14:10
    gimak
    Poziom 37  

    Mam corollę z takim silnikiem, zagazowana od samego początku. Spalanie benzyny przed rozpoczęciem jazdy na gazie (5 kkm) to 6.7 l/100, a gazu 7.9-8.0 l/100 + ok. 0.5 l/100 benzyny. Przy tak kosmicznym spalaniu benzyny zainteresowałbym się sondą lambda przed katalizatorem. Jak silnik toleruje gaz - wg mnie dobrze, ale są uwarunkowania. Na początek banał oczywisty dobra i dobrze wyregulowana instalacja. Częstsza kontrola luzów zaworowych - ja to robię co 30 kkm. W tym silniku regulacja luzów odbywa się przez wymianę szklanek. Dlatego wg mnie sensowne przed zagazowaniem jest sprawdzenie nie tylko luzów zaworowych, ale również jaki pozostały jeszcze możliwości jego regulacji. Bo może się okazać zaraz po zagazowaniu, że nie ma już możliwości korygowania luzu w sposób przewidziany przez producenta samochodu (brak takich nominałów szklanek). Wtedy pozostaje wymiana/regeneracja głowicy lub podejście niestandardowe.

    0
  • #6 14 Sty 2016 17:59
    dzejkob213
    Poziom 9  

    Niestety, ze względu na koszta, i fakt, że nie robię tak dużo km żeby mi się to zwróciło - lpg odpada. Za to muszę się zainteresować spalaniem...

    0