Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Corolla e11 4e-fe - Brak reakcji na gaz, nie wkręca się , niskie obroty

preket 10 Jan 2016 15:49 5187 21
  • #1
    preket
    Level 15  
    Witam, mam problem z E11. Ma to być 3 autko do zadań specjalnych ;D. Auto posiada sekwencję.Zakupiłem ją w stanie następującym - Po odpaleniu silnik chodzi na około 300obr, trzęsie cała budą. Po wciśnięciu gazu zero reakcji , mogę wcisnąć na maksa i obroty ani drgną...po jakiejś chwili i wachlowaniu gazem obroty wzrastają. Silnik w okolicach około 3tyś pracuje w miare normalnie. Podczas jazdy silnik nie ma mocy i czuć wypadanie zapłonów.

    Co zrobiłem :

    Świece są nowe,
    Przewody nie mają przebić
    Filtr powietrza ok , filtr paliwa chyba ok ;) ale na Sekwencji te same objawy.
    Zmierzyłem czujnik temp. powietrza i TPS - pomiary zgodne z Hayensem


    Sprawdziłem też rozrząd - bo wydawało mi się że to przestawiony rozrząd....
    Wydaje mi się że przeskoczył o ząbek o ile patrze na dobry znacznik - ustawiłem koło pasowe na 0 ale mam zgrzyt przy wałku - jest tam dziurka przez którą mam zobaczyć znak na obudowie simmeringu. Problem jest taki że widzę dwa znaki :D ustawiłem na ten z obrazka.

    Co sugeruje że był przestawiony o 1 ząbek. Przy obecnym ustawieniu obroty wynoszą też około 300obr... ale wkręca się od zerowych obrotów tylko że strasznie powoli i to też zależy od humoru . Podczas jazdy przerwy w zapłonie i muł - wyprzedziłby go Maluch.

    Błędów nie ma żadnych. Więcej pomysłów nie mam..W 4E-FE nie ma regulacji zapłonu....

    Sprawdziłem kompresję na ciepłym silniku 1-11,7 2-12 3-11,8 4-12, wyczyściłem przepustnicę, i zawór wolnych obrotów. Nadal to samo.... został mi jeszcze czujnik wału.
  • #2
    Karaczan
    Level 41  
    "Diagnostyka" komputerowa coś mówi?
    W tym modelu zwiera się piny w złączu diagnostycznym i wymiguje błędy kontrolką.
    Istnieje też program CarTester8000 zrobiony przez braci ze wschodu.
    Bardzo prosty kabel podpinany do złącza COM.
    Pokazuje błędy jak i parametry rzeczywiste...

    Kable zapłonowe nie pomylone? Niestety nie powiem ci kolejności bo mam starsze 4EFE z aparatem (E10 88KM). Wąż od MAP ok?

    Znak na wałku rozrządu wybrałeś dobry.
    Znak na wale korbowym jest mniej więcej na godzinie 1.30 ;)
  • #3
    preket
    Level 15  
    Tak jak napisalem mrygalem bledy i zadnego nie wyswietla. Zaraz poszukam schematu testera o ktorym napisales - oby dzialal przez com-usb bo nie mam w lapku coma.

    Przewody sa ok i na swoim miejscu. Map jest ale nie widze w hayensie jak go zdjagnoxowac.
  • #4
    bandi21
    Level 30  
    Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź luzy na zaworach.Najważniejsze są wydechowe.
  • #5
    preket
    Level 15  
    Gdyby luzy byly za male kompresja by uciekaka.....
  • #6
    bandi21
    Level 30  
    Zrób jak ci radzę to nic nie kosztuje.Ile to ma zrobione na gazie?
  • #7
    preket
    Level 15  
    Nie widze potrzeby sprawdzania.... kompresja jest prawie po 12atm. Na gazie teudno okreslic bo dopiero co kupilem a poprzedni wlasciciel srednio kumaty. Pewnie z 80tys....
  • #8
    bandi21
    Level 30  
    Dobra nie sprawdzaj jak ci ciężko.80 tys to kosmos na gazie w tym silniku.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wlej świeżej benzyny,wymień filtr paliwa i sprawdź ciśnienie paliwa.
  • #9
    preket
    Level 15  
    Jaki kosmos....? nie przesadzaj....80 tyś to dla Ciebie kosmos na gazie? Miałem legacy 2.2 który miał nalatane 490 tyś w tym 300 z kawałkiem na gazie....

    Jeżeli wina leżałaby by w kiepksim paliwie i słabym ciśnieniu - to na sekwencji było by ok......
  • #10
    bandi21
    Level 30  
    Więcej nie będę cię uświadamiał.Swoje wnioski opieram na 12 latach pracy w ASO Toyota i 10 lat prowadzenia własnego warsztatu.Mogę nie mieć racji ale ty decydujesz co z tego co pisze wykorzystasz.
  • #11
    preket
    Level 15  
    hmm - ja też pracowałem w ASO...i patrz też Toyota... ale po roku zawinąłem się widząc poziom jaki tam jest.... bez obrazy....

    Uświadom mnie co ma brudny filtr i ciśnienie na listwie do pracy na sekwencji ??
    Jasne że mogę wymienić połowę silnika aż w końcu trafię - ale ja nie należę do wymieniaczy i wole 3x wcześniej pomierzyć niż wymieniać licząc na to że będzie OK.


    W/g mnie jest coś nie tak z zapłonem - jutro zobaczę jak podepnę się kablem zasugerowanym przez Karaczana.
  • #12
    bandi21
    Level 30  
    Ty też się nie obraź ale czas otwarcia wtrysku gazowego jest zależny od czasu pracy wtrysku benzyny a to jest zależne od ciśnienia benzyny i jej jakości.Resztę sobie doczytaj gdzie chcesz.
    W Toyocie pracowałeś na myjni?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Sprawdzenie luzów to nie wymiana ,a dolanie paliwa i nowy filtr to normalna eksploatacja. Ty w pierwszym poście już nawymieniałeś niepotrzebnych rzeczy więc nie mów że nie jesteś wymieniaczem.Schlebiasz sobie.
  • #13
    preket
    Level 15  
    Tak - podawałem Ci gąbkę :) Skończ takie wycieczki :)

    Wiem jakie są zależności pomiędzy pracą jednego i drugiego paliwa..i mogę Cie zapewnić że zła praca tego silnika nie jest spowodowana ani zlym luzem, ani cisnieniem paliwa.....


    oooo widzę że kolega edytuje posty :) ja też mam cofnąć się i edytować pierwszy???

    Poza tym napisz co ja takiego nawymieniałem ????? bo mi się wydaję że nic.... oprócz czyszczenia i pomiarów...świece wymienił poprzedni właściciel.

    Czytaj ze zrozumiem :) i pomyśl czy po wypaleniu paliwa do zera przy sprawnej sekwencji spowoduje to jakiekolwiek zmiany na pracy na sekwencji...

    Dodano po 2 [godziny] 24 [minuty]:

    Dodam jeszcze ze auto bardzo często na postoju wkręca się do około 3800 obr - bardzo rzadko doszedł do około 5 tyś - a nie dochodzi do odcinki....
  • #14
    Karaczan
    Level 41  
    preket wrote:
    Zaraz poszukam schematu testera o ktorym napisales - oby dzialal przez com-usb bo nie mam w lapku coma.


    Loteria z COM-USB. U mnie działa, na jednej przejściówce, i to nie z tych najtańszych.
    Oto schemat:
    Toyota Corolla e11 4e-fe - Brak reakcji na gaz, nie wkręca się , niskie obroty

    U mnie działa ok bez kondensatora, ale jest zalecany.

    Załączam też soft, w wersji angielskiej.

    Co do Flash Codeów, robiłeś też w Testing Mode? Czy zwykłe odpytywanie na postoju? Ja kiedyś dla testów odpiąłem sondę lambda, nie wykrył błędu na postoju, baa, pół dnia jeździłem z odpiętą i nie zapalił kontrolki. W Testing Mode wykrył.

    Na wyłączonym zapłonie zwieramy E1 i TE2 i zostawiamy zwarte.
    Włączamy zapłon, uruchamiamy silnik.
    Wykonujemy jazdę z prędkością co najmniej z prędkością 10KM/h i do zagrzania silnika do temperatury roboczej.
    NIE WYŁĄCZAMY ZAPŁONU!
    Przy nadal zwartych E1 i TE2 zwieramy dodartkowo E1 z TE1.
    Odczytujemy ew błędy.
    W przypadku błędnie wykonanej procedury może wywalić błąd 42 i\lub 43.
    Najpewniej też wywali 51, olać.

    Tak sobie kombinuje jeszcze, nie masz regulowanego wyprzedenia zapłonu jak u mnie. Ale masz czujnik spalania detonacyjnego. Może w nim coś szwankuje? Np jest za mocno dokręcony?
  • #15
    preket
    Level 15  
    Właśnie obstawiam knock sensor albo Crank Sensor - interfejs zrobiłem bo to dwa kable i kondensator. Sprawdzałem na dwóch przejściówkach i lipa ;) Win10 nie jest problemem bo sprawdzałem też na Win7 i te przejściówki są ch... nic nie warte :)

    Poszukam Laptopa z Comem na stałe i zobaczę.

    Test drogowy też robiłem - i żaden błąd się nie pojawia. Ostatnio jak łaskawie wkręcił się na około 4.800 wywalił błąd 42 czyli VSS - ale dziwne bo to było na postoju....
  • #16
    Karaczan
    Level 41  
    Mnie bez czujnika położenia wału w ogóle nie pali. Więc wątpię czy to by było to.
    Ale mimo niby tego samego silnika mamy znaczące różnice w osprzęcie, łącznie z zupełnie innymi komputerami.
    VSS na postoju przy Testing Mode ci wywali, norma. W końcu nie widzi sygnału z niego wtedy.

    Ty masz już tego z EGR? Jak tak to go zaślep.
  • #17
    preket
    Level 15  
    Nie, nie ma Egr. U mnie też po odpięciu nie odpala, być może podaje zle dane... Bład VSS wywalił na postoju bez zworki.
  • #18
    preket
    Level 15  
    hmmm z ciekawości w 4E-FE słupki są takie same tylko w 99r pod koniec wsadzili inny osprzęt ? gdybym dorwał słupek za grosze powinienem go przełożyć bez problemu ze swoim kolektorem i osprzętem ? Bo czujnik wału chyba też tak jest ?
  • #19
    Karaczan
    Level 41  
    Słupki różniły się delikatnie wewnętrznie. Nie mniej pasują miedzy sobą.
    Były jego 3 generacje. Przynajmniej w Corollach miał 88KM, 75KM, 85KM, i wersja JDM 101KM.
    Ogólnie silnik latał w E10 i E11 i Starletkach. Czujniki miejscami pasują, nawet jak masz inne, lub masz takie któych nie ma w poprzednich. Np mój 1gen, ma gotowy i nagwintowany otwór w którym w 3gen siedzi czujnik detonacyjny...

    Przynajmniej z tego co wiem 1sza generacja 4EFE ma mocniejsze korby i coś tam jeszcze zamotane. Bliżej jej do 4EFTE niż innym generacjom.
    Do tego np moja głowica ma dodatkowy kanał wodny, który nie współgra z nowszym kolektorem, tym rurowym jak ty masz. Ja zmieniałem kolektor na nowszy i musiałem ten kanał zaślepić. Po co on był pojęcia nie mam, a widziałem kilka głowic 4EFE, może to spadek po/do 4EFTE ;)
    Do tego różniły się kolektorami wdech/wydech, ale pasują. Przepustnicami (też fizycznie pasują) i sterowaniem wolnymi obrotami, TPSami (ja nie mam potencjometrycznego, tylko włącznik idle/full), wtryskami, wiązkami, komputerami i kij wie czym jeszcze w osprzęcie.

    Zajrzyj na http://forum.corollaclub.pl pewnie dostaniesz więcej informacji.
  • #20
    preket
    Level 15  
    Hmm. Chodzilo mi o to czy powiedzmy silnik z 97r z sedana 4efe przeszczepie do tej corolli. Mam slupek za grosze. Wsadze goly slupek i uzbtoje w swoje czujniki zastanawiam sie czy ten z aparatem zaplonowym ma czujnik walu. Ale raczej ma , bo jest tez czujnik w aparacie zaplonowym
  • #21
    Karaczan
    Level 41  
    Wsadzisz i spasuje. Ma czujnik wału. Najwyżej czujnik byś musiał wsadzić swój, nie wiem czy się różniły. 97 to raczej generacja 2ga, w 99 była zmiana na 3cia.
    Info jest sporo ale raczej w angielskojezycznym necie, i modelu Glanza.
    Polacy mają jakąś niechęć do dzielenia się ;)
    Ew możesz wstawiać też 5EFE, w sumie to samo :D
  • #22
    preket
    Level 15  
    Ale 4efe mam za 200zl od znajomego :) wiec moze sie skusze :) jutro bede mial lapka z rs232 to moze ruszy ten interfejs. A odnosnie Polskiego podejscia do pomagania i dzielenia sie wiedza.......wiesz.... sprawy tajne i magiczne....