Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Corolla e11 4e-fe - Brak reakcji na gaz, nie wkręca się , niskie obroty

10 Jan 2016 15:49 4002 21
  • Level 15  
    Witam, mam problem z E11. Ma to być 3 autko do zadań specjalnych ;D. Auto posiada sekwencję.Zakupiłem ją w stanie następującym - Po odpaleniu silnik chodzi na około 300obr, trzęsie cała budą. Po wciśnięciu gazu zero reakcji , mogę wcisnąć na maksa i obroty ani drgną...po jakiejś chwili i wachlowaniu gazem obroty wzrastają. Silnik w okolicach około 3tyś pracuje w miare normalnie. Podczas jazdy silnik nie ma mocy i czuć wypadanie zapłonów.

    Co zrobiłem :

    Świece są nowe,
    Przewody nie mają przebić
    Filtr powietrza ok , filtr paliwa chyba ok ;) ale na Sekwencji te same objawy.
    Zmierzyłem czujnik temp. powietrza i TPS - pomiary zgodne z Hayensem


    Sprawdziłem też rozrząd - bo wydawało mi się że to przestawiony rozrząd....
    Wydaje mi się że przeskoczył o ząbek o ile patrze na dobry znacznik - ustawiłem koło pasowe na 0 ale mam zgrzyt przy wałku - jest tam dziurka przez którą mam zobaczyć znak na obudowie simmeringu. Problem jest taki że widzę dwa znaki :D ustawiłem na ten z obrazka.

    Co sugeruje że był przestawiony o 1 ząbek. Przy obecnym ustawieniu obroty wynoszą też około 300obr... ale wkręca się od zerowych obrotów tylko że strasznie powoli i to też zależy od humoru . Podczas jazdy przerwy w zapłonie i muł - wyprzedziłby go Maluch.

    Błędów nie ma żadnych. Więcej pomysłów nie mam..W 4E-FE nie ma regulacji zapłonu....

    Sprawdziłem kompresję na ciepłym silniku 1-11,7 2-12 3-11,8 4-12, wyczyściłem przepustnicę, i zawór wolnych obrotów. Nadal to samo.... został mi jeszcze czujnik wału.
  • Level 41  
    "Diagnostyka" komputerowa coś mówi?
    W tym modelu zwiera się piny w złączu diagnostycznym i wymiguje błędy kontrolką.
    Istnieje też program CarTester8000 zrobiony przez braci ze wschodu.
    Bardzo prosty kabel podpinany do złącza COM.
    Pokazuje błędy jak i parametry rzeczywiste...

    Kable zapłonowe nie pomylone? Niestety nie powiem ci kolejności bo mam starsze 4EFE z aparatem (E10 88KM). Wąż od MAP ok?

    Znak na wałku rozrządu wybrałeś dobry.
    Znak na wale korbowym jest mniej więcej na godzinie 1.30 ;)
  • Level 15  
    Tak jak napisalem mrygalem bledy i zadnego nie wyswietla. Zaraz poszukam schematu testera o ktorym napisales - oby dzialal przez com-usb bo nie mam w lapku coma.

    Przewody sa ok i na swoim miejscu. Map jest ale nie widze w hayensie jak go zdjagnoxowac.
  • Level 30  
    Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź luzy na zaworach.Najważniejsze są wydechowe.
  • Level 15  
    Gdyby luzy byly za male kompresja by uciekaka.....
  • Level 30  
    Zrób jak ci radzę to nic nie kosztuje.Ile to ma zrobione na gazie?
  • Level 15  
    Nie widze potrzeby sprawdzania.... kompresja jest prawie po 12atm. Na gazie teudno okreslic bo dopiero co kupilem a poprzedni wlasciciel srednio kumaty. Pewnie z 80tys....
  • Level 30  
    Dobra nie sprawdzaj jak ci ciężko.80 tys to kosmos na gazie w tym silniku.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wlej świeżej benzyny,wymień filtr paliwa i sprawdź ciśnienie paliwa.
  • Level 15  
    Jaki kosmos....? nie przesadzaj....80 tyś to dla Ciebie kosmos na gazie? Miałem legacy 2.2 który miał nalatane 490 tyś w tym 300 z kawałkiem na gazie....

    Jeżeli wina leżałaby by w kiepksim paliwie i słabym ciśnieniu - to na sekwencji było by ok......
  • Level 30  
    Więcej nie będę cię uświadamiał.Swoje wnioski opieram na 12 latach pracy w ASO Toyota i 10 lat prowadzenia własnego warsztatu.Mogę nie mieć racji ale ty decydujesz co z tego co pisze wykorzystasz.
  • Level 15  
    hmm - ja też pracowałem w ASO...i patrz też Toyota... ale po roku zawinąłem się widząc poziom jaki tam jest.... bez obrazy....

    Uświadom mnie co ma brudny filtr i ciśnienie na listwie do pracy na sekwencji ??
    Jasne że mogę wymienić połowę silnika aż w końcu trafię - ale ja nie należę do wymieniaczy i wole 3x wcześniej pomierzyć niż wymieniać licząc na to że będzie OK.


    W/g mnie jest coś nie tak z zapłonem - jutro zobaczę jak podepnę się kablem zasugerowanym przez Karaczana.
  • Level 30  
    Ty też się nie obraź ale czas otwarcia wtrysku gazowego jest zależny od czasu pracy wtrysku benzyny a to jest zależne od ciśnienia benzyny i jej jakości.Resztę sobie doczytaj gdzie chcesz.
    W Toyocie pracowałeś na myjni?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Sprawdzenie luzów to nie wymiana ,a dolanie paliwa i nowy filtr to normalna eksploatacja. Ty w pierwszym poście już nawymieniałeś niepotrzebnych rzeczy więc nie mów że nie jesteś wymieniaczem.Schlebiasz sobie.
  • Level 15  
    Tak - podawałem Ci gąbkę :) Skończ takie wycieczki :)

    Wiem jakie są zależności pomiędzy pracą jednego i drugiego paliwa..i mogę Cie zapewnić że zła praca tego silnika nie jest spowodowana ani zlym luzem, ani cisnieniem paliwa.....


    oooo widzę że kolega edytuje posty :) ja też mam cofnąć się i edytować pierwszy???

    Poza tym napisz co ja takiego nawymieniałem ????? bo mi się wydaję że nic.... oprócz czyszczenia i pomiarów...świece wymienił poprzedni właściciel.

    Czytaj ze zrozumiem :) i pomyśl czy po wypaleniu paliwa do zera przy sprawnej sekwencji spowoduje to jakiekolwiek zmiany na pracy na sekwencji...

    Dodano po 2 [godziny] 24 [minuty]:

    Dodam jeszcze ze auto bardzo często na postoju wkręca się do około 3800 obr - bardzo rzadko doszedł do około 5 tyś - a nie dochodzi do odcinki....
  • Level 41  
    preket wrote:
    Zaraz poszukam schematu testera o ktorym napisales - oby dzialal przez com-usb bo nie mam w lapku coma.


    Loteria z COM-USB. U mnie działa, na jednej przejściówce, i to nie z tych najtańszych.
    Oto schemat:
    Toyota Corolla e11 4e-fe - Brak reakcji na gaz, nie wkręca się , niskie obroty

    U mnie działa ok bez kondensatora, ale jest zalecany.

    Załączam też soft, w wersji angielskiej.

    Co do Flash Codeów, robiłeś też w Testing Mode? Czy zwykłe odpytywanie na postoju? Ja kiedyś dla testów odpiąłem sondę lambda, nie wykrył błędu na postoju, baa, pół dnia jeździłem z odpiętą i nie zapalił kontrolki. W Testing Mode wykrył.

    Na wyłączonym zapłonie zwieramy E1 i TE2 i zostawiamy zwarte.
    Włączamy zapłon, uruchamiamy silnik.
    Wykonujemy jazdę z prędkością co najmniej z prędkością 10KM/h i do zagrzania silnika do temperatury roboczej.
    NIE WYŁĄCZAMY ZAPŁONU!
    Przy nadal zwartych E1 i TE2 zwieramy dodartkowo E1 z TE1.
    Odczytujemy ew błędy.
    W przypadku błędnie wykonanej procedury może wywalić błąd 42 i\lub 43.
    Najpewniej też wywali 51, olać.

    Tak sobie kombinuje jeszcze, nie masz regulowanego wyprzedenia zapłonu jak u mnie. Ale masz czujnik spalania detonacyjnego. Może w nim coś szwankuje? Np jest za mocno dokręcony?
  • Level 15  
    Właśnie obstawiam knock sensor albo Crank Sensor - interfejs zrobiłem bo to dwa kable i kondensator. Sprawdzałem na dwóch przejściówkach i lipa ;) Win10 nie jest problemem bo sprawdzałem też na Win7 i te przejściówki są ch... nic nie warte :)

    Poszukam Laptopa z Comem na stałe i zobaczę.

    Test drogowy też robiłem - i żaden błąd się nie pojawia. Ostatnio jak łaskawie wkręcił się na około 4.800 wywalił błąd 42 czyli VSS - ale dziwne bo to było na postoju....
  • Level 41  
    Mnie bez czujnika położenia wału w ogóle nie pali. Więc wątpię czy to by było to.
    Ale mimo niby tego samego silnika mamy znaczące różnice w osprzęcie, łącznie z zupełnie innymi komputerami.
    VSS na postoju przy Testing Mode ci wywali, norma. W końcu nie widzi sygnału z niego wtedy.

    Ty masz już tego z EGR? Jak tak to go zaślep.
  • Level 15  
    Nie, nie ma Egr. U mnie też po odpięciu nie odpala, być może podaje zle dane... Bład VSS wywalił na postoju bez zworki.
  • Level 15  
    hmmm z ciekawości w 4E-FE słupki są takie same tylko w 99r pod koniec wsadzili inny osprzęt ? gdybym dorwał słupek za grosze powinienem go przełożyć bez problemu ze swoim kolektorem i osprzętem ? Bo czujnik wału chyba też tak jest ?
  • Level 41  
    Słupki różniły się delikatnie wewnętrznie. Nie mniej pasują miedzy sobą.
    Były jego 3 generacje. Przynajmniej w Corollach miał 88KM, 75KM, 85KM, i wersja JDM 101KM.
    Ogólnie silnik latał w E10 i E11 i Starletkach. Czujniki miejscami pasują, nawet jak masz inne, lub masz takie któych nie ma w poprzednich. Np mój 1gen, ma gotowy i nagwintowany otwór w którym w 3gen siedzi czujnik detonacyjny...

    Przynajmniej z tego co wiem 1sza generacja 4EFE ma mocniejsze korby i coś tam jeszcze zamotane. Bliżej jej do 4EFTE niż innym generacjom.
    Do tego np moja głowica ma dodatkowy kanał wodny, który nie współgra z nowszym kolektorem, tym rurowym jak ty masz. Ja zmieniałem kolektor na nowszy i musiałem ten kanał zaślepić. Po co on był pojęcia nie mam, a widziałem kilka głowic 4EFE, może to spadek po/do 4EFTE ;)
    Do tego różniły się kolektorami wdech/wydech, ale pasują. Przepustnicami (też fizycznie pasują) i sterowaniem wolnymi obrotami, TPSami (ja nie mam potencjometrycznego, tylko włącznik idle/full), wtryskami, wiązkami, komputerami i kij wie czym jeszcze w osprzęcie.

    Zajrzyj na http://forum.corollaclub.pl pewnie dostaniesz więcej informacji.
  • Level 15  
    Hmm. Chodzilo mi o to czy powiedzmy silnik z 97r z sedana 4efe przeszczepie do tej corolli. Mam slupek za grosze. Wsadze goly slupek i uzbtoje w swoje czujniki zastanawiam sie czy ten z aparatem zaplonowym ma czujnik walu. Ale raczej ma , bo jest tez czujnik w aparacie zaplonowym
  • Level 41  
    Wsadzisz i spasuje. Ma czujnik wału. Najwyżej czujnik byś musiał wsadzić swój, nie wiem czy się różniły. 97 to raczej generacja 2ga, w 99 była zmiana na 3cia.
    Info jest sporo ale raczej w angielskojezycznym necie, i modelu Glanza.
    Polacy mają jakąś niechęć do dzielenia się ;)
    Ew możesz wstawiać też 5EFE, w sumie to samo :D
  • Level 15  
    Ale 4efe mam za 200zl od znajomego :) wiec moze sie skusze :) jutro bede mial lapka z rs232 to moze ruszy ten interfejs. A odnosnie Polskiego podejscia do pomagania i dzielenia sie wiedza.......wiesz.... sprawy tajne i magiczne....