Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1.8 16V obrotomierz

Karl84 10 Jan 2016 16:19 1668 9
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    Karl84
    Level 2  
    Witam serdecznie,

    Mam problem z obrotomierzem w moim Fiacie Stilo (1.8 16V, 133 KM). Podobny problem znalazłem na którymś z forów, ale podobny, nie znaczy taki sam, przetestowałem porady jakie tam udzielono pytającemu i problem pozostał, więc pozwalam sobie założyc wątek.

    Mianowicie:

    Po uruchomieniu silnika obrotomierz wskazuje jak należy, jednak po przejechaniu kilku kilometrów pokazuje wartości zaniżone o około 800-1000 obrotów (na postoju, na wolnych obrotach winien miec około 800, a wskazuje 0 i to nie diesel, żeby miał około 2000 obrotów przy 120, 130 km/h).

    Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wskazania wracają do normy i po kilku kilometrach problem wraca.

    Dodam jeszcze, że Panu Bogu dzięki prędkościomierz i inne przyrządy działają prawidłowo.


    Do postów w temacie podobnym, do których się dokopałem zalecano sprawdzenie napięcia na akumulatorze- rano przed odpaleniem sprawdziłem- 12,6V.

    Zalecano sprawdzic, czy ładowanie jest, swoją drogą też mi to przyszło do głowy, ale odpaliłem, podłączyłem miernik i ładuje tam dobre około 30V, zatem ok.

    Byłem dzisiaj u koleżki, który ma komputer do tego. Pogmerał, wykasował wszystkie możliwe błędy. Podczas sprawdzania komputer wykazał napięcie na akumulatorze 11V i kolega zalecał przynajmniej porządne naładowanie akumulatora, bądź wymianę baterii gdyż ponoc czułe to to na skoki napięcia, musi miec między 12 a 13 Volt, ale uświadomiłem sobie, że gmeraliśmy tam dobre 20 minut, a w tym czasie chodził wentylator, więc to by tłumaczyło spadek napięcia.

    Do postów do których dotarłem ktoś pisał, że zegary wymienił i problem zniknął...

    Ja zakładam, że to jest jakaś pierdoła, do której dłużej będę się dokopywał rozbierając pół samochodu i potem go składając, niż ją naprawiał względnie wymieniał na nową.

    Z usterką tą można jeździc Panu Bogu dzięki, jeśc nie woła, ale mnie najzwyczajniej, po ludzku wk_rwia. Dlatego nim wydam pieniądze na akumulator, czy zegary (a istnieje prawdopodobieństwo, że i to nie pomoże) i zaczne rozbierac przez dzień cały samochód bardzo chętnie przeczytam wszelkie porady, sugestje, typy gdzie szukac, co wymieniac, co i jak naprawiac, kaj to znaleźc i tak dalej. Z góry dziękuję wszystkim którzy poratują mnie radą.
  • Altium Designer Computer Controls
  • #3
    Damnian
    Level 34  
    Na początek to proponował bym Ci wyjąć zegary i sprawdzić wtyczki i wewnątrz jak wygląda cała płytka drukowana czy nie ma zimnych lutów albo przegrzanych elementów. W między czasie zobaczyć gdzie idzie wiązka od zegarów i tam sprawdzić wszystkie połączenia. No i ładowanie 30V to sporo za dużo..
  • Altium Designer Computer Controls
  • #4
    Karl84
    Level 2  
    Źle posłużyłem się miernikiem- ładowanie 14,1- przepraszam za zmyłe, mój błąd.

    (w międzyczasie sprzęgło padło i pierdołą się nie zajmowałem)

    Ale dzisiaj odbierałem wóz z warsztatu po wymianie sprzęgła i oleju, mechanior sprawdził ładowanie bardziej fachowo niż ja i wszystko jest ok z akumulatorem i alternatorem.

    Wspomniałem mu, że wóz był sprawdzany na komputerze, błędy zostały usunięte, był jeden błąd coś z szyną can, ale "NIECIĄGŁY", co gośc wyjaśnił, że taki błąd w stylu pojawiam się i znikam i w sumie raczej nie rzutuje na wskazania obrotomierza, na co mechanik, który dzisiaj wóz badał twierdzi coś zupełnie innego...

    Dziś już za późno, żebym rwał zegary, więc zajmę się tym w inny wolny dzień. Dzięki za podpowiedzi, będę miał na uwadze, jak będę dłubał przy zegarach, a nim do tego dojdzie, może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł?
  • #6
    milejow
    Level 43  
    Diagnostyka, parametry i odczytać jaką wartość obrotów widzą zegary.
  • #7
    Karl84
    Level 2  
    tzok wrote:
    Zegary w Stilo "chodzą" po CAN...


    ok- zatem co zalecasz w związku z tym?

    Akolei dzisiaj kumpel, co też jest mechanikiem i też Fiatem jeździ twierdzi, że zna temat, że obroty są zczytywane z alternatora, czyli szczotkotrzymacz wraz z regulatorem napięcia wymienic by należało, a ja już wadę tego urządzenia wstępnie wykluczyłem...

    Jeszcze nic nie rozbieram i oczekując na wolną chwilę na tą czynnośc zbieram Wasze sugestie, także z góry dzięki za wszystkie...
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Karl84 wrote:
    ok- zatem co zalecasz w związku z tym?
    Diagnostykę komputerową w czasie jazdy i w momencie występowania usterki. Wystarczy sprawdzić jaki obroty podaje sterownik silnika, jakie raportuje sterownik zegarów i porównać to z tym co pokazuje obrotomierz. Zresztą informacja o obrotach idzie ze sterownika silnika do sterownika zegarów po CAN, a masz zapamiętane błędy magistrali CAN... nie widzisz związku? Błędy są nieciągłe, ale usterka też.
  • #9
    milejow
    Level 43  
    Karl84 wrote:
    dzisiaj kumpel, co też jest mechanikiem i też Fiatem jeździ twierdzi, że zna temat, że obroty są zczytywane z alternatora,

    To starym Fiatem jeździ.
  • #10
    Karl84
    Level 2  
    A kwestia temperatury na zewnątrz? Mi się też to dziwne wydaje, ale:

    - dopuki termometr pokazuje , że na zewnątrz jest temperatura ujemna (nie wnikając jak i czy on tam jest dokładny) z obrotomierzem wszystko jest ok

    - jak temperatura na zewnątrz jest "0" albo chociaż troche na plusie- zaczyna wariowac...

    może to o czymś świadczyc?