Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak ładowania alternatora jaka przyczyna? Citroen C3 1.1 rok 2004

pabloo221 10 Sty 2016 16:35 1278 12
  • #1 10 Sty 2016 16:35
    pabloo221
    Poziom 2  

    Witam.Od paru dni zaczęło mi szwankować ładowanie. Po odpaleniu silnika raz jest raz nie ma ładowania. Po pierwszym razie gdy nie było po 300 metrach zapaliła mi się kontrolka akumulatora i zaświeciła mi się tzw." choinka" na wyświetlaczu poduszki itp. Wiedziałem co się święci ale po chwili ożyło dostało ducha i od razu zauważyłem że ładowanie wróciło. Kontrolka po załączeniu zapłonu świeci natomiast od paru dni dzieje się taka sytuacja, że po odpaleniu gdy NIE ma ładowania (sprawdzam zawsze miernikiem) to nawet kontrolka na wyświetlaczu nie informuje mnie o tym. Dziwne to trochę. Gdy przejadę jakieś 4 km wszystko wraca do normy. Ako myślę, że jest ok bo kreci mi normalnie nawet miernik wskazuje 12,30 V. Gdy zapale auto spada do 11,20V gdy nie ma ładowania. Gdy jest to wskakuje 14,25V. Kwestia tego czy alternator zaczyna fiksować czy regulator czy tez może przewody gdzieś sa uszkodzone. Wirnik w alternatorze kreci się jak nie ma ładowania. Nie znam się na tyle co to może być ale bardzo irytuje mnie brak wskazywania przez kontrolke braku ladowania przy odpaleniu samochodu. Jak już wspomniałem raz mi pokazala kontrolka. Przy zapłonie kontrolka działa swieci się potem gasnie czyli to zjawisko prawidlowe. Temat ogolnie woda z tego co czytałem. Planuje wymienić caly alternator ale czy to ma wine w tym co wyżej opisałem?? Aut stało nawet kilka dni w mrozie -13 stopni i palilo jak nowe a po przyjechaniu do Niemiec przy temperaturze +2 na nastepny dzien zaczely sie problemy z ładowaniem. Może to tylko zbieg okoliczności ale warto wspomnieć. Pzdr.

  • #2 10 Sty 2016 18:01
    lepciak
    Poziom 2  

    Myślę, że bez specjalistycznego warsztatu nie obejdzie się ale nie musi dojść do wymiany alternatora. Specjalista sprawdzi sprawność regulatora ładowania i jak na nim wykluczy błąd to sprawdzi drożność przewodów łączeniowych alternatora z instalacją elektryczną pojazdu.

  • #3 10 Sty 2016 18:18
    Szakuł880813
    Poziom 9  

    wygląda ze kończą ci się szczotki same szczotki to jakieś 15zł + robocizna ale najlepiej wyciagnać alternator na stół i sprawdzić przy odkręcaniu alternatora sprawdż czy przewody nie są zaśniedziałe bo czasem w nich jest przyczyna.

  • #4 10 Sty 2016 18:40
    toudi6666
    Poziom 10  

    Zobacz czy masz napiecie ok.16-14.4 na alternatorze przy wyjsciu.Ile masz na klemach?? Przy błędzie i po błędzie.

  • #5 11 Sty 2016 01:59
    pabloo221
    Poziom 2  

    a jak sprawdzić napięcie na wyjściu alternatora?? Gdy mierze napięcie na klemach gdy jest ładowanie to wynosi w granicach 14,30 V. Gdy nie ma ładowania to wynosi 12,24V czyli prąd czerpany jest z akumulatora tylko. A jak sprawdzić instalacje sama? Może gdzieś w przewodach znajde usterke, bądź jak kolega napisał przewody dochodzące do alter. sa zasniedziale. Czyli ten gruby i jeden cienki(wtyczka).

  • #6 11 Sty 2016 07:16
    toudi6666
    Poziom 10  

    Do alternatora dochodzi jeszcze jedna wtyczka i tam sprawdz napięcie.wyczyść klemy dobrze.Ja miałem kiedyś lużna i nie ladowało

  • #7 11 Sty 2016 18:35
    Szakuł880813
    Poziom 9  

    dotknij czerwonym kabelkiem miernika srubki przy alternatorze (od tego grubego kabla) a czarnym do masy najlepiej jak nie będzie ładowania tak sie mierzy napiecie na alternatorze a najlepiej odkrec ten gruby przewód i wyczyść końcówke papierem scirnym zeby było przejscie + klemy tak jak pisze toudi6666. jak to nie pomoze i nie bedzie napiecia to niestety alternator DO REGENERACJI. powodzenia

  • #8 11 Sty 2016 18:51
    jurekk55
    Poziom 34  

    Powolutku panowie, ciągłość kabli sprawdzona? Chodzi o sygnał wzbudzenia , obciążenia alternatora?
    Sprawdzone parametry akumulatora ?

  • #9 11 Sty 2016 22:46
    pabloo221
    Poziom 2  

    Wlasnie dziwi mnie kwestia tego gdy nie ma ladowania po odpaleniu to czemu mi nie zalacza sie kontrolka akumulatora?? Raz tylko mialo to miejsce po przejechaniu 2km(kontrolka zadzialala) kolejne razy to odpalenie bez ladowania(zmierzone miernikiem) kontrolki brak na wyswietlaczu. Dzisiaj o dziwo rano zadzialalo ladowanie odrazu po odpaleniu. A kontrolka na zaplonie normalnie swieci i po odpaleniu gasnie. Jeszcze sprawdze kolego jak pisales gdy nie bedzie ladowania jakie napiecie bedzie na alternatorze na grubym kablu. Generalnie maniana z tego wychodzi. Chyba jezdzic trzeba do czasu az cos wreszcie padnie i wtedy bedzie wiadomo co.

  • #10 12 Sty 2016 07:17
    Szakuł880813
    Poziom 9  

    jeszcze mozesz przy braku ładowania na odpalonym silniku odpiać wtyczke od alternatora i podac na alter w tym miejscu plus z akmulatora na wzbudzenie. ( wez kabelek przyłóż do klemy+ i do miejsca po wtyczce przytrzymaj 5 sekund ) i wtedy sprawdz ładownie lub sprawdzic czy idzie + po starcie na tym małym kabelku z wtyczka

  • #11 12 Sty 2016 08:57
    pabloo221
    Poziom 2  

    Czyli wpiac sie miernikiem czerwonym kablem we wtyczke w pin a czarnym kablem do masy ma sie rozumiec? I tez wartosc na mierniku ustawic na prad staly jak przy pomiarze ladowania i akumalatora tak? Jesli bedzie szedl prad z wtyczki to jaka wartosc powinien wskazac miernik? I jesli dobrze rozumiem w przypadku gdy nie bedzie ladowania a na wtyczce pp zmierzeniu pojawi sie prad tzn ze wzbudzenie nastepuje ale alternator nie reaguje czyli wniosek wiadomo jaki. Jezeli natomiast nie bedzoe pradu na wtyczce to znaczy ze cos z instalacja jest nie tak.

  • #12 12 Sty 2016 09:19
    andrzej20001
    Poziom 42  

    pabloo221 napisał:
    nie ma ladowania po odpaleniu to czemu mi nie zalacza sie kontrolka akumulatora?

    Zapali sie jak spadnie napiecie do ~10v. Takie są nowoczesne debilne teorie konstruktorów. Włącza ją elektronika auta a nie alternator. Alternator na stół i sprawdź te szczotki, jak co innego by było raczej ładowanie nie powróci poza może luźną fazą na lutowaniu do płytki diodowej.

  • #13 12 Sty 2016 18:49
    Szakuł880813
    Poziom 9  

    tak dobrze rozumiesz a jak nie bedzię pradu na wtyczce to możesz na odpalonym silniku odpiać wtyczke od alternatora i podac na alter w tym miejscu plus z akmulatora na wzbudzenie. ( wez kabelek przyłóż do klemy+ i do miejsca po wtyczce przytrzymaj 5 sekund ) wtedy pojawi się ładowanie. jeśli to nie pomoze to MUSISZ wyjąć alternator do regeneracji innej opcji nie widzę. osobiscie to ja bym już dawno go wzioł na stół ale zrobisz jak uważasz pojawiajace i znikajace ładowanie wskazuje na szczotki za 15zł + robocizna, ale trzeba go wyćiągnąć na stół zeby sprawdzić

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME