Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Frontera 2.2dti - regulacja początkowego kąta wtrysku

RudeBoy 10 Jan 2016 18:12 5295 8
  • #1
    RudeBoy
    Level 10  
    Witam,

    Mam takie pytanie. Czy prawdą jest, że w silnikach opla 2.2DTI można nieznacznie przestawić na kołach zębatych łańcucha kąt wtrysku?
    Od razu zaznaczam, że patrząc w live-data nastawnik kąta wtrysku pracuje. Kąt zadany zgadza się z rzeczywistym i auto jeździ ok. Nie ma żadnych błędów itp.

    Jedyne co mu doskwiera to problem z odpalaniem przy niskich temp.
    Podczas kręcenia zimą silnik jakby łapał ale nie zaskakuje od razu. Trzeba przytrzymać na rozruszniku kilka sekund aby odpalił.

    Zaznaczam, że sprawdziłem szczelność układu paliwowego i jest ok. Filtr, linia paliwowa, uszczelniacze trawersów wszystko szczelne. Świece, rozrusznik, aku - wszystko OK.

    O ile dobrze wiem, przestawiasz kąta wtrysku działa tylko podczas pracy silnika. Czyli nie bierze on udziału podczas odpalania auta... Mylę się?

    Z tego wniosek, że niepoprawnie ustawiony kąt wtrysku na kołach np. wskutek wyciągnięcia łańcucha skutkuje problemem z rozruchem?
    Czy zasadne jest więc przyspieszenie zapłonu przestawiając koła zębate na fasolkach pompy?
  • #2
    Itek
    Level 20  
    "O ile dobrze wiem, przestawiasz kąta wtrysku działa tylko podczas pracy silnika. Czyli nie bierze on udziału podczas odpalania auta... Mylę się?"

    To nie jest do końca jak mówisz to jest nie prawda !!!

    Przestawiacz Konta wtrysku stoi i jest opóźniony i jak uruchamiasz to ciśnienie wewnętrzne pompy powinno go od razu przestawić w zadany zakres.

    Ważne jest żebyś zobaczył w momencie rozruch czy kąt się pokrywa z zdanym .
    Jeżeli nie to albo jest za małe ciśnienie wewnętrzne pompy lub przyciera się tłoczek przestawiacz kąta wtrysku (częsta usterka dymi wtedy na biało a jak się rozgrzeje to jest ok.(Różnica cielna materiału między metalem a aluminium))

    Zawsze jest możliwość przestawienia kąta wtrysku możesz popróbować. Zamiast wstawić
    blokadę pomp FI 6 mm dać 5.5 lub 5.0 ale w bloku widzisz zadane z rzeczywistym się pokrywa

    Przypacz się co się dziej z kątem przy uruchamianiu i podejmij właściwe rozwiązanie
  • #3
    RudeBoy
    Level 10  
    No dobrze. Jutro z rańca zobaczę przy odpalaniu jak wygląda kąt zadany a rzeczywisty.
    Co do dymienia na biało to ciężko ocenić przy tych warunkach pogodowych. Bo po odpaleniu ilość wilgoci jest tak duża w wydechu, że dymek biały jest... a raczej para a nie biały snujący się dym.
  • #4
    RudeBoy
    Level 10  
    Mam dane z porannego rozruchu. Temperatura otoczenia 0 stopni. Wszystkie czujniki temperatury pokazują prawidłowe wartości.

    Rozruch silnika trwał około 6 sekund. Przez ten czas silnik od razu jakby łapał i kichał i dopiero po tych 6 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpala i pracuje normalnie.

    W załączniku wykres przedstawia parametry kąta wtrysku podczas tego rozruchu.
    Jeśli chodzi o dawkę to jest zgodna z zadaną więc nie umieszczałem na wykresie.
  • #5
    andexp
    Level 20  
    Odepnij wtyczkę od czujnika temp. na ECU i zobacz jak wtedy odpala na zimnym.
  • #6
    Itek
    Level 20  
    Ten kąt za zadanym stara się pręciutko nadrobi wydaję mnie się że nie ma co się czepiać jego .też może ma stopień prężnia trochę do powiedzenia .

    Jeździj na razie nie ma co sie czepiać
    tego samochodu już nie długo wiosna i będzie cieplej i nie odczujesz tego zapalania :)
  • #7
    RudeBoy
    Level 10  
    andexp wrote:
    Odepnij wtyczkę od czujnika temp. na ECU i zobacz jak wtedy odpala na zimnym.


    Co mi to da poza tym, że świece będą grzały max długo?
  • #8
    andexp
    Level 20  
    Ano dlatego, że te silniki maja problem z rozruchem w okolicach 0 - 5 st. C. ECU za krótko lub wcale nie grzeje świec, a jeśli silnik jest zmęczony życiem to i ma problemy z odpaleniem. Jedną rzecz będziesz miał sprawdzoną.
  • #9
    RudeBoy
    Level 10  
    andexp wrote:
    Ano dlatego, że te silniki maja problem z rozruchem w okolicach 0 - 5 st. C. ECU za krótko lub wcale nie grzeje świec, a jeśli silnik jest zmęczony życiem to i ma problemy z odpaleniem. Jedną rzecz będziesz miał sprawdzoną.


    Stary, ja tym autem jeżdżę od 5 lat. Nigdy nie miał żadnych problemów z rozruchem w temperaturach 0-5stopni. Nie maił też problemów z rozruchem przy niższych temperaturach...
    ...stad mój post na forum.