Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes CLK W209 CDI 270 - Chłodnica oleju skrzyni biegów

11 Sty 2016 00:14 2502 10
  • Poziom 35  
    Pytanie jest następujące, jestem blacharzem/lakiernikiem i kupiłem w bardzo w promocyjnej cenie Mercedesa CLK 270CDI, wersja Avantgarde 2005 r. Do poprawek, głównie lakierniczych, trochę blacharskich, dla mnie pikuś.
    Poprzedni właściel jeszcze przed przejęciem przeze mnie twierdzi że padła przy kolizji chłodnica oleju i olej poleciał na ulicę. Mają ją na razie wymontować i złączyć we z wy,oleju, zalać świeży, taki jak Mercedes zaleca (gdzieś 55-60 zł za litr z allegro). Jest zima jest zimno (lekki mróz, ewentualnie -2 do +4), czy mogę do marca aż się nie odkuję finansowo, delikatnie na tym jeździć, w którym momencie skrzynia grzeje olej najbardziej (kiedy tego unikać), myślę że na wiosnę/lato już będzie nowa chłodnica oleju i resztę też odbuduję, tak że mucha nie siada.

    PS. Proszę o porady, nie wymądrzanie się, z góry dzięki....
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jarosx9 napisał:
    Proszę o porady, nie wymądrzanie się
    Nie możesz jeździć bez chłodnicy. Prosto, krótko i na temat. A skrzynie drogie...
    Pomyśl, bez chłodnicy silnika też byś jechał. Analogia naprawdę dobrze dobrana, ze względu na konstrukcję skrzyni. Tam wydziela się sporo ciepła i tego nie unikniesz, a olej jest jedynym chłodziwem. W tych autach, zdarzają się przegrzania skrzyni w upał przy stojącym długo samochodzie z pracującym silnikiem na załączonej skrzyni.
  • Poziom 35  
    Pawel wawa napisał:
    Pomyśl, bez chłodnicy silnika też byś jechał.

    Pewnie zimą, dieslem bez turbo albo małą benzyną, z rozkręconą nagrzewnicą na max. to bym jechał, zwłaszcza jak jest wskaźnik temperatury.

    Rozumiem że same rurki nie wystarczą do schłodzenia tego w zimie, i chłodnica musi być.
    To jeszcze pytanie czym się objawi przegrzanie skrzyni - niszczy skrzynię, niszczy olej, czy wyłączyć przeczekać, czy wszystko kaput?

    PS. Czy przy odpalonym silniku, w położeniu N albo P, też się grzeje?
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Przegrzany olej zmienia (traci) swoje właściwości.

    Na P/N olej praktycznie się nie rozgrzewa. Nagrzewanie występuje w pozycji D/R gdy samochód stoi oraz podczas jazdy, im mocniej dasz gazu, tym bardziej (strata energii w konwerterze, gdy blokada lock-up jest wyłączona).

    Jak napisał Paweł, testowo można tak zrobić, do jazdy to średni pomysł.

    Ta chłodnica to na pewno od skrzyni, a nie oleju silnikowego? W MB często chłodnica oleju skrzyni była zintegrowana z chłodnicą "wody".
  • Poziom 35  
    Ok, pokombinuję żeby ta chłodnica oleju jednak tam wróciła, auta jeszcze nie mam u siebie w warsztacie, muszę przejechać jakoś 2 km tym czymś, z tego co wiem to problem jakiś był z uszkodzonymi króćcami, może da się jakiejś przejściówki porobić, zalać jakąś żywicą czy coś itp.

    Jak będę miał auto na warsztacie to porobię fotki co dokładnie dolega tej chłodnicy i co za cwancyk tam zrobili.
  • Poziom 29  
    Jakiekolwiek kombinowanie jest mocno niewskazane - wyciek czy rozszczelnienie w czasie jazdy może się bardzo źle skończyć. Dopisałem Ci jeszcze, żebyś sprawdził, od czego jest ta chłodnica, bo nie koniecznie od skrzyni.
  • Poziom 35  
    Dziarski Hank napisał:
    wyciek czy rozszczelnienie w czasie jazdy może się bardzo źle skończyć.

    A co to konkretnie znaczy? Niebezpieczeństwo dla ludzi czy sprzętu? Rozumiem że olej na ulicy to nie jest super sprawa, ale właśnie tak się zaczęła ta usterka. Podczas jazdy, a nawet chyba postoju na skrzyżowaniu na D, u poprzedniego właściela wylało olej przez jakiś tam wypadnięty/uszkodzony króciec, auto zgaszone, pewnie soczyste k*.*wa i wróciło na holu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Albo kup chłodnice oleju nową za ~200zł na al... plus węże, opaski i wyprowadz ją do przodu. Ale to drut.
    http://allegro.pl/czesci-samochodowe-tuning-m...uyNew=1&bmatch=s0-aut-1-4-1218&id=620&order=p

    No chyba tak się skończy docelowo...

    PS. To jeszcze pytanko, kiedy jest największe ciśnienie w układzie, czy można to na kanale zasymulować (np. skrzynia na D, lekki hamulec i gaz).
  • Poziom 35  
    Po złączeniu rurek olejowych wej. z wyj. przy chłodnicy olejowej (zintegrowanej z wody) wężem od wspomagania (olejoodporny/zbrojony) i zalaniu świeżej porcji oleju 7l (Mercedesa), auto jeździ i przyspiesza. Moim zdaniem przy obecnych temp. (-5 do +2 stopnia) nic się nie przegrzewa, prawidłowo przyspiesza, choć nie szaleję autem.
    Docelowo i tak tam dopasuję jakąś chłodnicę oleju.
    W każdym razie da się awaryjnie tak poruszać.

    Pytanie jeszcze mam takie jakie tam powinno być ciśnienie oleju na wyjściu ze skrzyni biegów.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Dla skrzyni 722.3 (trochę inna skrzynia, ale też MB) serwisówka podaje ok 3-5 barów przy wysokich obrotach.
  • Poziom 35  
    Dziarski Hank napisał:
    Dla skrzyni 722.3 (trochę inna skrzynia, ale też MB) serwisówka podaje ok 3-5 barów przy wysokich obrotach.

    Ok, dziękuję, sprawdzę u siebie, jakieś odniesienie jest.