Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nokia 808 - Aparat - sam się naprawił?

11 Sty 2016 10:20 735 2
  • Poziom 9  
    Witam
    W mojej Nokii 808 padło gniazdo ładowania. W serwisie wymienili je na gniazdo innej marki.
    I... ładowanie działa świetnie, ale zepsuł się aparat foto: na moje żądanie uruchamiał się (aplikacja i próba ustawienia ostrości - OK), ale nie otwierała klapka chroniąca obiektyw. I tak przy wielu próbach.

Minęło kilka dni i jest już wszystko w porządku. Aparat foto działa prawidłowo - klapka się otwiera, zdjęcia ok.

W czym leży przyczyna?
    (jestem laikiem, więc pewnie będę źle rzecz opiszę) Czy to była kwestia "głębokiego" rozładowania akumulatora i podzespołów??

Będę wdzięczny za odpowiedź i zaspokojenie ciekawości.
  • Poziom 29  
    Witam

Wątpliwe żeby cokolwiek się "samo naprawiło".
    Po prostu usterka przestała się chwilowo objawiać. Obstawiam że problem wróci.
    Sądzę że przyczyna problemu jest drobina piasku lub jakiś inny paproch który dostał się do mechanizmu jak telefon był w serwisie.
  • Poziom 9  
    Mail z elektroda.pl zachęcił mnie do podsumowania tematu...
    Zatem, aparat, o którym wspomniałem, padł dzięki wspomnianemu w moim wcześniejszym poście serwisowi.
    Po kilku dniach przestało działać i gniazdo ładowania, i komunikacja, a co gorsza pojawił się komunikat o błędzie pamięci. Wróciłem do serwisu, poprawili gniazdo i wyparli się jakiejkolwiek odpowiedzialności za nowy problem.
    W nowym, innym serwisie usłyszałem po zbadaniu telefonu, że najprawdopodobniej przegrzano w czasie lutowania pamięć i naprawa jest nieopłacalna.

Wniosek: warto dopytać się wśród znajomych o sprawdzony serwis, by nie trafić na... (tu pominę, co myślę o amatorze z pierwszego, znanego, lubelskiego serwisu).