Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Panda - Nie odpala-problem z elektryką

Pwsc 11 Jan 2016 11:48 7065 8
  • #1
    Pwsc
    Level 8  
    Witam serdecznie!
    Problem dotyczy Fiata Pandy z 2009r. Samochód jeździł, jeździł i po kilku dniach postoju już nie odpalił. Został wstawiony nowy akumulator-nic.
    Sprawa wygląda tak, że rozrusznik kręci, paliwo podaje, ale nie pali. Jednocześnie padły światła (stąd podejrzenie o jakiś problem z elektryką)- żadne (nawet awaryjne) nie działają, tylko stop świeci.
    Proszę o jakieś sugestie/pomysły co można sprawdzić.
    Pozdrawiam!

    ps. W związku ze zgłoszeniem do moderatora:
    Bezpieczniki sprawdzone-wszystkie ok, czujnik uderzeniowy (przycisk pod fotelem) - też. Połączenia masowe niektóre. Więcej na chwilę obecną nie było robione.
  • #2
    turek_turek
    Level 14  
    A iskra na świece jest? jak zachowuje się deska rozdzielcza? Sprawdzałeś masę od akumulatora na karoserie?
  • #3
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bezpieczniki sprawdzaj, te wysokoprądowe. Przecież widać, że tam zasilanie główne zniknęło.
  • #4
    Pwsc
    Level 8  
    turek_turek wrote:
    A iskra na świece jest? jak zachowuje się deska rozdzielcza? Sprawdzałeś masę od akumulatora na karoserie?

    Iskry nie sprawdzałem jeszcze. Deska rozdzielcza-zegary na chwile się budzą, ale nic poza tym. Oświetlenie wnętrza też zniknęło. Masa od aku na karoserię była sprawdzona.
    Pawel wawa wrote:
    Bezpieczniki sprawdzaj, te wysokoprądowe. Przecież widać, że tam zasilanie główne zniknęło.

    Możesz przybliżyć, które to/gdzie one są? Bo nawet wygooglowałem i nic.
  • #6
    Pwsc
    Level 8  
    Dziękuję. Czyli chodzi o przekaźniki (czarne/pomarańczowe)? Jak je sprawdzić? Bo te "zwykłe" są sprawdzone i żaden nie jest strzelony.
  • #7
    Karaczan
    Level 41  
    Pozamieniaj przekaźniki miejscami. Czarne z czarnymi, czerwone z czerwonymi. Choć na chwilę można też zamienić czerwony z czarnym (po prostu inny amperaż).
    Możliwe że półka zgniła. Żadne to BSI, komputer, hahaha. Zwykła pólka.
    BSI masz w środku, i nie BSI a BCM jak już ;)
  • #8
    Pwsc
    Level 8  
    Chwilowo nie mam jak posprawdzać przekaźników... Ale co do zegarów i ich budzenia się, to konkretnie wygląda to tak, że po przekręceniu kluczyka na zapłon podświetlenie zegarów się zapala, wskazówki minimalnie się podnoszą (paliwa nie odczytuje-mruga rezerwa), świeci kontrolka ręcznego (nie jest zaciągnięty), ładowania oraz jeszcze jedna (zapomniałem). Poza tym przy zamykaniu samochodu z pilota alarmu zamki normalnie się ryglują, mruga awaryjnymi z tym, że...na zegarach mruga kontrolką długich, nie awaryjnych.
    To tak dla uzupełnienia opisu. Jak będę miał możliwość sprawdzenia przekaźników to napiszę.
    Pozdrawiam :)
  • Helpful post
    #9
    Pwsc
    Level 8  
    Dla ciekawych - temat został rozwiązany ;)
    Przyczyną okazała się jednak skrzynka BSI/BCM - wilgoć weszła i narobiła bigosu. Doraźnie pomogło dokładne oczyszczenie ze śladów korozji itd.
    Dziękuję wszystkim zaangażowanym :)