Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Władymirec T-25 - Wspomaganie kierownicy

11 Sty 2016 18:08 2538 20
  • Poziom 9  
    Witam!!! Jestem w trakcie montażu wspomagania do T-25 A, z używanych części od kombajnu Volvo BM 830, tylko pompę hydrauliczną mam nową taką jak orginalna w Rusku. ;-) Czy mógł by mi ktoś podpowiedzieć jak połączyć orbitrol tzn które wyjścia są które, bo dwa mają większą średnicę, dwa trochę mniejszą. Orbitrol już był zdemontowany jak kupowałem części i dlatego nie mogłem podejrzeć jak to było. Proszę o pomoc. Dodam że orbitrol jest firmy Danfoss
  • Poziom 10  
    Witam.Kolego podaj model orbitrola ew dane z tabliczki znamionowej napewno coś poradzimy.Jest na 4 czy na 5 wyjść?
  • Poziom 9  
    Witam! Kolego przepraszam że tak długo się nie odzywałem, ale cały czas robota a w domu nie ma kiedy cokolwiek coś podziałać. Orbitrol jest na 4 wyjścia, dwa większej średnicy, a dwa kolejne mniejsze. Firma Danfoss B 100 ON, 150-0041. Władymirec T-25 - Wspomaganie kierownicy
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Według zdjęcia:
    Lewy górny róg: siłownik prawo.
    Lewy dolny róg: siłownik lewo.
    Prawy górny róg: pompa.
    Prawy dolny róg: zbiornik.
  • Poziom 9  
    Panowie a podpowiedzcie jeszcze jakiej pojemności dać zbiornik wyrównawczy. Pompa NSZ zwykła jak w Rusku.

    Dodano po 4 [godziny] 2 [minuty]:

    mtracz napisał:
    Według zdjęcia:
    Lewy górny róg: siłownik prawo.
    Lewy dolny róg: siłownik lewo.
    Prawy górny róg: pompa.
    Prawy dolny róg: zbiornik.



    Dziękuję serdecznie kolego za pomoc :spoko:
  • Poziom 11  
    Pojemność zbiornika porównując jaki mam u siebie ale nie we władimircu to około 2 litrów, żeby podać dokładnie musiałbym zmierzyć.
    Wlej oleju w wyjścia pompy i zbiornika, i obracaj orbitrolem powinien wypychać olej wyjściami na siłownik bo on działa jak pompa. Dlatego w sprawnym wspomaganiu jest możliwość kierowania z niepracującą pompą.
  • Poziom 13  
    Ja montuje zbiorniczki około 0,5 l z osobówek. do całego układu wchodzi 1.5l. Zbiornik taki ma dodatkową zaletę, mianowicie posiada filtr.
  • Poziom 9  
    Panowie witam ponownie. Wspomaganie skończone (prawie). Uruchomione dzisiaj ale niestety nie działa ;-( Pompa (NSZ) podaje olej na orbitrol, z orbitrola olej wraca do zbiorniczka wyrównawczego (wirek w zbiorniku), do siłownika w jedną i w drugą stronę też dochodzi olej, lecz tak jakby nie było ciśnienia na wyjściach prawo lewo. Co może być tego przyczyną? Pomóżcie bo ciągnik potrzebny ;-) Ps. Podpowiedzcie jeszcze do czego są te śruby z góry i z dołu przy króćcach. Z góry dziękuje za podpowiedzi
  • Poziom 11  
    Podnieś przód i bez odpalania kręć kierownicą. Jeśli nie będzie skręcało kół a kierownica lekko będzie się kręciła to orbitrol niesprawny lub zapowietrzony układ. Jeśli będzie skręcało koła to może być za mała wydajność pompy.
    Oczywiście przyjmuję, że podłączenie do orbitrola jest prawidłowe.
  • Poziom 9  
    AT PRO napisał:
    Podnieś przód i bez odpalania kręć kierownicą. Jeśli nie będzie skręcało kół a kierownica lekko będzie się kręciła to orbitrol niesprawny lub zapowietrzony układ. Jeśli będzie skręcało koła to może być za mała wydajność pompy.
    Oczywiście przyjmuję, że podłączenie do orbitrola jest prawidłowe.


    Kolego podłączenie orbitrol, pompa, siłownik wg opisu kolegi mtracz. A czy powodem może być również zamienione zasilanie z powrotem? Pompa NSZ nówka sztuka.
  • Poziom 11  
    Jeśli by były zamienione to oczywiste, że nie będzie działać.
    Nie sprawdzałeś przed zmontowaniem w ten sposób jak pisałem, z zalaniem olejem i obracaniem?
    Wtedy byś także widział gdzie jest zasilanie orbitrola bo będzie zasysało olej.
  • Poziom 9  
    AT PRO napisał:
    Jeśli by były zamienione to oczywiste, że nie będzie działać.
    Nie sprawdzałeś przed zmontowaniem w ten sposób jak pisałem, z zalaniem olejem i obracaniem?
    Wtedy byś także widział gdzie jest zasilanie orbitrola bo będzie zasysało olej.


    Kolego pokierowałem się poradą forumowicza mtracz[u] z podłączeniem orbitrola według zdjęcia które zamieściłem. Nie sprawdzałem jeszcze Twojej porady. Dzisiaj to sprawdzę.[/u][/b]
  • Poziom 9  
    Panowie pomóżcie bo już rece opadają. Na podniesionych kołach wspomaganie działa (ale bez rewelacji), jeśli są opuszczone na ziemię to tak jakby próbowało działać ale nie ma siły wypchnąć albo cofnąć siłownika. W orbitrolu pod króćcem od zasilania jest jakiś zaworek na sprężynce (tak jakby zwrotny bezpieczeństwa, bo działa tylko w jedną stronę), od czego on jest? I są jeszcze dwie takie śruby regulacyjne, z czego jedna u mnie jest zaspawana (widać na załączonym przeze mnie zdjęciu). Ile ewentualnie może kosztować naprawa orbitrola Danfoss
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    BEZET-AGRO napisał:
    Jak patrze na to zdjęcie to jedyne co rzuca się w oczy to syf wylazacy ze złączy tego orbitrola. Nie wróży to dobrze i sugeruje ze wytargales go ze śmietnika. O naprawie nie myśl bo taniej jest kupić bułgarski zamiennik który daje rade w takich zastosowaniach. Na danfosach są naklejki z oznaczeniami portów -zwerfikuj podłączenie.


    Kolego po dzisiejszych przemyśleniach i próbach (metodą prób i błędów), wynika w 100% na to że wina leży tylko i wyłącznie w orbitrolu. Na ,,sucho" tj. po podniesieniu przodu ciągnika niby to jakoś działa, ale tylko i wyłącznie jak koła są w górze. Już mam na oku nowy orbitrol z allegro, tylko nie wiem czy warto go kupić. Czy mógłbyś doradzić:

    http://allegro.pl/orbitrol-100-walek-dlugi-zestaw-mtz-ursus-inne-i5673178852.html

    Doradź czy warto to kupić, lub daj cynk na coś podobnego w podobnej cenie. Z góry serdeczne dzięki za zainteresowane.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    gacus321 napisał:
    [

    Na ,,sucho" tj. po podniesieniu przodu ciągnika niby to jakoś działa, ale tylko i wyłącznie jak koła są w górze. .


    Po podniesieniu przodu i bez odpalania?
    A jak jest z kołami na ziemi i bez odpalania to kierownica kręci się lekko w każdą stronę, czy trudno skręcić?
    Jeśli to pierwsze to orbitrol niesprawny.
  • Poziom 9  
    Ten orbitrol co ja mam to jest Danfoss B 100 ON, 150-0041, wymontowany z kombajnu Volvo BM 830, nie znam się na oznaczeniach ale ten z allegro.pl też jest oznaczony jako 100 (tylko nie wiem co ta wartość oznacza). Kolego po podniesieniu przodu i na odpalonym silniku. I co oznacza POŁOŻENIE ZEROWE ORBITROLA?? Ps. Głęboki temat chyba się przeliczyłem :-(
  • Poziom 11  
    Oznaczenia to typ orbitrola i wydajność, im większa tym mniej obrotów kierownicy na pełny skręt potrzeba. Ale to mniej istotne.
    Napisz o tym co pytałem. Jak się zachowuje kierownica przy obracaniu z kołami na ziemi bez odpalania silnika. To naprawdę dużo wyjaśni.
  • Poziom 9  
    Kolego na zgaszonym silniku kierownica kręci się bardzo lekko, a siłownik w ogóle nie reaguje na kołach opuszczonych na ziemię.
  • Poziom 11  
    gacus321 napisał:
    Kolego na zgaszonym silniku kierownica kręci się bardzo lekko, a siłownik w ogóle nie reaguje na kołach opuszczonych na ziemię.


    W takim, razie padnięty jest orbitrol lub źle podłączony.
    Odłącz od orbitrola przewody idące na siłownik i kręć kierownicą bez odpalania, powinno wypychać olej. Jeśli nie to przenieś do sprawdzenia zbiorniczek oleju powyżej orbitrola, żeby był samospływ oleju. Dowiesz się czy masz prawidłowo podłączony orbitrol. Spróbuj też ewentualnie zamienić przewody zasilania i powrotu miejscami i sprawdź jaki będzie efekt. Najpierw wszystko bez odpalania silnika.