Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw e36 m43b16 - brak ogrzewania, zimna chłodnica, temp. max

11 Sty 2016 19:45 3288 29
  • Poziom 5  
    Witam wszystkich. Jestem tu nowy wiec z góry przepraszam za to jesli pisze w nieodpowiednim miejscu. Mianowicie kupiłem okazyjnie w Niemczech bmw e36 compakt 1.6 M43B16 z 1999 roku. Auto jest na pelnej opcji. Kupując auto gość w komisie mowil ze auto chodzi 10min i jest zimne. Ja zauważyłem ze gdy auto stoi odpalone bardzo szybko wzrasta temp. wody w układzie i nagle jakby zaczynalo cos trzaskać. Zauważyłem tez ze gotuje się ciecz w zbiorniczku wyrównawczym a chłodnica jest zimna. Myślałem ze to wina przekaźnika czy cos bo w skrzynce bezpiecznikow ma stopione gniazdo nr. 1 i nie ma tam przekaźnika. Wyczytalem jednak ze to jest przekaźnik od pompy paliwa. Ale jakim cudem skoro su ty o odpala normalnie..? Proszę o pomoc bo siedzę w Niemczech i nie bardzo wiem juz co robic. Ps. Zamówiłem juz drugą całą kompletną skrzynkę bezpieczników i bd chcial zmienić to gniazdo i wlozyc przekaźnik. Pozdrawiam pawel
  • Poziom 28  
    Sprawdź czy układ chłodzenia jest prawidłowo odpowietrzony.Test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia.Być może uszczelka głowicy czego Ci nie życzę .
  • Poziom 23  
    mod22 napisał:
    Być może uszczelka głowicy czego Ci nie życzę

    Nie strasz chłopaka niech sprawdzi termostat na początku. Nawet przy uszkodzonej uszczelce głowicy a sprawnym termostacie chłodnica nie była by zimna.
    Co do zapowietrzonego układu to też chyba nie do końca. Nagrzewnica mogła by być zimna ale nie cała chłodnica.
    Tez nie życzę koledze większych usterek więc warto sprawdzić te najprostsze na początku.
  • Poziom 30  
    Co ma jakiś przekaźnik do zimnej chłodnicy? Sam termostat to jedno, ale najczęstszą usterka układu chłodzenia bmw jest pompa wody. Bez sprawnego obiegu nie ma szans na ogrzewanie, ciepła chlodnice, a płyn zagotuje się szybko pomimo zimnej chlodnicy
  • Poziom 28  
    pawliqo3er napisał:
    Zauważyłem tez ze gotuje się ciecz w zbiorniczku wyrównawczym

    A to niby skąd. Jeżeli gotuje zaraz po odpaleniu na zimnym silniku to raczej nie przez temperaturę, a najprawdopodobniej wali kompresję w układ chłodzenia.Taka jest rzeczywistość i trzeba zrobić test na CO2.Straszenie nie ma tu nic do rzeczy.
  • Poziom 23  
    A to stąd że trzeba czytać całość. Gotuje się bo wzrasta temperatura.
    pawliqo3er napisał:
    Ja zauważyłem ze gdy auto stoi odpalone bardzo szybko wzrasta temp. wody w układzie i nagle jakby zaczynalo cos trzaskać. Zauważyłem tez ze gotuje się ciecz w zbiorniczku wyrównawczym a chłodnica jest zimna.

    Wzrasta szybko bo termostat nie otwiera całego układy chłodzenia.
    Być może jest problem z pompą wody tak jak napisał szymon198312.
  • Poziom 5  
    Powiem tak przed chwilką bylem w aucie odpalilem je i chodzilo sobie przejechałem się jakies 300m i temp niby 90stopni. Odkrecilem korek zbiorniczka i plyn byl pod korek. Pochodzilo jeszcze chwile na wolnym obrotach i widzialemjak dość duża ilosc powietrza zaczela się wydobywać (babelki)a przy dodawaniu gazu tak jakby zaciagalo ciecz w dol zbiorniczka i po odjęciu gazu wyrzucalo plyn na zewnątrz. Mysle zacząć od wymiany termostatu. Chyba najtańszy i najszybszy pomyśl. A co do przekaźnika to poprostu gościu mi mówił ze to od tego niby. Ale to tez dziwne ze auto odpala i jeździ a nie ma przekaźnika pompy paliwa 😊
  • Poziom 5  
    Jest stopione i kilka przewodów upaonych
  • Moderator Samochody
    A ogrzewanie masz właściwie włączone? Przy klimatroniku, oprócz ustawienia temperatury na panelu, pokrętło pod środkowym wlotem powinno być ustawione na "czerwono".
  • Poziom 5  
    Pokretlo jest na czerwonym takze spokojnie 😊
  • Poziom 5  
    Witam. Właśnie zabrałem się za sprawdzenie termostatu. Ku mojemu zdziwieniu nie znalazłem go w miejscu ktorym powinien być. Co treraz..?? 100% glowica czy może jak wloze termostat cos to pomoże???
  • Poziom 28  
    No to teraz test na CO2. Jak nie ma termostatu i jest odpowietrzony nie ma prawa się zagrzać.
  • Poziom 5  
    A wiec tak. Temperatura na desce rozdzielczej po okolo 5min stoi idealnie 90 stopni. Silnik pracuje nadal. Chlodnica zimna. Silnik zaczyna nabierać temp. Chlodnica zimna przewody zimne. Po okolo 15 min wężyk od dolu zbiorniczka chlodnicy staje się gorący i zaczyna grzać ciecz w zbiorniczku wyrownawczym poczym zaczyna się gotowac w zbiorniczku.a przewody gumowe nad kolem pąsowym i pod kolektorem nadal zimne. Podejrzewam pompę wody bp to tak jakby nie krazyl plyn w układzie. Chlodnica caly czas zimna.... Co o tym myślicie.. ?? Wyjąć pompę wody?? Jesli tak to powiedzcie czy to dużo roboty i czy zrobię to pod domem podstawowym zestawem narzędzi.
  • Poziom 5  
    Nie bylo nic w bloku bo sprawdzałem a w kolanku byl tylko czujnik i patrząc do wewnątrz kolanka bylo widac takie 2 slupki czerwone krótszy. I dłuższy. Nic więcej
  • Poziom 30  
    Wyjęcie pompy wody to kilka minut. Poluzuj śruby od koła zanim zdejmiesz pasek. Jak odkrecisz cztery lub pięć śrub od pompy to aby ją wyjąć musisz wkręcić dwie śruby w korpus. Jest to po to aby śruby wypchnely pompę, bo nie ma jak jej podważyć a zazwyczaj jest mocno osadzona
  • Poziom 28  
    Albo mechanior zapomniał że mu zostało kawałek szmatki.
  • Poziom 5  
    Ogólnie to wszytki takie dziwne żeby auto kupione w Niemczech juz bylo bez termostatu 😊 no ale nic jutro po 15 bd miał pompę wiec bd działać w temacie. A powiedzcie mi jeszcze jak dobrze odpowietrzyć układ.???
  • Poziom 5  
    Witam. Pompa tez byla ruszana bo śruby nie są jednakowe. Pompa ma metalowy wirnik i troszkę poszczerbione lopatki. Kreci się z delikatnym oporem jak na opor lozyska przystalo. Po niedzieli przyjdzie termostatwraz z kolankiem, pompa. Pasek i preparat do czyszczenia chlodnic. Podobno jeszcze po swiecach można sprawdzić czy plyn przepala.
  • Poziom 5  
    Witam ponownie 😉 części dzis dotarły do de. Termostat przelozylem z nowego kolanka do starego bo jakies inne dali w sklepie, pompa z metalowym wirnikiem tez zalozona i pozostał tylko ten gowniany pasek wielorowkowy którego za cholerę nie mogę założyć. Jest napinacz ok. Pisza na forach ze wsadzić klucz 22nasadowy i kręcić do domu ale u mnie nie ma napinacz miejsca na klucz 22 tylko jakaś dziadoska gwiazdka. Wiecie może jaki to rozmiar? Bo nie mam takiej a chce kupic jutro w bauhausie ale nie wiem jaki nr. Z góry dzieki za odp. 😊
  • Moderator Samochody
    Skoro jest "dziadoska gwiazdka" to skąd komu wiedzieć jaki to rozmiar? Gwint fi 10, czyli łeb gdzieś T50 -55 pewnie. Normalnie to w napinaczu jest nasadka 17mm, którą ciągnie się w lewo dla poluzowania napinacza i założenia paska. Ta śruba powinna mieć lewy gwint!.
  • Poziom 5  
    Zaczynam robić właśnie patent na gumę i z tym do sklepu 😁

    Dodano po 1 [godziny] 48 [minuty]:

    Pasek założony gwiazdka T50. Do układu wlany środek do czyszczenia chlodnic +woda. Autko chodzi okolo 15 min i bum. Termostat otwiera i zaczyna się pojawiac uśmiech na twarzy 😁 węże robią się cieple i chlodnica powoli tez. Po okolo 25min układ jest juz caly gorący czyli węże i chlodnica (dol troszeczkę chlodniejszy ale to kosmetyka względem 100%odpowietrzenia). Teraz jeszcze ogarną żeby grzalo w środku ale to ja jakas chwilr żeby przestudzić układ i zlac preparat z wodą. Zaleje plynem i zacznę walczyć z układem. Teraz chyba wykluczona została uszczelka??
  • Poziom 23  
    Wykluczyć nic nie można , zwłaszcza na odległość.
    W aucie jeśli ktoś wymontował termostat i robił jakieś przeróbki, na dodatek w erefenowie to wszystko może być nie tak. Musiał w tym palce maczać jakiś "turas" lub kupiłeś okazyjnie z polecenia znajomego kolegi brata, syna , szwagra , teścia. W prawdziwym komisie w Niemczech ciężko trafić na tak trefne auto.
    No chyba że naprawiał je wcześniej jakiś emigrant i na do widzenia powiedział "będzie Pan zadowolony"

    W pierwszym poście napisałem żebyś sprawdził termostat bo to podstawa.
    Jeśli będzie działać to masz szczęście, jeśli nie to dalej trzeba szukać usterki.
  • Poziom 10  
    Walczylem kiedys z taka BMW i tam niestety była walnieta uszczelka pod glowicaPraktycznie te same objawy.Nie pamiętam dokładnie ale coś mi się kojarzy ze w tamtej miałem 2 termostaty.
  • Poziom 5  
    Witam auto odpowietrzone ogrzewanie pięknie działa temp. Stoi idealnie chyba wszystko juz ok. Dzis jadę po tablice i bd chciał tym teraz trochę pojeździć. Wydaje się być juz wszystko okej. Ale dam znac co i jak.