Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Modus z 2004 (1,5dci 80km, przebieg 125 000 km) błędy silniki, egr

Modrzew10 11 Sty 2016 19:50 1167 1
  • #1 11 Sty 2016 19:50
    Modrzew10
    Poziom 2  

    Witam, proszę o pomoc, w możliwości poszukania przyczyny dziwnych zachowań mojego samochodu Renault Modus z 2004 (1,5dci 80km, przebieg 125 000 km).
    Podczas jazdy samochód stracił moc, zapaliły się kontrolki stop oraz oleju, oraz wyskoczył komunikat low oil pressure, jednak silnik dalej chodził, jednak bez żadnej reakcji na pedał gazu. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, kontrolki już się nie paliły, i samochód jechał normalnie. Stało się tak dwa razy. Poziom oleju w normie, dodatkowo 3 miesiące temu wymieniany.
    Po podpięciu do komputera wyskoczyły takie błędy które mogą za to odpowiadać:
    w sekcji: wysokoprężny (K9K - Diagnostyka - MT/AT)
    DF015 - przekaźnik zasilania ECU, stale niski poziom, - nieciągły
    DF114 - zawór recyrkulacji spalin EGR, podzespół zablokowany; - nieciągły
    DF016 - czujnik położenia zaworu recyrkulacji EGR, poniżej wartości minimalnej; - nieciągły
    DF053 - ciśnienie w rampie paliwa/systemowe - za wysokie; - nieciągły
    DF053 - Regulacja ciśnienia w rampe paliwowej, ciśnienie poniżej wartości minimalnej; - nieciągły
    DF053 - Regulacja ciśnienia w rampie paliwowej, prąd wysokiego przepływu poniżej minimum; - nieciągły
    w sekcji: Deska rozdzielcza (Instrument - Diagnostyka - MT/AT)
    DF016 - czujnik ciśnienia oleju; napięcie akumulatora; napięcie poza limitami tolerancji - nieciągły
    DF019 - Napięcie akumulatora, - nieciągły

    Na razie wlałem płyn do mycia wtrysków. Napięcie na akumulatorze ok. 10V. Czy ktoś z doświadczonych kolegów, pasjonatów, mechaników może mi podpowiedzieć, co mogą znaczyć i jakie kroki powinien wykonać aby naprawić te błędy. Wiąże się z wymianą czy tylko przeczyszczeniem??
    Dziękuje, za uwagi i szczególnie za pomoc.

    0 1
  • Relpol
  • #2 11 Sty 2016 20:33
    szymon198312
    Poziom 30  

    Pierwszy krok, to uporządkowanie napięcia akumulatora. Przy tak niskim napięciu wszystko może wariowac

    1