Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroën C8 2,2HDI 2003 rok - Przepływomierz powietrza i tryb awaryjny

kogucik359 11 Sty 2016 20:08 846 4
  • #1 11 Sty 2016 20:08
    kogucik359
    Poziom 9  

    Witam. Od kilku miesięcy borykam się z problemem w swojej cytrynie. Wymieniłem już sporo części i już mi ręce opadają. Turbina zregenerowana bo padła, swirl i elektrozawory od sterowania podciśnieniami nowe itd. Mechaniory ręce rozkładają i tylko kasa leci. Postanowiłem sam się zająć z pomocą forumowiczów znalezieniem usterki.
    Mam problem z przepływomierzem a mianowicie auto z podłączonym przepływomierzem nie wchodzi na obroty a zmierzona wartość przepływu powietrza wacha się pomiędzy 170-220 na cykl i silnik ledwo co wyciąga 2000 obrotów, ale za to kiedy odpalę silnik i od razu wcisnę gaz do dechy to silnik ładnie się wkręca na obroty przepływ powietrza w granicach 600-800 a nawet więcej na cykl, ale to tylko na wysokich obrotach jak tylko zejdę z obrotami do 4000 to wyskakuje od razu antipollution fault i tak w kółko dodam że to nowy przepływomierz magnetti-marelli a na starym jest to samo. Sterowanie podciśnieniem sprawdzone wakuometrem stabilne w granicy -0,7 bara i przeglądane kilka razy. Dodam tylko że kiedy zejdę z obrotami do 4000 to przepływ powietrza spada nagle z 600-700 na 170 i obroty lecą do 2000 i w tym samym momęcie słychać jakby jakiś przekaźnik pyknął i w tej samej chwili to co opisałem, specjalnie lexia i DB zainstalował em bo w serwisie co chwilę 150 leci, jedyne błędy jakie zczytuje to p0100 i p0110 ale to dlatego że jeżdżę z odpiętą przepływają bo inaczej jechać się nie da a na dodatek kiedy chcę je skasować to wywala mi że 50 błędów ma (historia posprzedażna zapełniona czy coś takiego) i nie wiem czy nawet jeśli jakiś nowy błąd będzie to czy mi go pokaże właśnie z tego powodu. Potrzebuję porady gdzie mam szukać przyczyny takiego zachowania- przejżeć kable do przepływki? Jeśli tak to potrzebuję wskazówki jak to zrobić, a może sterownik do wymiany?- bo tak mi jeden z mechaniorów zasugerował, ale w ciemno tak? I co jeśli to nie sterownik kolejnych parę złoty jak psu w budę. Z góry dziękuję z wszelkie podpowiedzi.

    0 4
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 11 Sty 2016 20:26
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Przepływ może spadać jak recyrkulacja się załącza.
    Trzeba mieć coś pewnego, a tu widzę nic nie zmierzone na pewno, tylko wymian na pałę.

    Czy to silnik z mokrym filtrem spalin? Czy ma filter w ogóle i czujnik różnicowy pod spodem?

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 11 Sty 2016 20:47
    kogucik359
    Poziom 9  

    Tak dpf wydalony i to napewno dobrze bo jeździłem autem rok po wydaleniu bez problemów, egr zaślepiony od tygodnia i dalej nic, to co wymienione to padło, turbina mi się wysyłała na długiej trasie to samo swirl z pękniętą membraną i elektrozawory od sterowania turbiną. Dalej nie rozumiem co z tą przepływają, dlaczego jak ją wepnę to du......a i samochód ledwo max 2000 obrotów a jak wepnę i gaz w podłogę to jak przecinak. Jakiś pomysł?

    0
  • #4 11 Sty 2016 20:53
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    kogucik359 napisał:
    Jakiś pomysł?


    Kolego nie ośmieszaj się wymieniłeś dużo osprzętu na pałe myśląć że to to .

    Jak kalkulator silnika nie ma wskazania powietrza to bierze go z zapisanej w sobie mapy.
    A jak ma błędne to według nich steruje silnik.
    Błednie jak widzisz i silnik nie ma mocy.

    0
  • #5 11 Sty 2016 21:15
    kogucik359
    Poziom 9  

    Dlaczego mi nie wierzysz, turbo się wysyłało i to mi osobiście ledwo do domu dojechał em i reszta jak wyżej. Potrzebuję podpowiedzi gdzie szukać przyczyny bo do kogo się nie zwrócę to auto stoi i rozkładają ręce a kasę wyciągają.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Przepływomierz jest nowy bo mechanior właśnie tak obstawiał i to samo co na starym. Jak sprawdzić czy to instalacja czy sterownik? A może to coś innego.

    0
  Szukaj w 5mln produktów