Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo s40 2.0d 136KM - dymi i nierówno pracuje po odpaleniu

11 Sty 2016 23:56 12414 20
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich...
    Mam taki problem z volvo s 40 2.0 d 136 koni common rail 2004 rok...

    Otóż po odpaleniu silnik nierówno pracuje i kopci gryzącym białym dymem. Po kilku minutach jak się rozgrzeje problem ustępuje. Jedzie normalnie, ma moc.

    Turbina była wyciągana w celu sprawdzenia. Wtryski sprawdzone w firmie Dziak.

    Wymieniona przepływka (dawała jakieś dziwne odczyty).

    Obecnie wywala błąd
    1. przekaźnika świec żarowych - świece wszystkie sprawdzone założyłem nowiutki przekaźnik (oryginał) (błąd wraca)

    2. czujnik temperatury zasysanego powietrza - odczyt za wysoki (launch pokazuje -15 gdy w garażu jest + 10, odłączony daje -21) wymieniłem na drugi oryginał używka sprawny (błąd wraca)

    3. coś tam z zaworem egr - położenie coś tam... sam już nie pamiętam musiałbym kompa odpalić.. jeśli to istotne mogę podać dokładne kody błędów czy parametry. (egr zaślepiony)

    Czy ktoś miał taki problem? dodam że autko miało kiedyś lekkiego strzała w oko ale po naprawie wszystko było ok. co jeszcze można sprawdzić? gdzie szukać? Za każdą podpowiedź będę wdzięczny. pozdr
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Naprawić obwód przekaźnika świec i egr a problem ustanie.
  • Poziom 10  
    Kolego konkretniej cos podpowiesz? Instalacja? Czy glebiej cos?
    EGR bł wyciagany czyszczony spece stwierdzili że jest ok... Sam już nie wiem od czego zacząć. Po odpaleniu dziś telepał się i kopcił okolo 10-15 minut. przejechalem się kilka minut auto złapało temperture okolo 80 stopni C i zaczeło równo pracować i przestało poddymiać.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Podobnie mysle... Zla temperatura zla dawka stad dym. Niedogrzana komora spalania i mamy ciezkie palenie... Ale problem w tym ze czyjniki pomieniane. I nie ma poprawy... Co prawda egr tylko sprawdzony byl ale wyglada ok...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Swiece dokladnie jeszcze sprawdze jutro z rana. Egr tylko zaslepiony bez ingerencji w komp. Tymczasowo na probe...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Zgadza sie. Ale przed zaslepieniem bylo to samo. Dzis postaram sie posprawdzac jeszcze raz napiecia na przewodach i czas grzania swiec. Ps. Na czujniku temp zasysanej jakie powinno byc napiecie? Komp pokazuje cuda na starym tj - 15°c gdy jest +10° w garazu. Po odlaczeniu - 21° wiej jesy jakas reakcja... Myslucie Panowie ze ECU sie posypało?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Wlasnie sprawdzilem... Swiece na zimnym grzeja wszystkie 4 dostaja prad... Zasilanie na czujniku temperatury zasysanej 4.70V.

    Autko odpala ciezko. Pracuje nierówno. Przy tym kopci smierdzacym gryzacym w oczy dymem. Po rozgrzaniu problem zanika. Jutro podlacze sie jeszcze i pobadam jaki odczyt temperaturki daje na zimnym cieplym i z odlaczonym czujnikiem..

    Ps. Na jednym przewodzie jest niecale 5 a co z drugim kabelkiem? 0???? Brałbym sie za instalacje ale wszystko wyglada dobrze... Zerkne jeszcze w kostki ecu ale jesli sa jakies odczyty to pewnie na darmo robota... Zalamka. Oddam na zlom chyba...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Mowisz kolego o tym 2 przewodzie czujnika? Na jednym jest 4.7V a na drugim cos tak kolo 0. Juz sam nie wiem 0.07V chyba... To mozna wnioskowac ze sterownik wariuje? Jutro z rana jeszcze podepne launacha i posprawdzam wszystko poraz kolejny. A jak wyglada sprawa sterownika? Kodowania immo itp?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam ponownie... Jest tak jak pisałem wcześniej. świece grzeją na zimnym silniku. idzie prąd na wszystkie 4. grzeją około 12 sekund +-.


    Cały czas wywala błąd: przekaźnika świec, czujnik temp zasysanej, i egr. wszystkie te podzespoły podmieniane po 2 x dla pewności.

    Skąd te błędy? jest ktoś mądry z okolic Chełma co jest w stanie to ogarnąć?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Temat dalej aktualny... Volvinka odwiedzila kilku magikow kilka profesjonalnych warsztatow i nic. Poddaja sie po kilku dniach... Ktos cos?
  • Poziom 18  
    Sprawdź kompresję. Niestety znane przypadki w 2.0d ...
  • Poziom 10  
    Kompresja byla robiona na poczatku. Wszystko w normie. Nie pamietam na dzis co i ile ale nie bylo roznicy wiecej jak 2. A max byla ok... ;-(
  • Poziom 2  
    Witam widzę temat stary ale chciałem się dowiedzieć jak kolega poradził sobie z problemem ponieważ mam identyczny problem. Widzę autor postu również zokolic Chełma.
  • Poziom 1  
    Witam mam ten sam problem jak sobie z nim poradziliscie?