Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo s40 2.0d 136KM - dymi i nierówno pracuje po odpaleniu

blady11 11 Jan 2016 23:56 23130 23
Texa Poland
  • #1
    blady11
    Level 11  
    Witam wszystkich...
    Mam taki problem z volvo s 40 2.0 d 136 koni common rail 2004 rok...

    Otóż po odpaleniu silnik nierówno pracuje i kopci gryzącym białym dymem. Po kilku minutach jak się rozgrzeje problem ustępuje. Jedzie normalnie, ma moc.

    Turbina była wyciągana w celu sprawdzenia. Wtryski sprawdzone w firmie Dziak.

    Wymieniona przepływka (dawała jakieś dziwne odczyty).

    Obecnie wywala błąd
    1. przekaźnika świec żarowych - świece wszystkie sprawdzone założyłem nowiutki przekaźnik (oryginał) (błąd wraca)

    2. czujnik temperatury zasysanego powietrza - odczyt za wysoki (launch pokazuje -15 gdy w garażu jest + 10, odłączony daje -21) wymieniłem na drugi oryginał używka sprawny (błąd wraca)

    3. coś tam z zaworem egr - położenie coś tam... sam już nie pamiętam musiałbym kompa odpalić.. jeśli to istotne mogę podać dokładne kody błędów czy parametry. (egr zaślepiony)

    Czy ktoś miał taki problem? dodam że autko miało kiedyś lekkiego strzała w oko ale po naprawie wszystko było ok. co jeszcze można sprawdzić? gdzie szukać? Za każdą podpowiedź będę wdzięczny. pozdr
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    dafit906
    Level 27  
    Naprawić obwód przekaźnika świec i egr a problem ustanie.
  • #3
    blady11
    Level 11  
    Kolego konkretniej cos podpowiesz? Instalacja? Czy glebiej cos?
    EGR bł wyciagany czyszczony spece stwierdzili że jest ok... Sam już nie wiem od czego zacząć. Po odpaleniu dziś telepał się i kopcił okolo 10-15 minut. przejechalem się kilka minut auto złapało temperture okolo 80 stopni C i zaczeło równo pracować i przestało poddymiać.
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • Texa Poland
  • #5
    blady11
    Level 11  
    Podobnie mysle... Zla temperatura zla dawka stad dym. Niedogrzana komora spalania i mamy ciezkie palenie... Ale problem w tym ze czyjniki pomieniane. I nie ma poprawy... Co prawda egr tylko sprawdzony byl ale wyglada ok...
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    blady11
    Level 11  
    Swiece dokladnie jeszcze sprawdze jutro z rana. Egr tylko zaslepiony bez ingerencji w komp. Tymczasowo na probe...
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    blady11
    Level 11  
    Zgadza sie. Ale przed zaslepieniem bylo to samo. Dzis postaram sie posprawdzac jeszcze raz napiecia na przewodach i czas grzania swiec. Ps. Na czujniku temp zasysanej jakie powinno byc napiecie? Komp pokazuje cuda na starym tj - 15°c gdy jest +10° w garazu. Po odlaczeniu - 21° wiej jesy jakas reakcja... Myslucie Panowie ze ECU sie posypało?
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    blady11
    Level 11  
    Wlasnie sprawdzilem... Swiece na zimnym grzeja wszystkie 4 dostaja prad... Zasilanie na czujniku temperatury zasysanej 4.70V.

    Autko odpala ciezko. Pracuje nierówno. Przy tym kopci smierdzacym gryzacym w oczy dymem. Po rozgrzaniu problem zanika. Jutro podlacze sie jeszcze i pobadam jaki odczyt temperaturki daje na zimnym cieplym i z odlaczonym czujnikiem..

    Ps. Na jednym przewodzie jest niecale 5 a co z drugim kabelkiem? 0???? Brałbym sie za instalacje ale wszystko wyglada dobrze... Zerkne jeszcze w kostki ecu ale jesli sa jakies odczyty to pewnie na darmo robota... Zalamka. Oddam na zlom chyba...
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    blady11
    Level 11  
    Mowisz kolego o tym 2 przewodzie czujnika? Na jednym jest 4.7V a na drugim cos tak kolo 0. Juz sam nie wiem 0.07V chyba... To mozna wnioskowac ze sterownik wariuje? Jutro z rana jeszcze podepne launacha i posprawdzam wszystko poraz kolejny. A jak wyglada sprawa sterownika? Kodowania immo itp?
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    blady11
    Level 11  
    Witam ponownie... Jest tak jak pisałem wcześniej. świece grzeją na zimnym silniku. idzie prąd na wszystkie 4. grzeją około 12 sekund +-.


    Cały czas wywala błąd: przekaźnika świec, czujnik temp zasysanej, i egr. wszystkie te podzespoły podmieniane po 2 x dla pewności.

    Skąd te błędy? jest ktoś mądry z okolic Chełma co jest w stanie to ogarnąć?
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    blady11
    Level 11  
    Temat dalej aktualny... Volvinka odwiedzila kilku magikow kilka profesjonalnych warsztatow i nic. Poddaja sie po kilku dniach... Ktos cos?
  • #18
    Przemeksik
    Level 18  
    Sprawdź kompresję. Niestety znane przypadki w 2.0d ...
  • #19
    blady11
    Level 11  
    Kompresja byla robiona na poczatku. Wszystko w normie. Nie pamietam na dzis co i ile ale nie bylo roznicy wiecej jak 2. A max byla ok... ;-(
  • #20
    justyna39
    Level 2  
    Witam widzę temat stary ale chciałem się dowiedzieć jak kolega poradził sobie z problemem ponieważ mam identyczny problem. Widzę autor postu również zokolic Chełma.
  • #21
    Larwusus
    Level 1  
    Witam mam ten sam problem jak sobie z nim poradziliscie?
  • #22
    malwek
    Level 1  
    Przy problemach kaskadowych, przyczyna może byc jakiś defekt w instalacji elektrycznej a dokładnie z masą. Brak dobrej masy w układach, gdzie te czujniki sa wazne będzie dawało błędne wartości pomiarowe dla komputera. Sprawa często "sama sie naprawia" na wskutek nagrzewania auta, bo przewody,albo śruby sie nagrzewaja i kontakt elektryczny się poprawia. Nalezy dokładnie na zimno sprawdzic elektrykę. Vida inaczej będzie dawała błędy, bo komputer bedzie miał złe punkty odniesienia, pomimo sprawnych czujników. Przy słabej masie, napięcia beda zaniżane. Pozdrawiam.
  • #23
    Mewa m7
    Level 1  
    Witam miałem ten sam problem, wymieniłem sterownik silnika i wszystko w normie. W moim przypadku miałem skrzynkę plastikową rozwaloną gdzie się mieści sterownik więc tak koło przednie chlapało sypało aż blacha od sterownika gniła.
  • #24
    mirowskiszymon4
    Level 1  
    Przerabiałem to na zimnym silniku szarpie ciężko odpala jak sie zagrzeje to jest lepiej i poddymia.


    Korbowody pogięte