Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Swift 1.3 1998SF413AB35 - Nie odpala na cieplym silniuku.

12 Sty 2016 09:30 2298 5
  • Poziom 2  
    Witam Wszystkich forumowiczów.

    Problem dotyczy Suzuki Swift, silnik benzynowy 1.3 GLX silnik o oznaczeniu SF413, AB 35.

    Od kliku dni pojawil się problem z odpaleniem silnika gdy jest cieply, gdy zimny pali od strzala.
    Zimny silnik odpala normalnie i mogę zrobić nim nie ograniczoną ilośc kilometrów, nie gaśnie w trakcie jazdy.

    Po zgaszeniu silnika gdy odpale go ponownie do 2 minut czasu zapali, gdy postoi z 5-10 minut już nie odpala, az do całkowitego ostygnięcia.

    Poczatkowo myslalem ze problemy z układem zapłonowym, ale sprawdziłem po odpaleniu prad jest na kopułce, cewce, kablech. I samochod pali normalnie gdy zimny silnika także ta ewentualność odpada.

    Kolega mechanik powiedział iż problem może być ze ssaniem. Nie zabierałem się jeszcze do tego.

    dodam iż problem pojawil się gdy zalałem do baku paliwo z banki 5l po plynie do spryskiwaczy, po zalaniu zauwazylem iż na dnie była niewielka - 1mm warstwa plynu do spryskiwaczy. Niezwloczeni po tym zalałem do baku 20l benzyny ze stacji paliw Shell, oraz uszlachetniacz do benzyny.

    Proszę o ewentualne tropy gdzie szukać problemu, z góry dziękuje.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jeśli masz trochę wody w baku to najlepszy uszlachetniacz do benzyny to denaturat. 0,5l na 40l to akurat dawka. Zalej na zimę na pewno nie zaszkodzi.

    Sprawdzone na kilku starszych autach, głównie gaźnikowych, jak zapomniałem dodać na zimę w CC700 to przy dużych mrozach zawsze było ciężko z odpalaniem, po dodaniu denaturatu i po wymieszaniu się tego w baku/wężach/filtrach/komorze gaźnika (jazda kilka km), później już palił od strzała.

    PS. Mam taką teorię że jak postoi to trochę paliwa wraca do baku (w którym jest trochę wody) z filtra/węży, woda jest cięższa więc pewnie z filtra już nie zchodzi. Pierwsze co to przy takim odpaleniu to wyrzuca wodę z filtra. Ale to tylko teoria.
    PS2. Jeśli nie to co powyższe to popróbuj odpinać czujniki temperatury + próby odpalenia, ciekawe jest też czy przy nieudanej próbie odpalenia zalewa świece, trzeba wykręcić sprawdzić, a może w drugą stronę, mieszanka zbyt uboga, niech ci ktoś życzliwy, przy odpalaniu zasłoni ręką tak w 5/6 filtr powietrza - to takie dodatkowe ubogacenie mieszanki.
  • Poziom 2  
    Czy też miałeś problem z odpaleniem samochodu gdy był ciepły?

    Tak jak wspomniałem, zimny pali od strzała, a ciepły kręci i kręci i nie chce zagadać.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Zobacz co dopisałem jeszcze - PS2.
  • Poziom 2  
    Dolałem denaturatu tak jak wskazałeś, przejachalem z 4 km i postawiłem na 10 minut po czasie 5-10 minut zwykle nie palił (był ciepły) , po tych 10 minutach nie zagadał. Przed chwilą jakieś 30 minut po probie odpalenia ( 40 min od przyjazdu), zakrecilem go zagadał, chwile pogadał, zdechl i nie chce znowu ze mną rozmawiać.

    Dodam jeszcze iż po dolaniu denaturatu chodzi dużo ciszej niż zwykle i dużo lepiej.
    Miałem problem z podjazdem pod górkę, na 2 pomimo iż dawałem mu gazu dusił się, po dodaniu dematuratu objawy zniknęły.

    Próbe z czujnikiem temperatury, oraz zasłonięciem filtra powietrza zrobie późnie, teraz nie mam fizycznej możliwości i dam znać jak poszło i oczywiście. + za zaangażowanie.

    P.S Odpalił po tych 40 minutach, a silnik był jeszcze ciepły, może w którymś miejscu stygnie szybciej i faktycznie czujnik temperatury dawał już sygnał że jest zimny a chwile później zgasł bo pokazał prawidłową temperaturę.
  • Poziom 2  
    Problem okazał się banalnie prosty, po rozmowie z kolegą który miał tą samą benzynę z tego samego źródła, usłyszałem iż płukał cały zbiornik czego przyczyną była woda w paliwie.

    Ja mogę i tak się cieszyć że lałem to paliwo sporadycznie na dłuższe trasy.

    Po dodaniu denaturatu i przejachaniu ok. 10-15 km łącznie problem zniknął.

    Temat do Zamknięcia.