Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Clarion Peugeot PU-9359A - trzaski w lewym kanale

djlj24 16 Jun 2005 14:26 1572 6
  • #1
    djlj24
    Car audio specialist
    Radio Clarion PU-9359A Peugeot (bliźniak PU-9358A Citroen), wszystko niby działa ale w lewym kanale słychać straszliwe trzaski. Charakter ich jest "wybuchowy" coś w rodzaju trzeszczącego potencjometu. Już drugi raz się spotykam z czymś takim w tym modelu ale jakoś nie mogę zlokalizować problemu. Przelut zrobiony - nie pomaga, problem powstaje gdzieś w okolicy przełączania sygnałów (za przełącznikiem bo trzaski są tego samego typu na radiu i na kasecie) ale przed regulacją barwy dźwięku (ściszają się i reagują na regulację barwy). Grzanie ani ruszanie płytą nie wpływa na ich powstawanie i natężenie, regulacja jest elektroniczna więc potencjometry odpadają. Po schemacie patrzyłem ale naprawdę nic ciekawego po drodze nie ma - wszystko proste jest. Może ktoś walczył z takim problemem i zwalczył bo szkoda tego fajnego grajka na szrot skazywać.
  • Helpful post
    #2
    gobio
    Level 24  
    Nie kojarze co to za modele ale może to to samo co w modelu PU-9427A (Citroen).
    Uszkodzona Hybryda przełączjąca sygnał radio/tape umieszczona w bloku wzmacniaczy mocy.
    Często wylewają tam elektrolity.
  • #3
    djlj24
    Car audio specialist
    Tam jest faktycznie hybrydka. Też ją podejrzewałem, czyli trzeba wymienić te elektrolity? Jeżeli tak to już się nie bardzo cieszę bo straszliwie się je odlutowuje (ceramika bardzo ciepło przewodzi).
    Ja po analizie schematu doszedłem, że ta hybryda to przedwzmacniacz do magnetofonu a przełączanie jest na kluczach 4066. No nic pobawię się jeszcze - jeżeli tylko wymiana elektrolitów lub likwidacja przerw to jest to do zrobienia.
  • #4
    djlj24
    Car audio specialist
    Wyprułem ten fajans (nie bez strat ale ryzyko było wkalkulowane = więcej roboty), powoli doprowadzam do stanu używalności (niby nie ma przerw ale wylania były) i wymienię wszystkie elektrolity (dlaczego 0,1uF wsadzili jako elektrolit - tego nie rozumiem).
    Jednak myliłem się, to jest przedwzmacniacz magnetofonu ale do układu Dolby wraca sygnał z przełącznika i dopiero z hybrydy idzie na przedwzmacniacz.
  • #5
    djlj24
    Car audio specialist
    Połatałem hybrydkę, koszta niby groszowe (3 zł części) ale roboty ech. Ale już gra i nie dodaje nic od siebie. Tylko teraz mam jeszcze problem z magnetofonem bo albo działa albo nie bierze kasety. I tu jest zagadka dopiero ale o tym w innym poście.
    Ten post można zamknąc.
  • Helpful post
    #6
    gobio
    Level 24  
    Oj roboty to jest (ostatnio dwa takie naprawiałem).
    A jakie "aromaty" przy tym.
    Bez maski gazowej nie podchodź. :D
  • #7
    djlj24
    Car audio specialist
    Właśnie dziwne bo nawet bardzo nie waliło. Pewnie rok leżenia wywietrzył klimat wylanych kondensatorów. Tak bym odrazu zwietrzył problem.