Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód do 10 tysięcy

wojtek1231 12 Sty 2016 19:01 1575 16
  • #1 12 Sty 2016 19:01
    wojtek1231
    Poziom 13  

    Witam

    Chciałem zasięgnąć informacji jakiego auta mam szukać tak do kwoty 10tys.

    Silniki 1.6 lub 1.9 wszystko jedno jakie paliwo.

    rocznik 2000 w górę.

    Zastanawiam się nad Astra 2, Leon, Ibiza.

    Proszę o koncepcje.

    0 16
  • #2 13 Sty 2016 15:57
    kry1972
    Poziom 18  

    Z mojej strony mogę polecić Toyotę Avesis t22. Bezawaryjne wygodne autko w ocynku z fajnym zawieszeniem, ceny części porównywalne do innych marek. MOIM zdaniem pod względem bezawaryjności, bije te co wymieniłeś na łeb. Pozdrawiam.

    0
  • #3 13 Sty 2016 17:55
    2712865
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 13 Sty 2016 19:11
    Kune
    Poziom 23  

    Avensis to nie będzie tanie auto w ewentualnych naprawach. Nie wiem, na czym Ci zależy, ale moim zdaniem naprawa auta za 10% jego wartości to dość duża suma.

    Szukałbym coś w miare nieskomplikowanego i sprawdzonego.

    Leon to bliźniak Golfa IV i Octavii - najważniejsze to znaleźć coś w odpowiednim stanie.

    Astra II to dość dobry wybór moim zdaniem, może wizualnie nie jest to ladne auto i środek nie zachwyca, ale jest prosta w budowie i jest szansa na zadbane auto. Auto bylo bardzo dlugo produkowane, więc nie powinno brakować aut.

    Może coś z mniejszej ligi? Fabia albo Corsa?

    0
  • #5 13 Sty 2016 20:39
    wojtek1231
    Poziom 13  

    Generalnie mam do obejrzenia dwie astry G z tym że zastanawiam się nad ich silnikami.

    One mają silnik ECOTEC nie za bardzo wiem co to jest.

    Wolałbym w tej cenie znaleść czysty 1.6 16V lub 1.9TDI

    0
  • #6 14 Sty 2016 00:48
    Kune
    Poziom 23  

    To ekologiczne rozwinięcie bardzo udanych silników Opla z lat 90. Na pewno słyszałeś m.in. o niezniszczalnym i super udanym 2.0 16v (c20xe)? Do teraz wiele z tych silników dzielnie się trzyma. To klasyczne silniki, bez większych udziwnień.

    Później Opel wprowadził Twin Port, także w Astrze G, o tym wiecej znajdziesz na internecie.

    VAG ma wiele udanych silników, nie tylko 1.6 i 1.9, warto zainteresować się 2.0 8v, 1.8T, 2.8 etc. Tylko w mocniejszej benzynie ciezko bedzie wyrobić się w 9 litrach.

    0
  • #7 14 Sty 2016 04:00
    2711318
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 14 Sty 2016 06:39
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Nie przesadzajmy z tą zabytkowością, 2.0 8V występował w wariancie 115 KM w pierwszej Octavii, Fabii, Golfie i czymś tam jeszcze. Spalania ani osiągów wybitnych toto nie ma, podobnie jak ichni 1.6, też paliwożerny rumpel, ale mało się kaszani, można założyć LPG i dobrze to zniesie.
    Zresztą pytanie było o VAGa i z grzeczności Astrę, więc tym się skończy tak czy owak.

    0
  • #9 14 Sty 2016 10:43
    Kune
    Poziom 23  

    prosbot napisał:
    Kune napisał:
    warto zainteresować się 2.0 8v
    Czy pytanie było o pojazdy zabytkowe ?


    No tak,tutaj rozchodzi sie o samochody z 2013, szczegolnie Passat B5. To silnik montowany do 2005(?)+.

    0
  • #10 14 Sty 2016 11:26
    tzok
    Moderator Samochody

    Z wymienionych, w/g mnie, realne szanse na znośny stan w podanym budżecie masz w przypadku Ibizy... lub Fabii, ew. Polo. W tym aucie wystarczy silnik 1.4, nieźle radzi sobie też 1.9SDI.

    Astra G - ciężkie auto, które ma mało miejsca w środku i beznadziejnie się prowadzi. Do tego rdzewieje, jak znajdziesz 10 letnią Astrę G ze "zdrowym" podwoziem to możesz zagrać w totka, jedynie egzemplarze z końca produkcji mają szanse jeszcze "się trzymać". Silniki Ecotek są zbliżone konstrukcyjnie do silników E-TEC robionych przez Daewoo. Różne źródła różnie podają czyja to była konstrukcja, ale to raczej GM/Opel przejął konstrukcję Daewoo, która z kolei bazowała na starej konstrukcji GM.

    0
  • #11 14 Sty 2016 16:12
    kry1972
    Poziom 18  

    full_metal_jacket napisał:
    A ten Avensisy nie maja przypadkiem wadliwych silnikow? Cos slyszalem ze byla akcja serwisowa na przerobki blokow silnika, bo byla wada konstrukcyjna i kanaly olejowe sie szybko zatykaly.
    Owszem, niektóre silniki 1.6 i 1.8 vvti biorą w nadmiarze olej, ale nie jest to regułą. Są również auta, które nie mają owego problemu. Ponadto silniki Toyoty z wersji przed FL, nie trapiły żadne bolączk,i za to znakomicie w przeciwieństwie do silników vvti, nadawały się do zagazowania. Poza tym są jeszcze Avensiski z silnikami diesla. Co do ceny części, to zamienniki są w podobnych cenach, jak do innych aut, niestety oryginały, jak napisał kolega powyżej, mogą spowodować palpitację serca.

    0
  • #12 14 Sty 2016 16:19
    Gazebo2015
    Poziom 5  

    Ja bym powiedział tak..po pierwsze rocznikiem się nie jeździ, nie masz takiego budżetu żeby wybierac między autem z 2000 roku a z 2010..chyba że masz zamiar kupić Pandę 1,2?
    Poza tym pojemność silnika to odrębna kwestia, ważne co on daje przy takich wartościach.

    Jak dla mnie to dobrym wyborem byłby Golf IV/Audi A3 silniki 1,8 lub 1,8T
    W grupie VW 1,6 to smok który pali mega dużo a kiepściutko jedzie, z kolei 1,9 tdi to są auta z przebiegami 500 tys, które ledwo trzymają się kupy.

    Wg mnie spokojnie znajdziesz jakiegoś 1,8T z końca lat 90 w formie ładnej A3..
    Poza tym kompakt to chyba jedyny wybór bo wszystkie auta grupy B to takie puszki do miasta, ale jedź tym gdzieś dalej to męczarnia ani się zapakować ani spokojnie na luzie przejechać 300 km.

    Także na rocznik nie patrz i co do silnika to patrz co się a tym kryje a niekoniecznie 1,6..1,8..1,9 itd..nic nie wnoszące do sprawy cyferki.
    Ja bym wolał zadbane 1,8T + lpg niż wyjeżdżonego trupa 1,9 tdi...albo 1,6 który pali jak czołg a osiągi mierne.

    Ale to apropo grupy VW a jak inne auto to na pewno ktoś inny doradzi czy Toyota jakaś Honda może..

    3
  • #13 15 Sty 2016 00:53
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Ja w tej kwocie brałbym 406-ke z silnikiem 1,8 lub 2,0 16V+ LPG. Jak nie bity, to buda powinna być bez rdzy, duży wybór w nadwoziu, sedan/kombi/coupe. Silniki benzynowe idealne do gazu, bez problemów robia 400 tys, wiec zakup pewnego z przebiegiem 250 to żaden problem. Auto dużo lepiej wyciszone i wyposażone niz wymieniane tu kompakty , bardzo wygodne i jedno z lepszych aut w swojej klasie z tamtych lat.

    0
  • #14 04 Lut 2016 11:13
    simsalabim123
    Poziom 2  

    Fiat Stilo. Cena co do jakości i wyposażenia bomba.

    0
  • #15 04 Lut 2016 18:43
    Kune
    Poziom 23  

    simsalabim123 napisał:
    Fiat Stilo. Cena co do jakości i wyposażenia bomba.


    To może być dobry trop.

    0
  • #16 04 Lut 2016 18:53
    fircyk89
    Poziom 9  

    Proponuję Forda Mondeo MK3. Polecam silniki 1.8 125KM i 2.0 140KM tylko i wyłącznie benzynowe. Auto jest bardzo bogato wyposażone, szczególnie wersje GHIA (m.in. klimatronik, 6-8 poduszek, podgrzewane fotele, elektryka szyb i lusterek). Silnik na łańcuszku, części stosunkowo tanie i dobrze dostępne. Trzeba uważać na korozję - szukaj egzemplarza bez żadnych oznak rdzy. Ze swojej strony polecam wersje hatchback - kompromis między ładnych wyglądem limuzyny i pojemnym bagażnikiem jak w kombi.

    0
  • #17 06 Lut 2016 15:33
    marek1977
    Poziom 33  

    Potwierdzam Mondeo mk3 po lifcie z silnikiem 2.0 duratec HE (na bezawaryjnym łańcuchu bo to FORD :) ) w wersji GHIA szukaj. Najlepiej w kombi bo w liftbacku i sedanie co jakiś czas trzeba wymienić tuleje w tylnej belce. Chyba że nie przeraża Cię koszt 8-9 stówek za tuleje z wymiana i geometrią.
    Fiat Stilo fajny samochód, a silniki JDT przewyższają przereklamowane TDi.
    Co do vagin to ja odradzam :) Jak nie skrzynia się rozpadnie bo sa nitowane kosze, to miske zgubisz w seacie, albo jakieś inne dziwne historie.
    Japończyki mają droższe części i nie sa tak dobrze dostępne w zamienniku jak w europejczykach.
    Opel to badziew jak dla mnie :)

    0