Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105 - Ciśnienie paliwa

HADŻI 12 Sty 2016 19:01 2679 4
  • #1 12 Sty 2016 19:01
    HADŻI
    Poziom 19  

    Jakie powinno być nominalne ciśń. które wytwarza pompa mechaniczna paliwa na biegu jałowym?

    0 4
  • Pomocny post
    #2 15 Sty 2016 19:33
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    przy kręceniu rozrusznikiem (silnik nie zapala) -około 1 bar
    na wolnych obrotach - około 4.5 bar
    Na maxymalnych obrotach silnika (silnik bez obciążenia) - 6.5 bar

    0
  • #3 15 Sty 2016 19:52
    HADŻI
    Poziom 19  

    W tym przypadku kierowca zgłosił ,że zapala mu się na żółto ostrzeżenie silnika na wolnych obrotach ,a po dodaniu gazu gaśnie.Po podłączeniu jaltesta sprawdziłem błędy i ciśnienie paliwa .Jeden błąd dotyczący za niskiego ciśnienia paliwa(niekasowalny) oraz drugi o podobnym brzmieniu z tym że można go było wykasować.Natomiast ciśnienie na wolnych obr. zawierało się między 1,4 ,a 2,2 jakby falowało ale silnik pracuje równo.Czujnik ciśnienia był wymieniany ,a przynajmniej wyglądał na nowy,wymieniłem filtry(podstawa dwu filtrowa) w niej znalazłem połamane ząbki od zatrzasku filtra z pokrywki obudowy,smok sprawdzony,przebieg 900000.Kierowca twierdzi ,że gdyby nie to ostrzeżenie silnika to nic by nie zgłaszał bo auto ma moc odpala jak należy.Może już po prostu czas na pompkę?Dziękuję za odpowiedź.[/tex]

    4
  • Pomocny post
    #4 15 Sty 2016 20:16
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    tylne łożysko toczne wału korbowego kompresora się rozleciało.Jak kulki się rozsypią to wówczas wał kompresora pracuje mimośrodowo.Z tylnego czopa wału korbowego kompresora odbierany jest napęd na pompę wspomagania a z pompy wspomagania na pompę zasilającą paliwa.Mimośrodowy ruch wału kompresora powoduje, że zarówno wałek pompy wspomagania jak i pompa zasilająca jest pod dużym naprężenie poprzecznym (wówczas zwykle równolegle pompa wspomagania zaczyna cieknąć). Ruch obrotowy pompy paliowej pod kątem powoduje, że zasysa powietrze stąd wahania ciśnienia paliwa o częstotliwości obrotowej silnika.Zrzuć pompę wspomagania i obejrz łożysko toczne kompresora.Jak koszyk się rozleciał to trzeba wymienić wszystkie 3 części: kompresor, pompę wspomagania i paliwową.

    1
  • #5 23 Sty 2016 11:31
    HADŻI
    Poziom 19  

    Pompa została wymieniona ciśń.paliwa około 5 bar.Wlaściciel zrezygnował na własne życzenie z dalszego drążenia tematu,przerosło go :D .Dziękuje za pomoc w temacie.

    0