Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Roomster, czujnik ciśnienia oleju

12 Sty 2016 20:15 3405 42
  • Poziom 8  
    Witam! Mam dość martwiący problem odnośnie mojej Skodzinki z 2007 roku. Konkretniej podczas mrozów zaświeciła się czerwona kontrolka oleju auto zgaszone po 8 godz. odpalone i nic się nie działo pochodziła z godzinę i nic. Następnego dnia problem znów się pojawił... Otworzyłem maskę i sprawdziłem jest pęknięta odma. Czy to ma jakiś wpływ na to...? czekam na nową autem jeżdżę od 20 000 km i nie było problemów poza rozrządem. ale było już wszystko ok.. Bardzo bym prosił o pomoc silnik 1.6 16 v 105 km. Olej Castrol 5w40. Dzięki z góry... PS. Kontrolka 3 razy wydaje sygnał dźwiękowy i miga.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Sprawdzić poziom oleju, najlepiej zrobić diagnozę manometrem który pokaże czy czujnik oleju jest ok i czy silnik ma odpowiednie ciśnienie oleju... Odma powinna być szczelna bo może olej wydmuchać jak silnik pracuje, nie wolno- jakby się okazało ze silnik nie ma smarowania to szybko się silnik zatrze.
  • Poziom 8  
    Poziom pokazuje w normie, nie mam pod ręką manometru, ponoć w tym aucie od uszkodzonego czujnika jest inna kontrolka, oleju narazie nie widzę ale czy uszkodzona odma mogła by mieć wpływ na ciśnienie oleju, od czego mógłby stracić ciśnienie przecież olej chyba dobry, od czego by sie zatarł jak miał smarowanie chyba ? Dziękuje bardzo za pomoc kolego :)
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Często w tych autach, podczas poruszania się z niedogrzanym silnikiem zwłaszcza po mieście, gromadzi się woda w misie olejowej, i przy dużych mrozach, potrafi zamarznąć, skutecznie ograniczając dostęp oleju do smoka pompy, co za tym idzie silnik nie ma smarowania.

    Pomiar ciśnienia oleju, bez tego nie ruszymy.

    Czerwona kontrolka to brak ciśnienia oleju, żółta natomiast oznacza zbyt niski poziom oleju.
  • Poziom 8  
    a można uruchomic silnik do sprawdzenia manometrem bez odmy, ? jeżdziłem jeszcze chwile tym autem z 15 km po tym jak zaswieciła sie kontrolka i jechała jak nic kontrolka zgasła nawet po ponownym uruchomieniu. Jak sobie pochodziła. Dzięki za pomoc...

    Dodano po 2 [minuty]:

    I jeszcze jedno pytanie czy ta odma nie ma faktycznie jakiegoś wpływu..
    A odnosnie manometru gdzie sie go kupuje, jaki typ czy ewentualnie ktos z warsztatu musi podjachać i sprawdzić jaka to końcówka.

    Dodano po 2 [minuty]:

    przebieg ok 170 tys km, jakby miało to pomóc
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Mathew1871 napisał:
    odpalone i nic się nie działo pochodziła z godzinę i nic.
    Pomiar ciśnienia oleju zaczyna się od 2 tys. obr\min. Poniżej tych obrotów w silniku nie będzie oleju i kontrolka ciśnienia nie zaświeci się a silnik się zatrze.
    Pomiar ciśnienia oleju manometrem wiele wyjaśni.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Odma nie ma bezpośredniego wpływu na ciśnienie oleju.

    Na pomiar podjedź do warsztatu, zapłacisz grosze a będziesz miał pewność że pomiar został wykonany prawidłowo.

    Przebieg nic nie ma do rzeczy, silnik może mieć 1000 km przebiegu i przy odpowiednich warunkach mogą się wydarzyć rzeczy o których pisałem.
  • Poziom 8  
    Ale bez tej odmy da sie zmierzyć,

    Dodano po 2 [minuty]:

    ? I druga sprawa czy jakby był zatarty to nie dawał by po sobie tego jakos odczuć np. przez utratę mocy czy coś.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I nią chyba nie da się teraz do warsztatu podjechać, mój dziadek ma warsztat ale to 5 km odległości

    Dodano po 6 [minuty]:

    Niedawno w lecie jak zrobilismy nią z 300 km po autostradzie to przeskooczył rozrząd ( dlaczego tak zrobił?) i było wszystko robione zaglądane do środka, samochód na codzien służy do dojazdu do pracy zakupy i co niedzielę jakaś dalsza podróż,
  • Poziom 12  
    Bez odmy da się zmierzyć ciśnienie oleju. nie wiem ile jest kontrolek oleju u ciebie ale jak wyżej napisał kolega że żółta to mało a czerwona to brak ciśnienia..Jak złapie silnik to ci po prostu powoli będzie tracił moc ale w momencie go zablokuje na wałkach rozrządu albo wale.
    Jak dla mnie to lepiej podholować do warsztatu i mieć pewność ze olej idzie albo nie silniki tanie nie są.

    Nie wiadomo co było uszkodzone i wymienione- jak łańcuch był luźny to mógł naskrobać opiłki obudowy które krążyły po silniku i porobiły rysy na wale panewkach pompie oleju ale myślę że mechanik by to wyłapał i zrobił jak trzeba...
  • Poziom 8  
    Dobra wielkie dzieki czekamy na nową odmę narazie (droga ok. 250 zł), jak cos więcej będę wiedział to sie odezwę, a jaki olej do tego autka? Przy tym przebiegu który podałem wyżej, była zalana olejem castrol 5w40, ale widziałem ze producent poleca 5w30 mobila i z tymi normami vw 501 101 chyba co wy na to? Ten posiada normę vw 502 000
  • Poziom 43  
    Mathew1871 napisał:
    Ale bez tej odmy da sie zmierzyć,

    Da się i z odmą i bez. Jak nie będzie smarowania to zatrze się niezależnie od tego czy problem wynika z odmy czy też nie.

    Mathew1871 napisał:
    I druga sprawa czy jakby był zatarty to nie dawał by po sobie tego jakos odczuć np. przez utratę mocy czy coś.

    Niekoniecznie. Można też silnik lekko przytrzeć. W zależności od rozmiaru zniszczeń i ich miejsca, znacznie skróci się jego żywotność, spadną osiągi, kultura pracy, zwiększy się zużycie oleju. Jeśli pójdą wióry w układ smarowania to następne uszkodzenia będą przebiega lawinowo (albo przytka na części ssącej i będzie słabe smarowanie, albo opiłki pójdą w kanały smarowania i je zatkają lub porobią kolejne rysy na elementach smarowanych. W takim wypadku (zatkania jednego kanału) dany element nie będzie smarowany a kontrolka się nie zaświeci. Dodatkowo jak pojedziesz na przytartych panewkach, po ich porządnym rozgrzaniu np: na autostradzie, jak przyłapie to wał może pójść w kawałki zanim cokolwiek się zatłucze czy zaświeci.

    Mathew1871 napisał:
    I nią chyba nie da się teraz do warsztatu podjechać, mój dziadek ma warsztat ale to 5 km odległości

    Dopóki nie dowiesz się jakie ma faktycznie ciśnienie oleju - nie. Jak jeździłeś ze świecąca kontrolką to już proponowałbym zobaczyć czy nie ma opiłków oraz profilaktycznie stan panewek i korby. Jeśli tylko przytarte a wymienisz w porę to będzie żył. Jak wał porysowany albo przebarwiony to już gorzej. Góra silnika nie powinna jeszcze ucierpieć, bo objawy przytarcia pierścieni czy cylindrów dają o sobie znać (choćby przez zużycie oleju).

    Mathew1871 napisał:
    Niedawno w lecie jak zrobilismy nią z 300 km po autostradzie to przeskooczył rozrząd ( dlaczego tak zrobił?) i było wszystko robione zaglądane do środka, samochód na codzien służy do dojazdu do pracy zakupy i co niedzielę jakaś dalsza podróż,

    Jak mechanik nie zdiagnozował dlaczego to raczej tylko zgadywanka - wadliwe podzespoły, źle przeprowadzona wymiana, albo - jeśli tam jest napinacz hydrauliczny - już było niskie ciśnienie oleju.
  • Poziom 8  
    Mam już odmę i manometr ide po kolei sprawdzac zobaczyc do filtra oleju?

    Dodano po 1 [minuty]:

    a jest inna opcja niż zatarty silnik nwm? Np. uszkodzony czujnik?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Jest, ale to trzeba sprawdzić. Najpierw rzeczywiste ciśnienie oleju a potem, jeśli okaże się prawidłowe - układ pomiarowy (być może czujnik). Jeśli faktycznie jest za niskie szukać czy filtr nie zasyfiony, czy smok nie przytkany, czy zawór przelewowy pompy oleju nie jest zacięty w pozycji otwartej, czy pompa sprawna. Jeśli to wszystko okaże się sprawne, no to jedyna opcja to problem z samym silnikiem.
  • Poziom 8  
    Koledzy jestem w trakcie montowania, mam manometr jak sie sprawdza to ciśnienie przy ilu obrotach i jakie ma być, oraz jakim olejem potem skode zalać obecnie 5w 40 Castrol vw 502 000, a producent poleca 5 w 30 mobil vw 501 001 moge takim zalać przebieg 170 tys. klimat taki jak u nas wszystkich ostatnio nawet - 20 stopni. chciałbym zalać tym mobilem co wyżej napisałem ale czy można po tym castrolu
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Druga liczba (30 vs 40) mówi o zachowaniu oleju w wysokiej temperaturze, ten z 40 przy wysokich temperaturach tworzy grubszą warstwę. Przy niskich temperaturach powinny zachować się tak samo (liczba 5).

    Także odpuść wymianę oleju do pomiarów. Chyba że w ogóle jest jakiś podejrzany.

    Ciśnienie sprawdź na zimnym - na jałowym, potem przy powiedzmy 2 500 obr/m.
    Wprawdzie najważniejszy jest pomiar na ciepłym, ale jeśli się okaże że na zimnym jest niskie ciśnienie to nie ma sensu nawet go rozgrzewać, tylko go dalej będziesz przycierał. Jeśli ciśnienie będzie ok, to rozgrzej i pomiar na ciepłym - tak samo, czyli na wolnych obrotach i przy 2 500 obr/m.
  • Poziom 8  
    Kolego ile to ciśnienia ma wynosić na zimnym i jaki ten olej w przyszłości jak już sie wszystko okaże...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Olej pewny z Castrola moj tata wymieniał, a jaki teraz, czy możliwe ze przy -20 stopniach cos z nim sie dzialo
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Nie znam wartości ciśnień dla tego auta.

    Olej lałbym taki jak zalecany przez producenta. U mnie (BMW e46 z silnikiem m43tu) przy ostatnich mrozach nie było problemów ze smarowaniem, a samochód pod chmurką, swój przebieg już ma, jedynie po rozruchu zimnego popychacze o sekundę lu dwie dłużej zaklekotały. Olej 10W40, czyli gorszy w niskich temperaturach od Twojego i nic się nie stało.
  • Poziom 8  
    Przy wolnych obrotach na zimnym 1.4 bar ciśnienie na wysokich nie cala atmosfera

    Dodano po 7 [minuty]:

    Panowie jeszcze zauważyłem wyciek koło misy

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak zakładaliśmy odmę 2 kieliszki wody wylałem, pewnie na mrozach zamarzła.?

    Dodano po 22 [minuty]:

    Panowie jakie ma być to ciśnienie czemu przy większych obrotach się zmniejsza, w moim traktorze jest chyba przeciwnie o ile pamiętam, znajomy mechanik mówił że tak ma być ale niewiem....?? jakie to ciśnienie jest prawidłowe napiszcie.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    1.2 bara przy 80 stopniach na wolnych 3,5-4 bar przy 3 tys obrotów. Jeśli masz stan oleju w normie, trzeba demontować miskę i sprawdzić pompę oleju.

    Nie zaszkodzi też wymiana filtra oleju dla pewności.
  • Poziom 43  
    Nie wiem jakie mają być ciśnienia ale już widać że mało. Dobra wiadomość jest taka, że silnik mimo wszystko miał jakieś tam smarowanie i jest szansa że nie ucierpiał. Tym niemniej do mechanika jedź na lawecie.

    Zła, że masz usterkę, najprawdopodobniej układu smarowania (skrajne zużycie silnika w takim stopniu że nie idzie nabić ciśnienia oleju wychodzi częściej na ciepłym silniku, to raz, a dwa - zwykle ciśnienie spada do krytycznego na wolnych obrotach). Strzelając w ciemno - szukać zatkanego smoka, filtra oraz sprawdzić kondycję pompy oleju. No i jednak przyjrzałbym się olejowi czy nie ma opiłków.
  • Poziom 8  
    Kolego bardzo dziękuje za pomoc zerknij jeszcze pare razy na mojego posta. Wracając do tematu opiłków raczej nie ma No auto dość długi czas chodziło i tylko na mrozach to wyszło a olej po rozrządzie był wymieniany na nowy i było to robione w dość profesionalnym zaprzyjaźnionym zakładzie jutro bedzie ściągana miska chyba to sie dowiemy a była mokra pewnie olejem...
  • Poziom 43  
    Co więcej można dodać? Niestety - nie jest to czujnik. Duża szansa, że też nie silnik. Charakter usterki nie wskazuje jednoznacznie na winowajcę (ale spadek ciśnienia przy wzroście obrotów ogólnie daje podejrzenia na układ smarowania) - może to być przytkanie na części ssącej układu smarowania lub awaria samej pompy. Pompa olejowa w większości aut to element na tyle prosty i toporny, że jeśli nie jest wadliwie zaprojektowana to zepsuć można ją właśnie przez brak oleju (być może wystarczy sama, tak zwana kawitacja) lub opiłki. Być może jest to faktycznie tylko korek lodowy - ale kilka takich jazd i nawet jeśli nie załatwiło silnika, to pompę mogło. Jednak jeśli już planujesz mechanika, to nie ma sensu dalej powielać testu męcząc dalej silnik. Należy sprawdzić czy nie ma opiłków - nawet jeśli nie z silnika to mogą pochodzić z uszkodzonej wcześniej pompy. W każdym razie, z opisu sytuacji wynikają duże szanse, że po wyeliminowaniu usterki układu smarowania będzie dobrze.
  • Poziom 8  
    I mam pytanie czy jest opcja że oszust, który sprzedał mi to auto zalał go jakimś doktorem czy coś bo jeżdże tym autem 2-3 lat, w miedzy czasie ten rozrząd robiony >:(
  • Poziom 43  
    Wszystko jest możliwe, ale to co opisałeś nie wskazuje na taki bieg zdarzeń, w ogóle nie wydaje mi się żeby opisana usterka miała z tym związek, nawet jeśli założyć że faktycznie tak było. Jak dobrze rozumiem, takimi środkami maskuje się skrajne zużycie silnika. Ale skrajne zużycie silnika to zanik ciśnienia oleju na gorącym, przeważnie na wolnych obrotach (w niektórych wypadkach w całym zakresie obrotów jest kiepsko). Ty masz dosyć niskie na zimnym, dodatkowo spadające po zwiększeniu obrotów.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    miska na dół i zajrzeć... pompa olejowa i smok.
    potem możemy dalej gdybać
  • Poziom 8  
    Panowie dzieki wielkie jutro i pojutrze wszystko sie okaże
  • Poziom 8  
    Mam jeszcze jedną teorię... ten rozrząd przeskoczył przez niskie ciśnienie oleju pewnie, i pewnie od tego czasu mam ten problem z olejem chociaż kontrolka nigdy się nie świeciła, to jedno... A drugie to jak ciśnienie spada z wzrostem obrotów to może mieć związek z miską, smokiem lub pompą, alboo! Jakimś USZczelnieniem. Bo koło miski jest wyciek...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jest w stanie ktoś pomóc, miskę będę ściągał w najbliższych dniach!?

    Dodano po 36 [minuty]:

    Nie wiem ci już robić z nią proszę o pomoc :)
  • Poziom 12  
    Trzeba rozkminić czemu spada ciśnienie wraz z obrotami- pierwszy raz o takim czymś słyszę.
    Bez kontroli smoka i pompy niema co gdybać z doświadczenia wiem ze jak coś sie planuje to wychodzi 3 razy drożej....
    pozdro
  • Poziom 8  
    Kolego ale co podejrzewasz czytając moje wiadomosci

    Dodano po 3 [minuty]:

    przy wolnych obrotach na zimnym 1,4 atmosfery potem coraz niżej przy 2000 0,8 atmosfery No i miska jest oblana moze to mieć cos wspólnego jak jest Nwm zle uszczelniona albo cos przez to ze miała pęknięta odme
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    ja nie miałem nigdy takiego przypadku.... gdzieś jest luz albo dziura albo smok zatkany jak by ci olej uciekał 0.8 bara to po 2 min był by wszędzie ale nie w misce i byś to na ziemi widział ze ucieka.