Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Passat B5 FL - Bardzow wysoka dawka paliwa w bloku pomiarowym grupa 001

13 Sty 2016 18:12 3405 20
  • Poziom 10  
    Witam mam problem z wysoką dawką paliwa na biegu jałowym. VCDS Silnik-blok pomiarowy grupa 001 dawka od 9.3 - 11.3 mg/suw na rozgrzanym silniku, pompowtryskiwacze w grupie 013 w dobrej kondycji. Jedyne co nie jest w normie temperatura silnika na zegarach 90 stopni na VCDS max 76 stopni wyższej temperatury nie można osiągnąć.Jakieś porady??
  • Poziom 20  
    Na postoju czy w czasie jazdy? Jeśli w czasie jazdy nie osiąga to wymień termostat. Podłącz jeszcze pod wskaźniki i tam porównaj temperaturę. Nie sugeruj się wskazówką bo ona od 75 do 110 będzie cały czas pokazywała 90.
  • Poziom 10  
    Na postoju na wolnych obrotach, na blokach pomiarowych silnika wskazuje max. 76 stopni i więcej nie drgnie,natomiast w blokach wskaźników wskazuje 88 stopni.Termostat jest sprawny.
  • Poziom 20  
    Na postoju nie nagrzeje się mocniej. Przejedz się i zobacz jakie są temperatury po jeździe.
  • Moderator Samochody
    Termostat do wymiany to raz.

    Dwa podaj oznaczenie silnika, oraz numery pompowtrysków.

    Następnie trzeba by sprawdzić czy do układu paliwowego nie dostają się spaliny, oraz sprawdzić ciśnienie paliwa pompy tandemowej oraz pompy elektrycznej zbiornika.

    Jak wygląda kanał 23 na wolnych obrotach i przy 2,5 tys obrotów?
  • Poziom 10  
    Podałem temperatury już po próbach drogowych, termostat jest nowy i sprawny Wahler,kod silnika AVF 2005r.. Blok 023 podam jutro.
  • Moderator Samochody
    hehu777 napisał:
    termostat jest nowy i sprawny Wahler,kod silnika AVF 2005r.. Blok 023 podam jutro.


    W takim razie jedna para czujnika wygląda na uszkodzoną.

    Prócz bloku 023 podaj również oznaczenia pompowtrysków oraz wyniki pomiarów ciśnienia paliwa.

    Jeśli to będzie ok, zostaje jeszcze dla pewności przed stwierdzeniem nie drożnych wtryskiwaczy, pomiar kompresji.
  • Poziom 10  
    Też tak sądzę że czujnik temperatury jest uszkodzony ale czy on by powodował takie wysokie dawki paliwa na wolnych obrotach....??? Blok 013 wykazał wskazania w normie dokładnie już nie pamiętam ale najgorsze wskazanie było +0,50 reszta około na -0,18.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika.

    Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika.

    Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku.

    Podaj też wartość z całej grupy 004.
  • Poziom 10  
    Jutro podam logi z grupy 004 ale robiłem synchronizacje rozrządu i jest praktycznie na 0 stopni czasami tylko na moment wchodzi na +0.6 stopnia. Wymieniałem kompletny rozrząd Hepu. Silnik odpala na zimnym jak i na ciepłym wzorowo,wskazania zużycia paliwa na na wolnych obrotach 1,2 l/h, twarda praca silnika i osiągi jak na 130 koni nie powalają, brak zadymienia.
  • Moderator Samochody
    hehu777 napisał:
    twarda praca silnika i osiągi jak na 130 koni nie powalają, brak zadymienia.


    Są dwie opcje.

    Brak zaopatrzenia w paliwo o czym pisałem, lub wtryski do 101 lub lub 115 koni.
  • Poziom 10  
    Czyli sugerujesz że oprócz pompowtrysków może być pompa paliwa w zbiorniku lub pompa tandemowa? Czy pompa tandemowa może być przyczyną takich wskazań dawki paliwa od 9-11 mg/suw ?
  • Moderator Samochody
    Czytaj ze zrozumieniem, wszystko napisałem jasno i wyraźnie.

    Teraz trzeba odłożyć tester ubrudzić ręce i pomierzyć ciśnienia, ewentualnie odkręcić pokrywę zaworów i sprawdzić jakie masz wtryski.
  • Poziom 10  
    Dołączam logi z grup 001,003,004,011,013,018 i 023. Jeszcze dodam że zaraz po zapaleniu na zimnym silniku 1-pompowtrysk poza normą wskazania +2.99 reszta pompowtrysków również diametralnie inna na zimnym w stosunku do nagrzanego silnika. Nie jestem pewny czy jest normą całkowicie inne wskazania pompowtrysków w stosunku zimnego silnika do nagrzanego? Nie wiem czy również przepływomierz nie fiksuje.....??
    http://vaglog.pl/log_246592.html
    http://vaglog.pl/log_246591.html
    http://vaglog.pl/log_246590.html
    http://vaglog.pl/log_246589.html
    http://vaglog.pl/log_246588.html

    Adres 01: Silnik (038 906 019 KD)

    07:51:09 Grupa 001: Injected quantity
    840 /min Engine speed 790-870
    10.4 mg/suw Injected quantity 3.0-9.0
    7.1*KW Spec. Inj. duration 3-8 °Ck.
    36.9*C Coolant temp 80-110°C

    07:51:09 Grupa 013: Idle Speed Smooth Running Control
    2.99 mg/suw Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H
    -2.59 mg/suw Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H
    0.59 mg/suw Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H
    -1.22 mg/suw Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Nie widać śladów zapowietrzenia, ani złego ustawienia rozrządu, poza termostatem, trzeba by jeszcze sprawdzić kompresje na zimny silniku przed odpalenie oraz na ciepłym.

    Osobiście obstawiam pompowtryski, albo nie te albo zajechane.

    Na jakim oleju pracuje silnik?
  • Poziom 10  
    Klient twierdz że wymienił termostat oryginalny Vw, pompowtryski podobnie były kilkadziesiąt tys.km temu regenerowane, ale kto to wie co za fachowcy robili to i czy nie podmienili od innego silnika. A co do oleju to w ostatnim czasie sobie pomykał na 10W/40......:P dopiero klientowi uświadomiłem że obowiązkowo musi być 505.01 akurat zalałem Texaco. A co dokładnie ustala dawkę paliwa mg/suw w grupie 001 kanał 2 ? A co sądzisz po logach o przepływomierzu?
  • Poziom 10  
    Pompowtryski sprawdzone są założone oryginalne fabryczne do tego kodu silnika.
  • Moderator Samochody
    Wyciągnąłeś z auta i dałeś do sprawdzenia tak?
  • Poziom 10  
    Klient zdemontował pokrywę głowicy i odczytał numery pompowtrysków ale do sprawdzenia nie dawał.
  • Poziom 12  
    Przepraszam ze pisze w archiwalnym temacie. Pacjent golf 4 axr. Wysoka Darka paliwa ok 13-15 na wolnych. Grupa 23 po 90 nA wolnych przy 2500obtotow po 127. Wszystko nawet jeździ tylko po odpaleniu bram reakcji na gaz czym cieplejszy tym gorzej. Na zimnym całkiem spoko na gorącym zazwyczaj 3 sekundy a czasem nawet minuta
  • Poziom 3  
    Witam i co bylo przyczyna,bo zakladajacy temat widocznie nie chcial sie pochwalic rozwiazaniem problemu