Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi L200 - pożar, jakie przyczyny?

14 Sty 2016 14:23 933 5
  • Poziom 18  
    Witam

    Kilka dni temu zapaliło się w nieznanych okolicznościach na moim parkingu Mitsubishi L200, rocznik 2001. Auto przyjechało na przegląd i serwisowanie. W czwartek zdjęte były tylko klocki i tarcze hamulcowe oraz końcówki drążków. W piątek zakład zamknięty, sobota było wolne też. Samochód stał nieruszany od czwartku. W sobotę w południe usłyszałem huk eksplozji (to była najprawdopodobniej opona, która się zaczęła palić). Gdy wbiegłem na parking zobaczyłem, że auto się pali. W momencie gdy wbiegłem, ogień był pod maską ewidentnie po stronie kierowcy.
    Silnik diesel.
    Po stronie kierowcy znajduje się akumulator, w sąsiedztwie: pompa hamulcowa, pompa ABS.
    Żadnych kabli uszkodzonych przed wystąpieniem pożaru, nic co by teoretycznie mogło wywołać zwarcie. Instalacja w dobrym stanie. Samochód generalnie w dobrym stanie przed pożarem.
    Moje pytanie: czy ewentualny wyciek elektrolitu z akumulatora mógł spowodować zapłon samochodu? Jak się ma elektrolit do płynu hamulcowego - czy to tworzy jakąś zapalną mieszaninę we wzjemnym kontakcie? Lub też czy jesli elektrolit kapał na oponę to w momencie, gdy ona się przedziurawiła w wyniku działania elektrolitu i pod ciśnieniem wystrzeliło z niej powietrze to mogło to spowodować zapłon elektrolitu?
    Z chemii jestem cienki. Stąd te pytania.
    Chciałbym zrozumiec jakie mogły być przyczyny.
  • Poziom 20  
    Płyn hamulcowy jest palny (temperatura zapłonu ok. 130st). Elektrolit nie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Ale to się wydarzyło w Lome, stolicy Rep. Togo, w Afryce, sądząc z adresu piszącego ? Nic, tylko bomba islamskich terrorystow :cry: Bo tak naprawde nawet w afrykańskim słońcu, stojący od kilku dni samochód zapalić się może wyłącznie od zwarcia w instalacji elektrycznej, lub rozmyślnie podpalony.
  • Poziom 20  
    Art.B napisał:
    Coś się koledze invisibleman poplątało. 130°C? Proponuję sprawdzić temperaturę wrzenia pierwszego z brzegu DOT3 a nie pisać takie cuda...

    Temperatura wrzenia to nie temperatura zapłonu. Proponuję zapoznać się z kartą charakterystyki produktu płynu DOT.
  • Użytkownik usunął konto