Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra II Coupe - ogrzewanie zniknęło po wymianie nagrzewnicy.

kosa_wawa 14 Sty 2016 20:49 774 6
  • #1 14 Sty 2016 20:49
    kosa_wawa
    Poziom 2  

    Witam, posiadam Astre II Coupe z silnikiem 2.0 Turbo. W wielkim skrócie: kupiłem auto bez ogrzewania, po wielu badaniach padło na nagrzewnicę, zabrałem się do jej wymiany z kolegą w grudniu 2015, okazało się, że była zapchana. Przepchaliśmy ją wodą pod ciśnieniem i zamontowaliśmy spowrotem, zalaliśmy nowy płyn chłodniczy i ogrzewanie ożyło. Jednak po 2 tygodniach zniknęło znowu, po konsultacjach z mechanikami padło, iż możliwe, że cały syf z układu nie wypłynął i znowu zapchał nagrzewnicę. Kupiłem nową nagrzewnicę, zamontowałem z kolegą i ponownie było w środku ciepło. Ale po 3 tygodniach ogrzewanie padło ponownie.
    Dodam, że po pierwszej jak i drugiej wymianie obie rurki wychodzące z nagrzewnicy są gorące i suche, tak jak nagrzewnica - gorąca i sucha (oczywiście po nagrzaniu silnika). Jednak teraz zauważyłem mokre dywaniki przed fotelem kierowcy i pasażera, oraz, że ubywa płynu chłodniczego - po pierwszej naprawie tego nie było.
    Ktoś może ma jakieś pomysły? Termostat wymieniony w zeszłym roku...

    0 6
  • #2 14 Sty 2016 21:03
    milejow
    Poziom 42  

    Leje się gdzieś z grzejnika i stąd mokro.

    0
  • #3 14 Sty 2016 21:22
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    kosa_wawa napisał:
    po pierwszej naprawie tego nie było.

    Ogólnie zróbcie tak żeby po 3 naprawie było ok.

    Skoro 2x spie...... tak prosty układ proponuje zajechać do mechanika parę zł pójdzie ale i ciepło wróci.

    -1
  • #4 14 Sty 2016 21:48
    marac
    Poziom 20  

    Nagrzewnica była przed montażem uszkodzona lub została uszkodzona w trakcie montażu, dlatego ubywa płyn i są mokre dywaniki.
    Czy linki sterujące klapami zostały dobrze podłączone i działają klapy?
    Poza tym jeżeli układ jest brudny proponuje płukanie "chemią" (radiator flush), najlepiej jakąś sprawdzoną żeby więcej szkód nie narobić.

    0
  • #5 14 Sty 2016 21:48
    solar744
    Poziom 18  

    Kolego jednym słowem macie gdzieś małą dziurkę w nowej nagrzewnicy i stąd potop w środku samochodu.

    0
  • #6 14 Sty 2016 21:50
    maarmar2
    Poziom 12  

    jak ubywa to może być na dywanikach albo nie,,, jak płynu nie ubywa w zaskakującym tempie to powinno grzać chyba że wąż zagięty uszkodzony tak że blokuje przepływ.
    zobacz czy kapie przy wlocie do nagrzewnicy tam są chyba szybko złącza i oringi. jak ja wymieniałem oringi , to miałem z serwisu nic nie ciekło..
    jak mokro to kicha do poprawy jak nie to sprawdź czy nagrzewnica ma przepływ wody jak zapchana to lipa jak nie to trzeba dalej kombinować ....a nie masz przypadkiem uszczelki pod głowicą walniętą lekko i się zapowiatrza układ??to tez obcja ja tak przyjechałem z holandi i tez do remonu głowicy byłem przekonany ze to nie uszczelka....

    0
  • #7 14 Sty 2016 23:06
    kosa_wawa
    Poziom 2  

    Ale pod nagrzewnicą i w obudowie nagrzewnicy jest sucho.
    Oryginalnie przy nagrzewnicy był montowany elektrozawór, który wcześniej czy później w tych modelach padał, ale ktoś dłubał tam wcześniej i zamontował zamiennik, tzw "lornetkę" i ta lornetka jest sucha, wejścia do niej jak i wyjścia są również suche.
    Dywaniki mokre są tak mniej więcej na wysokości kierownicy, a przy tunelu środkowym sucho...
    Uszczelkę pod głowicą wymieniałem (nie ja oczywiście tylko mechanik) w tamtym roku, więc jej też bym nie podejrzewał, ale jak nie znajdą się inne pomysły to się sprawdzi. A czy może być uszkodzona pompa wody i przez nią jakoś ciec do środka?
    Linki też sprawdzałem i jest ok, klapka mieszająca powietrze działa (jak przekręcę na maxa na zimno to wieje chłodem, a jak na ciepłe to leci ledwo ciepłe)

    0