Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Jumper 2.2HDI 2011r - jak sprawdzic czujnik ABS w Citroenie Jumer 2.2HD

Midlock 15 Sty 2016 15:52 2511 15
  • #1 15 Sty 2016 15:52
    Midlock
    Poziom 3  

    Panowie mam takie pytanie ,jak sprawdzić czujnik ABS w Citroenie Jumper . Wiem ze ten temat był już na forum omawiany ale ja już głupieję Uszkodziłem czujnik podczas wymiany łożyska ,kupiłem wiec używkę zamontowałem i bylem już prawie szczęśliwy ale ... niestety ABS nie działa . świeci się kontrolka ABS-u. Czytając Wasze porady zmierzyłem omomierzem opór czujnika który wymieniłem i wskazuje 470 omów natomiast czujnik w drugim kole nie pokazuje żadnego oporu i żadnego przejścia .Potraficie mi powiedzieć jak to powinno być w moim aucie?

    0 15
  • Pomocny post
    #2 15 Sty 2016 16:13
    nodzy
    Poziom 18  

    Witam. Miałem to samo po wymianie łożyska. Niestety przy wciskaniu łożyska na prasie coś poszło nie tak i uszkodziłem bieżnie magnetyczną. Uszkodzenie było bardzo małe troszkę wgięta w jednym miejscu ale wystarczyło. Na postoju kontroli zgasły po wciśnięciu hamulca podczas jazdy znowu się włączały. Po ponownej prawidłowej tym razem wymianie łożyska wszytko było ok oprócz portfela który stał się lżejszy. Gdyby czujnik był uszkodzony kontrolki by raczej nie zgasły na postoju. Można jeszcze podłączyć kompa i sprawdzić obroty kół. Jak obrotów nie będzie czujnik do wymiany lub uszkodzona bieżnia co akurat łatwo sprawdzić wzrokowo. Ewentualnie przerwa w instalacji powyżej czujnika albo zły styk na wtyczce.
    Niestety nie znam oporności czujnika w kolegi aucie ale może ten w drugim kole jest uszkodzony bo oporność powinna być.

    0
  • Pomocny post
    #3 15 Sty 2016 17:36
    złowrogi_boncur
    Poziom 27  

    Opór musi być mierz miernikiem na piszczałce w obie strony daj igły, w jedną stronę jak ma te 470ohm a w drugą coś jeszcze lub przerwe to jest dobry, także jak czujnik obok ma przerwę w dwie strony to napewno jest uszkodzony, ale takie usterki stwierdza się diagnostyką bo często się zdarzają zbiegi okoliczności i może być wiele usterek zupełnie innych.

    0
  • Pomocny post
    #4 15 Sty 2016 21:36
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Pojazd CITROEN / Jumper 2.2 HDi / 06/2006 - / Furgon, Podwozie, Autobus, Samochód ze Kraj producenta EU
    Pojemność skokowa/Moc 2.2 / 88 kW
    Nr silnika 4HU
    Klucz RB CIT 708
    Zakres Całkowity
    Układ System bezp.jazdy ESP / Elektr. program stabilizacji ESP 8.0 VAR 2
    Wskazówka(i):
    * Podzespół <czujnik prędkości
    obrotowej> nie może zostać podłączony
    do napięcia w stanie z zamienionymi
    biegunami.
    W razie zamiany biegunowości może
    nastąpić uszkodzenie podzespołu
    <czujnik prędkości obrotowej>.
    * Nie dokonywać pomiaru rezystancji.
    Spowoduje to zniszczenie elementu
    hallotronowego w czujniku.
    * Badania podzespołu B5 (czujnik
    prędkości obrotowej) mogą być
    wykonywane tylko z użyciem oscyloskopu.
    * Obłożenie zacisków podzespołu <czujnik
    prędkości obrotowej> przedstawione
    jest na wytłoczonych symbolach lub
    przez napisy na złączach wtykowych.

    Musiasz podłączyć komputer. Bez tego ani rusz.

    0
  • Pomocny post
    #5 15 Sty 2016 22:38
    nodzy
    Poziom 18  

    Teoretycznie bez komputera da się to naprawić. Jeżeli przed naprawą łożyska wszystko działało to sprawa jest prosta. Czujnik i łożysko musi być ok. Jeżeli po przejechaniu kawałka drogi wciskasz hamulec i ABS się włączy na chwilę a potem kontrolki się włączą to uszkodzone jest łożysko. Jak świecą się cały czas po włączeniu silnika to uszkodzony czujnik lub kabel, wtyczka.

    1
  • Pomocny post
    #6 16 Sty 2016 10:25
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 16 Sty 2016 16:20
    Midlock
    Poziom 3  

    Witam ponownie i dziękuję wszystkim za wypowiedzi . Po ponownym zwierzeniu oporu , tym razem już właściwym okazuje się ze czujniki są ok i ma racje kolega piszący o bieżni magnetycznej łożyska. Po podpięciu do komputera wyskakuje komunikat o zbyt dużej szczelinie powietrznej od czujnika lewego kola, podczas obracania ręcznego kołem komputer podaje prędkość liniowa obracanego kola natomiast po przekroczeniu pewnej prędkości zaświeca eis kontrolka ABS-u . Objawy te według informacji jakie uzyskałem wskazują na uszkodzenie bieżni magnetycznej łożyska lub o odwrotnym założeniu łożyska gdyż nie wszystkie łożyska są magnetyzowane obustronnie . Gdy wymienię łożysko poinformuje wszystkich o rezultacie .

    1
  • #9 07 Lut 2016 20:23
    ambr007
    Poziom 6  

    Panowie macie jakis schemat tych przewodow od czujnikow az po sam kalkulator?

    0
  • #10 07 Lut 2016 20:28
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    ambr007 napisał:
    Panowie macie jakis schemat tych przewodow od czujnikow az po sam kalkulator?

    A co masz przerwę w układzie?

    0
  • #11 07 Lut 2016 20:41
    ambr007
    Poziom 6  

    tak, diagbox pokazuje blad prawego tylnego kola, podmienilem czujniki lewy/prawy i dalej prawe tylne kolo, wiec stawiam na wiazke tylko jak ja sprawdzic i gdzie sa jakies laczenia/ kostki itp

    0
  • #12 07 Lut 2016 21:31
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Odpinasz wtyczke w kole i w pompie abs i mierzysz przejście.

    Po drugie pokazuje błąd od razu po skasowaniu czy po przejechaniu pewnego odcinka?

    0
  • #13 07 Lut 2016 21:53
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Jeśli prawe tylne koło to tam gdzie kabel czujnika łączy się z wiązką to na pierwszym mocowaniu wiązki do ramy jest problem. Już kilka takich miałem. Trzeba zlutować i działa.

    2
  • #14 08 Lut 2016 10:46
    ambr007
    Poziom 6  

    Odrazu sie zpala, po wylasowaniu tez odrazu wraca, a przy pompie ktora to wtyczka?

    0
  • #15 08 Lut 2016 22:33
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Sprawdź tak jak ci napisałem. Kabel przy kostce od czujnika. Jest biały i żółty kabelek na pewno jest tam przegniły.

    1
  • #16 09 Lut 2016 09:47
    qpx
    Poziom 11  

    jak wyżej kolega Ci pisał: sprawdź wiązkę nad tylną belką, kable tam gniją w 3 miejscach, wyciągnij przewody z peszla i obejrzyj je.

    2