Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 1.6 sr szarpie i bierze olej

arek1996aaa 15 Sty 2016 18:51 1521 16
  • #1 15 Sty 2016 18:51
    arek1996aaa
    Poziom 3  

    Witam . Mam problem z golfem czwartej generacji 1.6 sr 101 KM 8 V . Mianowicie golf przerywa na drugim biegu ( szarpie ) myślę ze to winna kabli lub świec poza tym chodzi dziwnie (jakbym nie na wszystkich cylindrach ) nie ma mocy jak przedtem . Czy to może być związane z sprzęgłem ze przerywa na 2 biegu ? /świecami ? . mam tez drugi poważny problem . zaczął brać olej 1l / 1000 km to trochę dużo . pod korkiem oleju jest biała maż . co o tym myślicie ? co doradzacie ?

  • #2 15 Sty 2016 21:04
    ignacent
    Poziom 11  

    Co do białej mazi - to raczej nic niepokojącego, jak jeździsz na krótkich dystansach to para wodna miesza się z olejem i tworzy się maź.

    Co do brania oleju to :
    - uszczelka głowicy
    - sprawdź czy nie masz wycieków
    - czy kopci na niebiesko

    Co do szarpania: to jak tylko na dwójce szarpie to stawiam na skrzynie

  • #3 15 Sty 2016 21:30
    Adam5502
    Poziom 3  

    Kolega podłącz Golfa pod VAGA coś zawsze podpowie z tym szarpaniem ,co do brania oleju przegrzałeś maszynę ,jak kolega wyżej opisał uszczelka głowicy ,uszczelniacze zaworowe albo pierścienie to jedyne drogi jaką może ci uciekać olej oczywiście jeśli nie masz wycieków na zewnątrz .

  • #4 15 Sty 2016 21:55
    arek1996aaa
    Poziom 3  

    Wlasnie wyciekow nie ma ani nie kopci na niebiesko

  • #5 15 Sty 2016 22:00
    robokop
    Moderator Samochody

    Ani sprzęgło, ani uszczelka pod głowicą nic nie maja ani do szarpania, ani do "brania oleju". wbrew opiniom co niektórych piszących, którzy silniki tylko z daleka oglądali. Diagnostyka - na którym cylindrze wypadają zapłony. Równie dobrze może się już silnik kończyć.

  • #6 16 Sty 2016 18:34
    arek1996aaa
    Poziom 3  

    Jak może się silnik przegrzać ? nie wiem co o nim myśleć mam już go dość jeszcze dużo pali i nie ma mocy

  • #7 16 Sty 2016 18:40
    Adam5502
    Poziom 3  

    W bardzo prosty sposób wystarczy że nie załączy ci się wentylator chłodnicy jak silnik osiągnie zbyt wysoką temperaturę i po wszystkim .Kolego arek1996aaa podłącz auto pod Vaga co do tego szarpania.

  • #8 16 Sty 2016 19:21
    maarmar2
    Poziom 11  

    Podłącz pod kompa. Zmierz ciśnienie na cylindrach. Sprawdź czy gdzieś nie idzie lewe powietrze.

  • #9 16 Sty 2016 20:20
    arek1996aaa
    Poziom 3  

    No podlacze go w tygodni bo narazie pracuje i zbytnio nie mam czasu . no a jak by sie ten silnik zagrzal to co ? Silnik do wymiany nie nadaje sie ?

  • #10 16 Sty 2016 20:37
    Adam5502
    Poziom 3  

    Zależy co by mogło ulecz uszkodzeniu ale zawsze można to naprawić ,1.6 SR silnik słynie z prostoty rozwiązań tak że z naprawą nie ma problemu .

  • #11 17 Sty 2016 09:48
    ignacent
    Poziom 11  

    Jak mało jeździsz to go raczej nie przegrzejesz, obserwuj poziom płynu i oleju codziennie i tyle, unikaj pałowania silnika.

    Co do kosztów to jakieś cztery lata temu miałem właśnie 1.6 SR i padła mi UPG. Same części wyniosły mnie ok 1300 zł - a robiłem sam więc robocizna zero.
    Dodatkowo wymieniałem rozrząd.
    Miałem przyjarane pierścienie na jednym tłoku i to był powód awarii

  • #12 17 Sty 2016 09:54
    robokop
    Moderator Samochody

    ignacent napisał:
    padła mi UPG.
    Miałem przyjarane pierścienie na jednym tłoku i to był powód awarii

    Tiaaa, a świstak siedział i zawijał.... Co post, to lepsze teorie. Silnik można przegrzać na dystansie 5km, więc mało istotne, czy ktoś jeździ mało, czy dużo.

  • #13 17 Sty 2016 10:20
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    ignacent napisał:
    Co do kosztów to jakieś cztery lata temu miałem właśnie 1.6 SR i padła mi UPG.


    Jaranie lacza właśnie powoduje upg i przegrzanie pierścieni do tego stary półsyntetyk i masz trupa a nie samochód.
    Po drugie w wv nie ma silnika SR.

  • #14 17 Sty 2016 11:09
    ignacent
    Poziom 11  

    A popacz popacz na osłonie silnika nawet jest napisane 1.6 SR

  • #15 17 Sty 2016 11:33
    psilos1
    Poziom 29  

    Co do oleju problemem w tym silniku są wadliwe trzyczęściowe pierścienie...wymiana na zwykłe rozwiązuje problem.Oddaj auto do jakiegoś w miarę poczytalnego mechanika...niech zrobi próbę olejową oraz pomiar kompresji.Podaj wyniki.

  • #16 17 Sty 2016 18:56
    hectorsupernova
    Poziom 5  

    na sto procent masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i nie szukaj innych powodów, zadne podpinanie do Vaga .
    Biała maź pod korkiem świadczy o przedostawania się płynu chłodzącego do oleju ! ! !
    sprawdź tylko czy nie ma śladów oleju w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego (kółka tłuste jak w rosole). Zapewniam Cię kolego , że czeka cię rozbiórka głowicy a potem sprawdzenie luzów na zaworach w prowadnicach zaworowych , a także kontrola prógów na gładziach cylindrów lub pierścieni.

    Dodano po 57 [sekundy]:

    przerabiałem ten temat w rzędówkach już chyba ze 100 razy
    niestety

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeżeli dużo pali , wyjmij także bagnet olejowy i powąchaj czy nie śmierdzi olej także benzyną !!! co się niestety często zdarza (kolejny objaw uszkodzonej uszczelki głowicy ) lub uszkodzonych pierścieni.

  • #17 17 Sty 2016 19:21
    robokop
    Moderator Samochody

    hectorsupernova napisał:

    na sto procent masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i nie szukaj innych powodów, zadne podpinanie do Vaga .

    Pokryjesz koszty wymiany uszczelki w razie gdyby jednak okazała się zbędna?

    Dodano po 4 [minuty]:

    hectorsupernova napisał:

    Biała maź pod korkiem świadczy o przedostawania się płynu chłodzącego do oleju ! ! !
    Świadczy o kondensacji wilgoci w skrzyni korbowej, tylko i wyłącznie.
    Cytat:

    sprawdź tylko czy nie ma śladów oleju w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego (kółka tłuste jak w rosole).

    Przeciez zaraz by było widać zaczernione sadzą wnętrze zbiornika.
    Cytat:

    Zapewniam Cię kolego , że czeka cię rozbiórka głowicy a potem sprawdzenie luzów na zaworach

    Jak się sprawdza lzuy zaworowe w silnikach z hydraulicznym kasowaniem?
    Cytat:
    w prowadnicach zaworowych , a także kontrola prógów na gładziach cylindrów lub pierścieni.
    Silniczka krokowego też?
    Cytat:

    przerabiałem ten temat w rzędówkach już chyba ze 100 razy
    niestety
    Nawet widać, po znajomości tematu.
    Cytat:

    jeżeli dużo pali , wyjmij także bagnet olejowy i powąchaj czy nie śmierdzi olej także benzyną !!! co się niestety często zdarza (kolejny objaw uszkodzonej uszczelki głowicy ) lub uszkodzonych pierścieni.
    Tego to nawet nie skomentuję. Proponuje powstrzymać się od dalszego zabierania głosu, bo nagrodzę stosownie kolegi "porady".


    Co do samego zagadnienia - samochód puszcza niebieską chmurkę zaraz po odpaleniu? Bo to dość istotne.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson