Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tiguan Amerykaniec - przeróbka lamp tył...

16 Sty 2016 12:13 2373 20
  • Poziom 42  
    Witam
    Napiszcie tak pokrótce jak przerobić tylne zwykłe żarówkowe lampy
    Klosze mają pomarańczowe wkładki z podstawą na żarówkę (nie wykorzystane...) ale do lampy dochodzą trzy przewody: masa, stały plus na małą postojową i "zmienny" plus na postój kierunek i stop
    Wszystkie gniazda są tylko na żarówki jednowłóknowe...
    I jeszcze śmiesznie, że na lewej lampie minus wspólny jest na stopkach żarówek a na prawej lampie na cokołach... :)
    Pozdrawiam...
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Nikt. nic...?
  • Pomocny post
    Specjalista - Alarmy Samochodowe
    niby prosta sprawa
    - pozycja pozostaje bez zmian
    - kierunkowskaz do przodu z lamp przednich
    - stop sterowany z pedału hamulca

    może partyzantka ale ma szanse działać, prawdopodobnie pokażą się błędy niesprawnych żarówek ale zawsze można obciążyć przewody żarówkami i pozostawić w błotniku :)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 42  
    Problem jest taki że moduł steruje mocą 21W żarówki raz postój raz stop no i kierunek, wygląda że trzeba by mieć lampy z podstawą na żarówkę dwuwłóknową ... 21W/5W... jutro pogrzebię w module i zobaczę...
    - kierunkowskaz do przodu z lamp przednich
    Trudno przewidzieć też jak zachowa się moduł na większe obciążenie przodu a odciążenie tyłu....może np. "klikać" szybko kierunek...
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Kodowanie nie załatwi sprawy? Plus lampy tylne europejskie?
  • Poziom 42  
    Znasz rozwiązanie....
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Nie, ale bordnetz nie różni się ameryka od europy(tak myślę)
    Teraz potrzebne lampy z europy + kodowanie i ewentualnie podciągnięcie kabelka z borda do lampy.
  • Pomocny post
    Specjalista - Alarmy Samochodowe
    stop wysterujesz przełącznikiem w pedale hamulca, mały przekaźnik poda stałego + na żarówkę

    kierunkowskaz w razie czego podobnie po przekaźniku

    nie przejmuj się fabryczna logiką jakby wywalał błędy to jak pisałem wcześniej na oryginalnej instalacji pozostaw oryginalne żarówki
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Jak będą europejskie lampy to i miejsce na odpowiednie żarówki będzie.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    W Audi kodowanie i niewielka przeróbka rozwiązuje problem . Może się jednak okazać że nie przeróbka a wymiana tylnych lamp na Europę.

    Pomierz napięcia jakie są przy zasilaniu kolejnych obwodów.
  • Poziom 42  
    Z tym modułem bardzo ciekawy pomysł, ale wymiana lamp na "europę" chyba nieunikniona...
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    autoas napisał:
    "zmienny" plus na postój kierunek i stop


    To brzmi ciekawie, możesz pożyczyć lampę ledową do zabawy z kodowaniem?
  • Poziom 42  
    Piszę "zmienny" bo żarówka 21W sterowana jest mocą, normalnie świeci jako obrysówka 5W, a jak stop to pełną mocą, a jak kierunek to jest priorytet migania pełną mocą

    carrier napisał:
    pozycja (żarówka 2 włuknowa bo przeciwmgielne)

    Nie ma tam przeciwmgielnych bo to ameryka....i w tej lampie sygnalizacji cofania też nie ma...
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Ja tam zawsze zmieniam tył bo amerykańce w ogóle nie mają pomarańczy z tyłu , wszystko czerwone.
  • Poziom 42  
    No w tej wersji jest wkładka pomarańczowa (już pisałem...) nawet jest podstawka pod żarówkę jednowłóknową ale sam klosz jest jakby zaślepiony, że żarówki nie da się włożyć...ale oczywiście się da wyciąć i założyć co i tak przy tej instalacji nie wiele daje...
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Amerykański czy radziecki, trzecie światło stop ma, można bawić się w rzeźbę. Moduł do przyczepy odpada, z dwóch przyczyn, nie obsługuje amerykańskiej wersji, potrzebny sprzęt do oprogramowania po CAN. Do kupienia osobno, co czyni zabawę nieopłacalną. Pozostaje przywrócenie do wersji fabrycznej, europejskiej. Chyba, że wieszamy żarówki/rezystory, przekaźniki, dodatkowe lampki z tyłu, jednym słowem odwalamy kaszanę, której się później wstydzimy na całego.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Masa pozostaje.
    Pozycję przekodowujemy, aby była pozycją i stop.
    A ze stopu poprzez kodowanie robimy kierunkowskaz.
  • Poziom 42  
    Grzebałem VCDSem i nie widziałem takiej możliwości...

    szogun0 napisał:
    A ze stopu poprzez kodowanie robimy kierunkowskaz.

    A tego to nawet nie wiedziałem, że można zrobić....hm...