Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio 2 1.4 16v 2004 r - Brak iskry + brak zasilania na pompie paliwa.

Rabso 16 Jan 2016 15:10 6825 11
Relpol
  • #1
    Rabso
    Level 11  
    Witam

    Jak w tytule po wymianie świec na nowe takie same jak były wcześniej NGK -> auto odpaliło ale silnik szarpał i zgasł -> po ponownym odpaleniu autko już nie odpaliło sprawdziłem cewki na cewkach sie nie pojawia iskra i brak zasilania na pompie paliwa wskaźnik paliwa pokazuje około 5V i działa pokazuje poziom paliwa.Po podłączeniu pompy paliwa na osobnym zewnętrznym zasilaniu pompa działa podaje paliwo ale autko nie odpali ponieważ jest brak iskry. Gdzie szukać usterki ?? Czy w tym silniku jest czujnik halla ?? czy za wszystko jest odpowiedzialny czujnik położenia wału ?? I świeci mi kontrolka pomarańczowa lampka awarii układu wtrysku paliwa. taka -> Renault Clio 2 1.4 16v 2004 r - Brak iskry + brak zasilania na pompie paliwa. Proszę o pomoc :)

    Pozdrawiam rabso
  • Relpol
  • #2
    spinacz
    Level 41  
    Do sprawdzenia obwód przekaźnika pompy paliwa, on także zasila cewki.
  • #3
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Bezpieczniki sprawdziłeś ?
  • #4
    Rabso
    Level 11  
    Tak zmierzyłem bezpieczniki są dobre żaden sie nie upalił i przekaźniki także są sprawne prawdo podobnie nie wiadomo z jakiej przyczyny zblokował mi sie komputer i pewnie będę musiał podpiąć pod kompa i wykasować błędy. Jutro jeszcze posprawdzam wszystkie czujniki. Znalazłem usterkę pompy paliwa a mianowicie była winna wtyczka przy samej pompie raz korozja w niej a dwa ktoś coś już kiedyś tam cos grzebał sprawdzał bo były podgięte gniazda wtyczki. Pompa już podaje paliwo ale nie mam iskry i chyba przez ta wtyczkę natworzyły mi się błędy. Jak coś znajdę chętnie opiszę na razie to tyle z moich doświadczeń. Czekam także na pomysły może ktoś podsunie co i gdzie sprawdzać walka trwa pozdrawiam
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Rabso wrote:
    po wymianie świec na nowe takie same jak były wcześniej NGK -> auto odpaliło ale silnik szarpał i zgasł -

    Przed wymianą palił normalne?
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    W jaki sposób stwierdziłeś brak iskry?
  • #7
    Rabso
    Level 11  
    Przed wymianą palił normalnie i od razu za znaczę że przed wymianą świec na nowe odłączyłem aku. Po czym stwierdziłem że nie ma iskry -> po wykręceniu nowych świec były mokre z paliwa. 2 próba była z cewką i świecą którą przyłożyłem do bloku silnika a kumpel kręcił i nie było iskry na każdej z czterech cewek. pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    Po wymianie świec silnik nie równo pracował jak by sie dusił lub paliwa nie dostawał co mogło byc przyczyna uszkodzona wtyczka z pompy paliwa i zgasł i juz nie potrafiłem odpalić silnika.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Usterką była pompa paliwa. potem sam załatwiłeś resztę. Do sprawdzenia cewka i wysterowanie cewki. Moim zdaniem cewka trup.
  • #9
    Rabso
    Level 11  
    Cewki są sprawne jest zablokowany komputer i przeszedł w tryb serwisowy i nic nie załatwiłem porostu to francus i lipna elektronika i zgniłe kable i łączenia ich do poprawy baza przekaznikow z bezpiecznikami .

    Dodano po 2 [godziny] 53 [minuty]:

    A więc problem jest z bazą bezpiecznikow i przekaźników koło aku kiedy kolega poruszał mi kablami z skrzynki to check engine zgasł i komputer jest zablokowany błędami jutro przyjedzie do mnie mój mechaniol z kompem i porządnym oprogramowaniem by usunąć błędy jak odpali daje do mechaniola by zrobił mi porządek z kablami.
    pozdrawiam
  • #10
    milejow
    Level 43  
    Pawel wawa wrote:
    Usterką była pompa paliwa. potem sam załatwiłeś resztę. Do sprawdzenia cewka i wysterowanie cewki. Moim zdaniem cewka trup.

    Paweł, dam se rękę upitolić, że sprawdzał iskrę podłączając pojedynczo cewki, wiesz co to oznacza...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Rabso wrote:
    check engine zgasł i komputer jest zablokowany błędami

    Ale bajki tworzysz kolego.
  • #11
    jurekk55
    Level 36  
    W 10 letnim aucie sprawdza się przede wszystkim instalację , zasilania ECU i połączenia z przekaźnikami pod maską i do UCH. W stanach widać czy jest komunikacja, ECU rozblokowane?Jak się zachowuje dioda immo?
  • #12
    Rabso
    Level 11  
    Dioda immo wczoraj reagowała na kluczyk i gaslo silnik krecil dziś jak przyszedłem do auta po włożeniu kluczyka pokazała mi się kontrola stop i immo nie gaśnie świeci cały czas i silnik już nie kręci.