Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stihl MS 211 - Trudności z uruchomieniem.

Elvis1992 16 Jan 2016 16:06 6594 15
  • #1
    Elvis1992
    Level 17  
    Witam
    Posiadam problem z pilarką Stihl MS 211.
    Problem polega na tym że pilarka obracała samoczynnie narzędziem tnącym z dość dużymi obrotami. Po przywróceniu ustawień gaźnika do fabrycznych pojawił się problem z uruchomieniem. Drugi problem polega na tym że nie tylko Ja używałem tej pilarki i niestety zastałem ją w opłakanym stanie. Co było w niej i z nią robione, nie mam pojęcia.
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Tomek824
    Level 9  
    Czy sprawdził pan stan filtru zasysającego powietrze ?
  • #3
    Elvis1992
    Level 17  
    Tak. Nie jest idealny ale nie jest fatalny. Jest jeszcze w dobrym stanie.
  • #4
    Tomek824
    Level 9  
    Ja bym spróbował mimo wszystko spróbować odpalić ją bez filtra, jeżeli to nie pomoże to wychodzi na to że gaźnik jest albo uszkodzony albo zabrudzony

    Dodano po 2 [minuty]:

    Stawiam ogólnie na to ze to coś z gaźnikiem.
  • #5
    Elvis1992
    Level 17  
    Wcześniej paliła ale tak jak napisałem wyżej obracała łańcuchem. Po wyczyszczeniu z brudu i ustawienia gaźnika przestała odpalać.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dokładnie to odpala na dwie sekundy i gaśnie.
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    Elvis1992
    Level 17  
    Sprawdziłem wszystkie ruchome elementy i pracują prawidłowo.
  • #9
    User removed account
    Level 1  
  • #10
    Tomek824
    Level 9  
    Ma pan możliwość wsadzenia gaznika z innej maszyny ktora działa ?

    bo cały czas mam obiekcje na to ze to wina gaznika :P
  • Helpful post
    #11
    697561640
    Level 14  
    Ten sam problem dotyczy MS 181 i MS 211 to bliźniacze konstrukcje - wiem bo prowadzę serwis STIHL. Ustawienia fabryczne gaźnika tzn? W tych modelach często do wymiany jest zestaw tłoka pompy w gaźniku. Wiąże się to z rozebraniem osi gaźnika i wymycia kanału w którym pracuje. Ogólnie same części tzn. membrany + tłoczek kosztują połowę gaźnika. Jak kolega pisał podmień gaźnik i zobacz czy będzie ok. A i jeszcze jedno pytanie czy sprawdzałeś szczelność cylindra?
  • #12
    Elvis1992
    Level 17  
    Gaźnik regulowany był przeze Mnie. Nie twierdzę że dobrze, twierdzę że wg instrukcji z www.Stihl.pl
    Nie mam możliwości podmiany ze sprawnej maszyny.
    Szczelność cylindra ? Chodzi o "lewe powietrze" czy kompresję ? Jak to sprawdzić ?
  • Helpful post
    #13
    Czyżycki
    Level 21  
    Elvis1992 wrote:

    Drugi problem polega na tym że nie tylko Ja używałem tej pilarki i niestety zastałem ją w opłakanym stanie. Co było w niej i z nią robione, nie mam pojęcia.


    W takim przypadku według mnie powinieneś przede wszystkim odkręcić tłumik i przez okno wydechowe zdiagnozować stan tłoka od strony wydechu aby stwierdzić lub wykluczyć ewentualne zatarcie tłoka (pierścienia). To nie jest dużo roboty, a często pozwala na uniknięcie diagnostycznego "miotania się".
  • Helpful post
    #14
    helena33
    Level 27  
    Konstrukcja Stihl ms 211 (tyczy się również ms 181 itp.) to totalna pomyłka, po 2- 5 latach użytkowania pojawia się gigantyczny luz na wałku przepustnicy gazu, dochodzi do tego nieszczelny tłoczek przyśpieszacza i problem z gaźnikiem nie do ogarnięcia. Jak masz możliwość załóż nowy gaźnik.
  • #15
    KdF
    Level 16  
    Podwyższone obroty sugerują raczej na dwie rzeczy: nieszczelność skrzyni korbowej(uszczelniacze, połączenie cylindra z dolną miską, łącznik gumowy cylinder-gaźnik itd. Drugą usterką może być nie domykająca się górna przepustnica (od kanału powietrznego).
  • #16
    Elvis1992
    Level 17  
    Dla wszystkich, których to jeszcze interesuje... Wymiana membran nic nie dała, pomogła za to wymiana gażnika, wymiana uszczelniaczy na wale, dokładne wyczyszczenie i wymycie benzyną wnętrza cylindra, dodatkowo drut od przepustnicy był odkształcony względem nowego i również zakwalifikował się do wymiany. Z racji braku czasu i straconego hasła, odpowiedź dopiero dziś. Pozdrawiam