Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a6 c5 2.7Biturbo - bierze olej, kopci, nieszczelna odma, falują obroty

17 Sty 2016 12:28 7698 20
  • Poziom 20  
    Witam.

    Kupiłem niedawno Audi A6 2.7 Biturbo wersja amerykańska 187KW.

    Samochód ma 8 letni gaz BRC.

    Problem polega na tym że auto często dość mocno kopci
    Podczas przyspieszania, podczas postoju czasami jest okej a czasami potrafi tak zadymić że nic nie widać za mna jak i dym jest przed autem ;)
    Śmierdzi spalenizną albo olejem strasznie.
    Auto zauważyłem że bierze olej.

    Teraz tak auto ma nieszczelną porozrywaną odmę w wężach odmy zółta maź jest bardzo dużo fakt ostatnio przez tydzień robiłem krótkie odcinki max do 10km.

    Auto nie ma katalizatorów i posiada 4 sondy lambda.

    Podczas kopcenia mryga mi ikonka check engine jak również falują lekko obroty i auto automatycznie jest lekko słabsze gdy auto nie kopci check sie tylko świeci i auto płynnie przyspiesza.

    Czy przez to że auto bierze olej sondy wariują i leją uboższa albo niedopasowaną mieszankę i to może być przyczyną nierównomiernej pracy silnika jak również spadku mocy ??

    Czy zapchana odma może powodować dużo większe spalanie oleju ?
    Dym ma kolor biały z niebieskim le jest go przynajmniej 2x za dużo i strasznie śmierdzi ;)

    Czy wyłączenie drugich sond może poprawić pracę silnika i wpłynąć na to kopcenie ?

    Wydaje mi się że o połowe mniej kopci na benzynie ale i tak nie jest tak jak być powinno.

    Od czego zacząć...
  • Poziom 6  
    Biały dym to albo złe jakościowo paliwo para wodna lub spala dodatkowo płyn chłodniczy bierze olej albo uszczelniacze na zaworach pierścienie możliwe że turbo na początek wymień tą odme dużo pracy nie ma podłącz komputer wyjdą błędy i dalej będziesz wiedział co jest
  • Poziom 20  
    błędy pokazuje sporadyczne wypadanie zapłonu na różnych cylindrach i błąd sond nic pozatym.

    Sonda za długa odpowiedz, sonda lambda obwód.
  • Poziom 6  
    Sprawdź cewki świece kable
  • Poziom 20  
    we wtorek mam zamiar zrobić tą odmę i wymienie świece a cewki jak sprawdzić ??

    I w razie czego wyłączać te sondy za katalizatorem ?
  • Poziom 6  
    Trzeba zmierzyć oporność omomierzem hm może wyłączyć nic nie zaszkodzi ale myślę że nie ma takiej potrzeby😉
  • Poziom 12  
    świece wymień bo nie wiadomo kiedy poprzedni właściciel tam zaglądał.

    Jak masz cewkę i kable to można sobie w nocy popatrzeć pod maskę czy gdzieś nie ucieka iskra po kablach albo cewka pęknięta ale nie jest to pewny sposób na 100%
    cewki jak masz na świecach to pozamieniaj i zobacz czy te same cylindry wypadają jak nie to wina może leżeć po stronie świec jak tak to może być tak że kostki od wtryskiwaczy są zaśniedziałe bądź kabelki zgnite z oryginalnej wiązki które łączą się z emulatorem do gazu i wychodzą wtedy cuda wiec też trzeba sprawdzić.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Sprawdź, czy ta "maź" nie zamarzła w odmie. Jeśli zamarzła, to silnik będzie "wydalał" olej przez uszczelniacze silnika, a nawet przez "wejście" szabelki do pomiaru poziomu oleju w silniku. W wyniku tego możesz odnosić wrażenie nadmiernego spalania oleju.
  • Poziom 20  
    Witam.
    Wymieniłem świece posprawdzałem cewki. Świece były ładne czyste bez nagaru i oleju. Z odma nie miałem czasu ponieważ zauważyłem że jest na samym dole porozłączana nie ma tam woogole węży... brać sie za robote tej odmy czy raczej turbiny ? Czy turbina która trzyma ciśnienie i osiąga zadane ciśnienie może brać duze ilości oleju ? Bo komputerowo były sprawdzane na dniach i niby trzymaja ciśnienie ładowania...

    Mam pytanie czy da się jakoś odłączyć turbiny na jakiś okres ?
    Chciałem poprostu sprawdzić czy po ich odłączeniu auto dalej bedzie tak samo kopcić albo czy poprostu dalej bedzie tak brało olej bez nich. Ubyło mi oleju w granicach 1.5L na 500km. Auto strasznie kopci na niebiesko.

    Załączam film słabej jakości ale widać ewidentnie jak kopci. W rzeczywistości tego dymu jest troche więcej.

  • Poziom 31  
    Wpierw zobacz gdzie są turbiny , wtedy zrozumiesz o co pytasz .
  • Poziom 24  
    Musisz naprawić odmy (pewnie tylko wymiana uszkodzonych/brakujących elementów), pomierzyć mu sprężanie, ale na moje oko bez wyrwania silnika z ramy i dokładnym jego przejrzeniu (rozebraniu i pomierzeniu) to ty raczej tego dobrze nie zrobisz za grubo to dymi. Szczęście w nieszczęściu jeżeli to faktycznie tylko turbiny.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    buko06 napisał:
    Czy turbina która trzyma ciśnienie i osiąga zadane ciśnienie może brać duze ilości oleju ?

    Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jeśli tyrbina ma uszkodzony wirnik, to nie będzie ładować ciśnienia ale nie zawsze w parze idzie uszkodzenie uszczelniaczy, ale odwrotnie zdarza się to często, że turbina pracuje jak trzeba ale uszczelniacz pomiędzy smarowaniem a strona ciepła lub zimna może puszczać olej i albo będzie zasysac w dolot albo będzie spalać ze spalinami. Wszystkk jest bardzo łatwo sprawdzić. Ale po postach widzę, że nie zabierasz się do tego jak trzeba. Po pierwsze odma musi być nowa i kompletna, bo szukasz przyczyn wszędzie a podstawowa cześć jest uszkodzona. Po drugie ciśnienie sprężania plus próba olejowa, po trzecie dolot, chłodnica powietrza, czy znajduje się tam olej, po czwarte kontrola wylotu czy znajduje się tam świeży olej.
  • Poziom 20  
    Jedyne co mogłem sprawdzić na chwile obecną to że.

    Jedna turbina cała mokra, w wężu przed intelcoolerem jest olej i jest go dużo jak również olej jest w wydechu na złączce za katalizatorami sie aż leje olejem.

    Druga turbina sucha w wężu przed nia i na wydechu sucho.

    Po odpięciu węzy od intelcoolerów po odpaleniu auta po kilku minutach leci dużo białego dymu. wydaje mi się że ciśnienie spalin jest ok patrząc na ilośc dymu mam dla porównania drugie auto 2.8 v6 jak i 3.0 podopnie kopcą tylko że parą a nie na biało.

    Czy można z tego wywnioskować ze silnik raczej jest sprawny ? I jest to wina turbin ?
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    No teraz to bardzo prawdopodobne ze turbina puszcza olej. A jak wirnik turbiny? Siedzi sztywno czy ma luzy? Łopatki całe? Ja stosuję taki sposób na sprawdzenie szczelności turbiny. Stary osuszacz do klimtyzacji nadaje się do tego idealnie, napelniam olejem, podłączam jedna stronę do sprężarki, druga pod smarowanie turbiny a na wylot turbiny tzn spływ oleju podłączam manometr- mam taki do pomiaru ciśnienia oleju. Pompuje to ciśnieniem około 1 bar i sprawdzam czy ciśnienie spada i jednocześnie czy pojawia się olejna stronie cieplej lub zimnej. Oczywiście nie zawsze dwie strony turbiny są odsłonięte bo czest to wiele pracy ale spadek ciśnienia świadczy o nieszczelności. Oczywiście robie to czasami, bo najczęściej dotknięcie wirnika rozwiewa wątpliwości. Metoda trochę amatorska, jest trochę kombinacji ale jak turbiny są ciężko dostępne to warto pokombinować.
  • Poziom 20  
    nie sprawdziłem i nie wiem czy woogole mam tam do niego dostęp w tym aucie nie ma az tak dobrego dostepu do turbin wiekszosc do ich demontazu wyciaga silnik ze skrzynia albo sporo go unosi ;) ale jeszcze to zerknę.

    Wiem że nie maja jakiś obiaw ocierania wirnika czy żegotu chodza raczej w miare;)
    No ale chyba juz nic nie bede sprawdzał tylko je wyjmę tylko teraz pytanie czy robić dwie czy może jedna ;) w sumie bedzie mi je wyciagał mechanik wiec i tak policzy za wyjecie jednej ;) A jedna była jakiś rok temu juz robiona...

    Dodano po 1 [minuty]:

    jeszcze jedno jak turbo bierze olej to normalne ze auto bardziej mułowate raz przyspiesza lepiej raz gorzej czasami lekkie falowanie obrotow na jałowym, i przy wciskaniu sprzegła tak dziwnie rozsprzęgla... jakby wcisnac lekko hamulec do sprzęgła...
  • Poziom 30  
    Jeśli turbo, ma uszkodzony uszczelniacz to nie bardzo ma to wpływ na osiągi, poza tym ze np olej idzie razem z powietrzem. Jeśli będziesz wyjmowal silnik aby zdemontować turbine to lepiej zdemontuj dwie.
  • Poziom 20  
    wydaje mi sie ze powinno mi sie udać bez demontazu silnika. Jest tam co rozbierac wiec moze sie uda ;)
    Wlasnie jak turbo dmucha olej wraz z powietrzem to chyba powinno wplywac negatywnie na prece silnika ;)
  • Poziom 30  
    Negatywnie wpływa, ale na wysprzeglanie wpływu nie ma
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Ja bym sprawdził jeszcze moduł cewek i czujnik temperatury na te falujace obroty....chyba że się myle :D
  • Poziom 24  
    Z połamanymi przewodami od odm ma chodzić równo?
  • Poziom 10  
    Bedzie chodził nie równo w irlandi nazywam to (vacum leak )po polsku dostaje tobie się lewe powietrze i dlatego faluja jak najbardziej może być od uszkodzonych przewodów odmy .Napraw przewody jak dalej bedą falować sprawdz cewki i czujnik temp. i układ wydechowy.Ostatnio wymieniała znajoma własnie przewód od odmy w audi a4 2000r.i przewód jedynie kupić mogłem w salonie VW ,audi skoda nie mogłem znależc używki wiec kupiłem orginalny niestety wydatek tutaj 70euro +vat ,i też jej dymił na biało wiec napraw odme napewno pomoże!!