Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Napad.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Slican NCP - pierwsze opinie

mimi1983 17 Sty 2016 14:05 2301 14
  • Slican NCP - pierwsze opinie

    #1
    Poziom 4  

    Pytanie do instalatorów jako że serwer jest świeży na rynku interesują mnie wasze opinie, spostrzeżenia na temat tego sprzętu.

    0 14
  • Napad.pl
  • #2
    Poziom 38  

    Wygląda fadnie :!:

    0
  • #3
    Poziom 4  

    Jack14 napisał:
    Wygląda fadnie :!:

    W szafie to ona może wyglądać jak 1000 nieszczęść interesuje mnie bardziej jak się sprawuje?

    0
  • #4
    Poziom 11  

    Zalecam wstrzymanie się do czasu usunięcia wszystkich błędów lub skorzystanie z tańszej działającej konkurencji. Na razie osiwieć idzie z tą centralą. Do tej pory byłem zwolennikiem central Slican bo Polskie i miarę dobre choć drogie. Problemy spowodowały wstrzymanie zakupu kolejnych central i rozważana jest opcja zmiany na inną firmę. Są już prowadzone wstępne testy. Ilość firmware jakie zostały wypuszczone w krótkim czasie jak dla mnie oznacza wypuszczenie czegoś na szybko a później naprawianie błędów. Do standardowej komunikacji pewnie zadziała ale kupując bardzo drogie urządzenie jakim jest NCP oczekuje się możliwości korzystania ze wszystkich funkcji centrali a nie kupienia sprzętu po to aby Slican mógł testować u klienta. Na ten moment można kupić tańszy i działający sprzęt. Sama centrala to spory koszt ale porównywalny z innymi. W Slicanie niestety licencje na wszystko i licencje od licencji podnoszą drastycznie cenę. Znalazłem inne centrale które teoretycznie wyjściowo są droższe od NCP ale nie ma wymogu zakupu licencji i dożywotni darmowy upgrade powodują że NCP wychodzi jak w moim wypadku 4 krotne drożej przy mniejszej funkcjonalności. Ech zapowiadała się ta centrala bardzo dobrze. System rozproszony, technologia oparta o VoIP provisioning, i inne bajery. Szkoda że cena koszmarna i funkcjonalność na ten moment kiepska. Dodam tylko że NCP obsługuje połączenia wideo. Niestety mówimy o kodeku H263 i H263+. Oba praktycznie wycofane z większości urządzeń na rynku. Kupuje człowiek drogą licencję na połączenia wideo i można sobie ją....... Mam nadzieje że zdążą wprowadzić kodek H.264 zanim zostanie on zastąpiony nowym który z tego co wiem wkrótce ma się pojawić. Mam też nadzieje że nie będzie dodatkowej opłaty jak to ma miejsce przy niektórych kodekach dźwięku w centralach Slican. Jeszcze droższa licencja na połączenia video zaprzeczy całkowicie sensowi zakupu tej centrali. W obecnie testowanej innej centrali H264 jest i działa bez licencji. Testowana centrala niema żadnych dodatkowych licencji. Wszystko jest zawarte w cenie urządzenia. Jak tak dalej pójdzie to w Slicanie nawet śrubki będą na licencji :)

    0
  • #5
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Kolega uruchomił sieć VoIP w oparciu o centrale NCP w pewnym banku. Sieć działa stabilnie.
    System licencji jest po to, ze nie da się pociąć układów scalonych i sprzedawać po kawałku.
    Upgrady pojawiają się częściej , bo dodawane są nowe funkcjonalności.
    System jest w mojej opinii trudniejszy do konfigurowania niż te oparte o ConfigMana.
    Trzeba się go nauczyć. Serwis Slicana pomaga w trudnych przypadkach.
    Akurat wideo połączenia specjalnie mnie nie interesują, więc ich licencji nie kupię.
    Trochę mi szkoda wycofania MAC -6400, bo to sprawdzony już był system i w firmach bez wyszukanych potrzeb sprawdza się idealnie.

    0
  • Napad.pl
  • #6
    Poziom 4  

    Widzę że temat się ruszył a jako że jestem jego autorem i szczęśliwym posiadaczem centrali (i tu już słyszę słowa mojego instalatora "to nie centrala to jest serwer telekomunikacyjny") od blisko roku to chyba warto też coś dorzucić od siebie. Wracając do NCP sprzęt w moich realiach sprawuje się znakomicie, obsługuje jeden trunk voip-owy (8 nr zew.) na tę chwile jest podłączonych ponad 40 aparatów voip:
    - 2 szt. slican 303,
    - 34 szt. yealink t23,
    - 6 szt. gigaset do jednej bazy n510.
    W najbliższym czasie do centrali zostanie podłączone kolejne 20 szt. aparatów voip. Centrala w moim przypadku nie sprawiała żadnych problemów od samego początku, pisze w ten sposób bo zaczynaliśmy od bardzo młodego firmware w v. 1.03. Wiem że na początku były problemy ale ja ich nie doświadczyłem nie mam uruchomionych na niej uruchomionego call-ce... etc. Z dodatkowych rzeczy działa na niej phonecti, ivr oraz recordman. Możliwości konfiguracyjne są ogromne proszę tylko wziąć pod uwagę że nie jestem specjalistą w temacie tel/voip ale człowiek który odpowiada za opiekę nad systemem jeszcze nie powiedział "nie da się".

    0
  • #7
    Poziom 27  

    mimi1983 napisał:
    ... Możliwości konfiguracyjne są ogromne proszę tylko wziąć pod uwagę, że nie jestem specjalistą w temacie tel/voip ale człowiek który odpowiada za opiekę nad systemem jeszcze nie powiedział "nie da się".


    A jak dzisiaj wygląda temat pracy w sieci rozproszonej opartej o publiczny Internet oraz VPN z wyniesionymi modułami ?
    Bo na prezentacji Panowie ze Slicana mówili, że max 3 ms późnienia pakietów.
    Coś tu się zmieniło?
    RP

    0
  • #8
    Poziom 11  

    Witam
    Dodawane najnowsze funkcje....hmm. Może tak jest chociaż ich nie widać ale w zamian widać firmware które pojawia się na chwilę i znika bo wprawdzie naprawiono w nim problem kończenia połączeń wideo ale pojawił się brak sygnału wołania. A co do licencji to niema potrzeby cięcia układów scalonych bo jakoś tego inni producenci nie robią a licencji niema. Nawet niech będą te licencje ale nie licencja od licencji i niech cena będzie normalna. Jeszcze kiedy wprowadzono CCT upgrade był bezpłatny a teraz trzeba przedłużać i to często w momencie kiedy są tylko poprawione błędy czyli klient płaci za usuniecie usterki. Wcześniej nie było licencji na sieciowanie a teraz kosmos. Poprzednie centrale jak wprowadzono kolejkowanie to po prostu było i super działa. Obecnie na kolejkowanie jest licencja która wymaga licencji na CallCenter (typowy przykład licencji od licencji). Poczta głosowa wprawdzie z nową opcją ale też wymaga licencji. Błędy w NCP z jakimi ostatnio walczy dzielnie serwis Slicana to problem z utrzymaniem stabilnego linku z FCN (naprawione), brak zakończenia rozłączenia połączenia z opcja video drugiej strony połączenia. W skrócie jak jedna strona kończy połączenie druga powinna zostać rozłączona automatycznie. Tak jest przy połączeniu dźwiękowym ale problem pojawiał się przy wideo. Telefon drugiej strony kontynuował połączenie do momentu ręcznego rozłączenia ale wtedy zostawał wyrejestrowany z centrali i nie mógł się ponownie zarejestrować przez dłuższy czas. Wygląda że naprawione. Ostatnie firmware które na chwilę pojawiło się i zniknęło spowodowało kolejny błąd. Osoba dzwoniąca miała cisze w słuchawce. Brak sygnału wołania. Z drugiej strony telefon normalnie dzwonił. Niestety konieczny był downgrade. Problem podobno usunięty ale firmware w trakcie testów i nadal nie jest dostępne. Z tego co słyszałem ale nie mogę potwierdzić były plany licencjonowania również kanałów analogowych i innych. Myślę że to droga w ślepą uliczkę. Obecnie coraz więcej operatorów oferuje wirtualne centrale lub opcję hybrydową czyli połączenie wirtualnej centrali z centralą klienta. Często sprzęt jest udostępniony i konfigurowany przez operatora. Pojawia się coraz większa ilość central na naszym rynku i bez cięcia procesorów i konieczności zakupu licencji po zakupie sprzętu mamy wszystko co przewiduje specyfikacja. W Slicanie w cenie sprzętu mamy pudełko z migającymi diodami za pokaźną cenę. Co do opcji wideo. Jeżeli jest w specyfikacji i wymaga droższej licencji niż standardowa licencja abonenta VoIP to niech działa. Zaawansowane telefony VoIP mają wiele funkcji których ta centrala nie jest w stanie obsłużyć. Np. wiadomości tekstowe między abonentami wewnętrznymi, podgląd wideo przed odebraniem połączenia (przydatne przy korzystaniu z wideodomofonu). Obsługa kilku jednoczesnych połączeń do jednego abonenta wewnętrznego VoIP. Włączając w telefonie podgląd obrazu przed odebraniem połączenia system zaczyna "świrować". Telefony CTS330. Elegancko wygląda ale jest potężny z małą ilością funkcji i dlaczego przy swojej cenie nie posiada konsoli z wyświetlaczem jak chociażby konkurent PLATAN czy cała masa innych marek. Taka konsola konkurencji rozwiązuje problem miejsca na biurku bo mamy kilka konsol w jednej i nie bawimy się z opisami i wycinaniem papierków. Dlaczego jak wprowadzono CTS 330.IPBT nie pomyślano że technika pędzi do przodu i coraz więcej sieci jest gigowych? CTS ma port 100. Dlaczego nie pomyślano o drugim porcie LAN dedykowanym tylko dla PC jak to jest w innych telefonach np. Yealink? Jaki był sens instalowania ekranu dotykowego skoro jego funkcjonalność ogranicza się do 5 czy 6 abonentów szybkiego wyboru (pozostałe funkcje dostępne z przycisków) Jednocześnie pomyślano o cenie. Nowoczesne telefony VoIP to prawdziwe kombajny i to z reguły w niższej cenie niż CTS. Celowo nie podaje nazw innych urządzeń poza przykładem telefonu PLATAN czy Yealink bo jak znam życie ktoś napisze - KONKURENCJA. Nie jestem konkurencją Slicana ale centralą NCP jestem rozczarowany. Kolejna sprawa to telefony CTS202IP. Z nowszymi wersjami firmware nie działają. Czy nie byłoby rozsądne opracowanie kompatybilności wstecz? Klient kupuje nowszy sterownik do np. CCT lub nowszą centralę i okazuje się że telefon w zdalnej placówce przestaje działać. Pozostaje zakup nowego telefonu i kilkuset kilometrowa wyprawa aby go wymienić. Wracając do NCP czy nie byłoby rozsądne aby wszystkie porty a zwłaszcza WAN i LAN były gigowe? Sama koncepcja centrali jest genialna. W końcu system rozproszony (analogi, ISDN, GSM itd.). Oszczędność czasu i pieniędzy ale szkoda że tak dużo jest jeszcze do zrobienia aby można było powiedzieć że sprzęt warty polecenia. Co do sposobu konfigurowania to nie jest zły i tu bym się nie czepiał. Oczywiście informatycy ze Slicana mogliby podglądnąć jak to wygląda u konkurencji ale obecny interfejs jest wystarczająco przejrzysty. Trochę się rozpisałem ale skoro było pytanie o opinię to ją wyraziłem. Połączenia głosowe jak koledzy napisali działają dobrze ale kupując drogą centralę oczekujemy ze będzie lepsza od tańszej konkurencji a w wielu wypadkach tak nie jest. Czekam na ten moment abym mógł ponownie o Slicanie powiedzieć że stanęli na wysokości zadania i zrobili jedna z najlepszych central na rynku w rozsądnej cenie. Niestety na obecną chwilę nie mogę tak powiedzieć. Ani cena ani możliwości. O ciekawej centrali którą wkrótce będę testował na ten moment nie napiszę bo mimo pozytywnych opinii osobiście jej nie testowałem więc byłoby nierozsądnie powielać nie sprawdzone opinie.

    0
  • #9
    Poziom 4  

    instalatorPBS napisał:
    mimi1983 napisał:
    ... Możliwości konfiguracyjne są ogromne proszę tylko wziąć pod uwagę, że nie jestem specjalistą w temacie tel/voip ale człowiek który odpowiada za opiekę nad systemem jeszcze nie powiedział "nie da się".


    A jak dzisiaj wygląda temat pracy w sieci rozproszonej opartej o publiczny Internet oraz VPN z wyniesionymi modułami ?
    Bo na prezentacji Panowie ze Slicana mówili, że max 3 ms późnienia pakietów.
    Coś tu się zmieniło?
    RP


    Nie odpowiem bo mam co prawda sieć rozrzuconą między dwoma budynkami ale oba spiete światłem. Ale VoIP to VoIP i niestety swoje wady ma przy takich wdrożeniach trzeba napewno mieć odpowiednie łączą i brać pod uwagę że każdy kolejny element układanki ma swój jakiś narzut czyt. Vpn.

    0
  • #10
    Poziom 11  

    Z tego co wiem nic się nie zmieniło i pewnie nie zmieni.
    Jaka odległość jest między tymi budynkami?
    Ten światłowód przechodzi przez operatora czy jest to wewnętrzne połączenie?
    Interesuje mnie bo też mam do spięcia dwa budynki między którymi jest światłowód ale odległość około 1km. Doradzono zastosowanie osobnych central i sieciowanie

    0
  • #11
    Poziom 4  

    fhpsj napisał:
    Z tego co wiem nic się nie zmieniło i pewnie nie zmieni.
    Jaka odległość jest między tymi budynkami?
    Ten światłowód przechodzi przez operatora czy jest to wewnętrzne połączenie?
    Interesuje mnie bo też mam do spięcia dwa budynki między którymi jest światłowód ale odległość około 1km. Doradzono zastosowanie osobnych central i sieciowanie

    Światłowód ma 400 m i łączy dwa switche (jest to nasz wewnętrzny link) telefony chodzą w osobnym vlan-ie który ma wysoki qos. W przypadku światła czy to 10 czy 10000 m nie zastanawiał bym się tylko połączył bym to bez sieciowanie central.
    Jeśli chodzi o całokształt NCP tak jak mówiłem ja jestem tylko użytkownikiem nie instaluje tego a tylko używam i w moim przypadku nie spotkałem się z jakimiś problemami. Z większością rzeczy się zgodzę ale nie ze wszystkim przed zakupem brałem jeszcze pod uwagę Panasonica oraz Platna. Panasonic odpadł z powodu ceny jest to super sprzęt ale cennik wyposażenia dodatkowego i licencji jest już typowo pod corpo. Platan co tu dużo mówić zaufalem instalatorowi.
    Aparaty systemowe Slicana nie powalają to prawda i są cholernie drogie względem jakości ale już np mała ich funkcjonalność to dla mnie np plus. Nie ma co owijac w bawełnę 330 miała wszystko co chciałem plus bluetooth a w moim środowisku pracowniczym z wodotrysków i tak korzystał bym tylko ja i może jeszcze jedna osoba. Co do ceny samej centrali to samo NCP jest chyba najtańsze na rynku ale sam serwer bez licencji jest tak samo użyteczny jak by był bez zasilacza licencję szybko podbijają cenę i owszem prawie za wszystko trzeba płacić ale wydaje mi się że w granicach normy.

    0
  • #12
    Poziom 33  

    mimi1983 napisał:
    fhpsj napisał:
    Z tego co wiem nic się nie zmieniło i pewnie nie zmieni.
    Jaka odległość jest między tymi budynkami?
    Ten światłowód przechodzi przez operatora czy jest to wewnętrzne połączenie?
    Interesuje mnie bo też mam do spięcia dwa budynki między którymi jest światłowód ale odległość około 1km. Doradzono zastosowanie osobnych central i sieciowanie

    Światłowód ma 400 m i łączy dwa switche (jest to nasz wewnętrzny link) telefony chodzą w osobnym vlan-ie który ma wysoki qos. W przypadku światła czy to 10 czy 10000 m nie zastanawiał bym się tylko połączył bym to bez sieciowanie central.
    A ja z innej beczki ... Platan na Librze miał sterowniki do łączenia jednostek zwykłym pigtailem światłowodowym teraz tego już nie mają ja mam tak z sieciowana centralę na 1,5km i działa pigtail wprost z przełącznicy do sterownika :) klient zadowolony a i żadnego voipa nie ma trakt 30b+d i same analogi w obu budynkach :) ... chyba żadna centrala tak teraz niema :(

    0
  • #13
    Poziom 27  

    Centrala połączona z modułem wyniesionym po światłowodzie to dla mnie nie jest system rozproszony. To instalacja w ramach jednej sieci LAN.
    Ja mówię o wyniesieniu jednostek pomiędzy miastami a nie budynkami.
    Panasonic KX-NS/NSX może pracować w trybie Master- Slave z opóźnieniami dochodzącymi do 200 ms - sprawdzone. Nie mówię o głosie tylko o komunikacji jednostek.
    Jeśli rejestruję np. antenę DECT-IP czy mniejszą jednostkę jako Slave w Gdańsku do jednostki Master w Krakowie po publicznym Internecie z ustawionym na routerach VPN to oczekuję, że moduł wyniesiony czy antena będzie się komunikować prawidłowo z Masterem.
    Czy tu jest jakaś zmiana?
    RP

    0
  • #14
    Poziom 31  

    Nie wiem jak jest z NCP bo nie miałem okazji ją sieciować, ale sieciowałem centrale IPU i nie tylko po publicznym Internecie i nie ma problem. Działa.

    0
  • #15
    Poziom 23  

    fhpsj napisał:
    Znalazłem inne centrale które teoretycznie wyjściowo są droższe od NCP ale nie ma wymogu zakupu licencji i dożywotni darmowy upgrade powodują że NCP wychodzi jak w moim wypadku 4 krotne drożej przy mniejszej funkcjonalności.)


    Trochę mnie to ciekawi. Zrobiłem dla porównania konfigurację MAC i NCP (tyle samo wyposażeń i licencji - oczywiście takich które są dostępne w MAC) i zawsze NCP wychodzi (i to dużo) taniej od MAC. Konkurencja Slicana musi widocznie rozdawać centrale za darmo.

    0