Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pojazd elektryczny na silnikach dc

jaszczur2016 17 Jan 2016 17:57 1527 6
  • #1
    jaszczur2016
    Level 9  
    Chciałbym zrobić pojazd na silnikach dc może to być jakiś rower hulajnoga itp.
    Chciałbym zastosować silnik 24V i 300 do 500 watów.
    Z potencjometrem.
    Jakieś pomysły?
    Jak dobrać opór wewnętrzny akumulatora do silnika?
    wszystko będzie się opóźniać bo planuje zabawę z arduino.
    Do you have a problem with Arduino? Ask question. Visit our forum Arduino.
  • #2
    Zbigniew 400
    Level 38  
    A jaki będzie akumulator, żeby napędzić silniki 1,2 kW. Melex miał silnik 1,5 kW, a jakie akumulatory!
  • #4
    vodiczka
    Level 43  
    jaszczur2016 wrote:
    Z potencjometrem.
    Co ten potencjometr ma regulować?
    Zbigniew 400 wrote:
    jaki będzie akumulator żeby napędzić silniki 1,2kW.
    Coś się koledze pomyliło to nie ma być samochód a hulajnoga lub rower. 500W maksimum.
    jaszczur2016 wrote:
    ale nie wiem jaki opór wewnętrzny
    Do czego potrzebna ci znajomośc oporu wewnętrznego? Ważna jest pojemność bo im większa tym dalej zajedziesz. :)
    Ważny jest też rodzaj np. akumulatora; kwasowo ołowiowy (żelowy) - tani i ciężki a litowo jonowy - lekki ale drogi.
  • #5
    jaszczur2016
    Level 9  
    Potencjometr napięcie przez co obroty.
    Opór ,żeby akumulator nie nagrzał się do 150 °C i eksplodował.
    Nie musi to być jednoślad.
    Takie 2 akumulatory starczą akumulator-firebal-44ah-45ah-40ah-warszawa-minsk-
    Moderated By ANUBIS:

    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • #6
    vodiczka
    Level 43  
    jaszczur2016 wrote:
    Potencjometr napięcie przez co obroty.
    Potencjometr o mocy kilkuset wat? "gratuluję" pomysłu. Potrzebujesz elektroniczny regulator obrotów silnika, poszukaj w gogle.
    Pomijając moment rozruchu, impedancja silnika 500W/24V jest przynajmniej o dwa rzędy wielkości większa niż opór wewnętrzny akumulatora o pojemności 50Ah. Jeżeli nie zrobisz zwarcia, akumulator nie ma prawa się nagrzać.
    jaszczur2016 wrote:
    Takie 2 akumulatory starczą
    Starczą na 1-2h jazdy w zależności od szybkości jazdy i masy pojazdu z kierowcą.

    Poczytaj tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=796748#796748