Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra f 1995 c14nz - kod błędu 45 Mieszanka bogata

17 Sty 2016 18:49 1326 18
  • Poziom 13  
    Witam!
    Potrzebuję porady:
    Czy ten błąd może oznaczać że sonda jest do wymiany, czy może coś po drodze powoduje że tego paliwa jest za dużo?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 40  
    Obie możliwości choć skłaniałbym się ku sondzie.
  • Poziom 13  
    Kiedy można stwierdzić że wtrysk leje? teoretycznie powinna być mgiełka.
  • Moderator Samochody
    Równie dobrze może wskazywać wytarte krzywki wałka rozrządu czy zbyt niskie ciśnienie sprężania - też będzie walić CO w górę.

    Dodano po 57 [sekundy]:

    panekeu napisał:
    Kiedy można stwierdzić że wtrysk leje? teoretycznie powinna być mgiełka.

    Nie nie powinna być żadna mgiełka. Ale faktycznie może lać się z wtryskiwacza, ew. spod niego, czy spod regulatora ciśnienia.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 13  
    Nie ma opcji. tydzień temu remont silnika, a kontrolka świeciła się wcześniej.
    Sprężanie 11.5 11.5 11.5 12, krzywki stan igła,

    robokop napisał:

    Nie nie powinna być żadna mgiełka. Ale faktycznie może lać się z wtryskiwacza, ew. spod niego, czy spod regulatora ciśnienia.

    jak ocenić czy jest dobrze czy źle :)
  • Moderator Samochody
    panekeu napisał:
    Sprężanie 11.5 11.5 11.5 12

    To jest sprężanie po "remoncie"???
    panekeu napisał:
    Nie mgiełka? jak ocenić czy jest dobrze czy źle

    Na oko się nie da. Trzeba zerknąć w wykres pracy sondy i zrobić analizę spalin.
  • Poziom 13  
    Postaram się przejechać na diagnostykę zrobić test. Czyli jeżeli wykryje za dużo CO to dawka paliwa zła a sonda w porządku, jeżeli CO w normie to sonda padła? A co jeśli sonda nakazuje zwiększyć dawkę bo chyba tak działa jeżeli nie to proszę o sprostowanie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Sprężanie to takie w okolicach sporego zużycia. A co do sondy - trzeba sprawdzić wpierw czy pracuje w całym zakresie zmian napięcia, a potem zrobić analizę spalin - dla porównania, czy wskazania sondy zgadzają się z wydrukiem analizatora.
  • Poziom 13  
    robokop napisał:
    Sprężanie to takie w okolicach sporego zużycia.

    Jakie powinno być sprężanie w tym silniku?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    bernidi napisał:
    Sprawdź przewód podciśnienia do MAP na podszybiu, może jest pęknięty...

    Sam ten miękki przewód jest w porządku.
    Sprawa tego przewodu wygląda tak:
    Z kolektora wychodzi twardy przewód do serwa. Na środku jest jakby rozdzielacz chyba z zaworkiem z którego wychodzą dwie rurki. Jedna idzie to tego MAPa a druga (jakby pancerz od linki rowerowej :D) wchodzi gdzieś do środka.
    Przewód na wyjściu z kolektora był pęknięty mimo że zauważyłem to zapomniałem o nim i jeździł tak sporo czasu. Przy remoncie co prawda wymieniłem tą rurkę ale na prowizoryczną. Błędy usuwałem poprzez zwarcie do siebie klem inaczej nie się nie dało. Muszę dorwać oryginał tej rurki.

    robokop napisał:
    A co do sondy - trzeba sprawdzić wpierw czy pracuje w całym zakresie zmian napięcia

    Napięcie powinno się wahać przy 450mV do 50mV mniej lub więcej. Dobrze mówię?
    Co jeśli przekroczy te granice? Wtedy jest błąd czy na przykład mieszanka uboga/bogata?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    W ogóle masz MAP źle podpięty. Poszukaj na forum, bo było nie raz, i podepnij wszystkie podciśnienia tam gdzie trzeba.
  • Poziom 13  
    ociz napisał:
    W ogóle masz MAP źle podpięty. Poszukaj na forum, bo było nie raz, i podepnij wszystkie podciśnienia tam gdzie trzeba.

    Chwila chwila. to ja pisałem w takim razie nie o MAP tylko o czymś okrągłym na podszybiu.

    PS: Mam poprawić poprzedni post żeby kogoś w błąd nie wprowadzić?
  • Poziom 13  
    Zmierzyłem napięcie na sondzie podpinając + multimetru do kabelka od sondy(oczywiście wpinając się do obiegu), a - do nakrętki sondy. Napięcie chwilami skakało od 0,1V do 0,9V ale sporo czasu trzymało się na 0,8V ok minuty.

    Zauważyłem że silnik lekko faluje na obrotach a czasami skacze od 1500 - 300rpm i kilka razy mi zgasło. Wszystko na benzynie!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    bernidi napisał:
    Czy masz prawidłowo podłączony MAP sensor?

    Map jest prawidłowo podpięty, wężyki git, faluje dalej na obrotach. Za chwile wymieniam lambde i dam znać

    Dodano po 3 [godziny] 41 [minuty]:

    Rozgrzałem go do 90C i na razie spokój z falowaniem obrotów i z kontrolką CHECK ENGINE. Będę sprawdzał jeszcze co jakiś czas
  • Poziom 13  
    Asterka śmiga do tej pory bez zarzutu, odpala od "sztycha" to była Lambda. Zamykam