Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chevrolet Lacetti - Iskry na przewodach zapłonowych

floriusz1 17 Sty 2016 22:39 1449 23
  • #1 17 Sty 2016 22:39
    floriusz1
    Poziom 14  

    Kupiłem nowe przewody zapłonowe oryginalne GM.
    http://www.potak.eu/clientcatalogue/96450249,23-1-ELEK-----96450249.aspx
    Zrobiłem test w ciemnym garażu. Na sucho nic się nie dzieje, przy dotykaniu czasami świecą taką łuną, co wiem że jest oznaką jonizacji spowodowaną polem magnetycznym wokół przewodu. Po spryskaniu wodą widać skaczące z przewodów iskry. Można je jednak swobodnie dotykać bo nie kopią. I tu pytanie czy to normalne czy należałby je zareklamować? Auto ma gaz i nie czuję żadnych oznak wypadania zapłonów.

    0 23
  • #2 17 Sty 2016 22:55
    wladyslaw_w908
    Poziom 15  

    A jak wyglądają świece zapłonowe, gdy będzie za duża przerwa na nich to mogą nastąpić delikatne przebicia na kablach, w mojej omedze miałem coś takiego aż dziwne, że chciała zapalać na tych świecach.

    0
  • #3 17 Sty 2016 23:03
    floriusz1
    Poziom 14  

    Świece mam Denso TT. Zmniejszona przerwa na 0,7 mm.

    0
  • #4 17 Sty 2016 23:14
    psilos1
    Poziom 31  

    Co to za przewody?(link nie działa)Reklamuj i kup pożądne-markowe a nie zamienniki...

    0
  • #6 17 Sty 2016 23:37
    psilos1
    Poziom 31  

    Kup(wymień)na markowe-ngk,beru ewentualnie Valeo.A te kitajske przewody ktore kupiłeś mają zapewne tyle miedzi co kabelek lampek na choinkę....

    0
  • #7 18 Sty 2016 16:47
    floriusz1
    Poziom 14  

    Cytat:
    Kup(wymień)na markowe-ngk,beru ewentualnie Valeo.A te kitajske przewody ktore kupiłeś mają zapewne tyle miedzi co kabelek lampek na choinkę....


    Prosiłbym o merytoryczną odpowiedź. NGK miałem we wcześniejszym aucie i wytrzymały 7-8 miesięcy. Przewody są wyprodukowane w Korei a nie w Chinach, chyba, że sugerujesz podróbkę.

    0
  • #8 18 Sty 2016 16:55
    psilos1
    Poziom 31  

    floriusz1 napisał:
    chyba, że sugerujesz podróbkę.

    Może nie tyle podróbkę (chociaż i tego nie mozna wykluczyć)co wadliwa partia towaru.Na kablach zapłonowych nie moze byc przebić...skoro są to reklamuj

    0
  • #9 18 Sty 2016 17:55
    floriusz1
    Poziom 14  

    Tylko czy to są przebicia skoro nie kopią? Może to jonizacja?

    0
  • #10 08 Lut 2016 21:22
    SebaSRS
    Poziom 11  

    @psilos1, niestety w lacetti z silnikami 1.4 i 1.6 trzeba uważać z zakupem przewodów, bo nie wszystkie pasują. Więc proponowanie z góry określonych firm, nie jest dobrym pomysłem.

    U mnie w 1.4 nie pasowały NGK, BOSCH (oba dobierane wg. katalogów), dopiero koreańskie (kupione z dystrybucji intercarsu, zamienniki), udało się dopasować :)

    Problem polega na tym, że przewodu pasujące do tych silników mają na końcówkach idących do cewki coś na kształt "tulipana" (widać na zdjęciu wyżej) i wchodzą w metalową tulejkę w cewce, drugi typ który wg. katalogów pasuje, a w rzeczywistości nie, we wtyczce idącej do cewki mają tulejkę i pasują one do cewek w których jest wystający pin.

    Z tego co się interesowałem to kształt "tulipana" mają tylko przewody: oryginalne GM, zaminniki-KOREA, oraz Janmor (ale Janmora nie potwierdzałem w rzeczywistości, informacja od kolegi z hurtowni).

    0
  • #11 08 Lut 2016 21:53
    jurekk55
    Poziom 35  

    SebaSRS napisał:
    w rzeczywistości, informacja od kolegi z hurtowni


    W rzeczywistości układ zapłonowy jest zbudowany podobnie, ale tylko podobnie. By wykluczyć zakłócenia, uzyskać iskrę o określonej długości, energii, czasie wyładowania,minimalizacji zakłóceń prądowych, napięciowych i elektromagnetycznych DOSTOSOWUJE SIĘ WSZYSTKIE KOLEJNE ELEMENTY układu zapłonowego. Jednym z nich jest stosowanie oporności przewodów i świec. Większość "zamienników" jest produkowanych i dobieranych z pominięciem tego drobnego szczegółu. Innym istotnym elementem jest jakość materiałów ich właściwości elektryczne i mechaniczne.

    Kombinujcie dalej, przecież warsztaty wysoko specjalizowane muszą z czegoś żyć.

    0
  • #12 04 Mar 2016 16:37
    floriusz1
    Poziom 14  

    Przewody odesłałem na reklamację. Sklep poinformował mnie, że importer uznał przewody za sprawne i wolne od wad. Ponieważ kable nie miały śladów używania zaproponowano mi zwrot pieniędzy, na co przystałem. Jak pieniądze dotrą to kupię Beru.

    0
  • #13 07 Mar 2016 00:00
    SebaSRS
    Poziom 11  

    @jurekk55, Więc proponujesz zakup tylko oryginalnych przewodów?
    Zobacz post autora tematu - nowe, oryginalne przewody i przebicia na nich, więc nie zawsze znaczy oryginalne - najlepsze.

    Poważni producenci przewodów, też muszą zachowywać swoje standardy, bo w przeciwnym wypadku każdy sprzedany produkt klient by reklamował. Nie mówię tu o firmach "no-name", ale o porządnych.
    Zastosowanie w lacetti przewodów "firmy", korea ma powód czysto praktyczny, ani NGK, ani bosch, ani chyba beru i magnetti-mareli nie pasowały (tutaj sprawdzałem tylko na podstawie zdjęć).

    0
  • #14 21 Mar 2016 08:03
    floriusz1
    Poziom 14  

    Otrzymałem zwrot pieniędzy i teraz waham się jakie przewody kupić. Chciałem wziąć Beru
    Link
    ale na różnych forum polecają ZEM Ełk Kuguar. Czy rzeczywiście warto wziąć te przewody?

    0
  • #15 29 Mar 2016 22:48
    floriusz1
    Poziom 14  

    Zdecydowałem się na BERU. Na razie jestem zadowolony.
    Mimo, że końcówki od strony cewki nie mają kształtu "tulipana" jak to określił SebaSRS, to też pasują. Są to złącza DIN więc muszą pasować. Złącze na pin to m4.

    0
  • #16 04 Kwi 2016 21:02
    floriusz1
    Poziom 14  

    Beru poszły do zwrotu. Na wolnych silnik niezbyt równo chodził. Ciemny garaż + spryskiwacz = iskry. Na prawdę nie wiem jakie kupić przewody żeby były dobre

    0
  • #17 04 Kwi 2016 21:08
    SebaSRS
    Poziom 11  

    Jeśli chcesz to w weekend mogę zrobić "test spryskiwacza" na rocznych przewodach produkcji "korea"-zamiennik. Bo obserwując obroty i zachowanie silnika nic się nie dzieje.

    0
  • #18 05 Kwi 2016 12:48
    floriusz1
    Poziom 14  

    Cytat:
    Jeśli chcesz to w weekend mogę zrobić "test spryskiwacza" na rocznych przewodach produkcji "korea"-zamiennik. Bo obserwując obroty i zachowanie silnika nic się nie dzieje.

    SebaSRS Jeździsz na gazie? A mógłbyś szybciej zrobić test, bo zależy mi na najszybszym zakupie nowych przewodów.Jeden ze starych już kopie. Szkoda mi cewki.

    1
  • #19 20 Kwi 2016 23:20
    floriusz1
    Poziom 14  

    Jak przewody korea przeszły test? Ja kupiłem Kuguary ZEM Ełk i jest masakra. Przewody kopią na połączeniu fajki cewki z przewodem. Tak mnie kopnęło, że serce mnie bolało. Wali ze wszystkich 4 na sucho. Sprawdzałem resztę zmasowanym kabelkiem.
    Chevrolet Lacetti - Iskry na przewodach zapłonowych Chevrolet Lacetti - Iskry na przewodach zapłonowych

    0
  • #20 24 Kwi 2016 11:33
    jurekk55
    Poziom 35  

    floriusz1 napisał:
    Tak mnie kopnęło, że serce mnie bolało.


    Czytałeś co napisałem powyżej?

    0
  • #21 24 Kwi 2016 22:40
    floriusz1
    Poziom 14  

    Rozumiem, że Ty kupujesz świece i przewody tylko sygnowane logiem producenta auta?

    0
  • #22 24 Kwi 2016 22:45
    jurekk55
    Poziom 35  

    Nie ,kupuję komplety pod dany układ zapłonowy.Taki pod który została wykonana konstrukcja silnika, sterownik silnika i napisana mapa.


    A nie buty do jazdy konnej, spodnie od garnituru, rękawice bokserskie i kask hokejowy żeby pograć w pingponga . Takie tłumaczenie wystarczy?

    0
  • #23 25 Kwi 2016 07:44
    floriusz1
    Poziom 14  

    Toż nie kupiłem przewodów pierwszych lepszych. Dobieram przewody wg. katalogu więc takie które zostały wykonane pod konstrukcje silnika, sterownik silnika i mapę. Poza tym przeczytaj mój pierwszy post. Przewody GM a iskrzyły.

    0
  • #24 29 Kwi 2016 18:21
    floriusz1
    Poziom 14  

    Teraz mam czeski zestaw. Świece Brisk Silver i przewody Tesla. Nic nie iskrzy i nie kopie.

    0