Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chevrolet Lacetti - Iskry na przewodach zapłonowych

floriusz1 17 Jan 2016 22:39 2223 23
Bosch Black Friday
  • #1
    floriusz1
    Level 14  
    Kupiłem nowe przewody zapłonowe oryginalne GM.
    http://www.potak.eu/clientcatalogue/96450249,23-1-ELEK-----96450249.aspx
    Zrobiłem test w ciemnym garażu. Na sucho nic się nie dzieje, przy dotykaniu czasami świecą taką łuną, co wiem że jest oznaką jonizacji spowodowaną polem magnetycznym wokół przewodu. Po spryskaniu wodą widać skaczące z przewodów iskry. Można je jednak swobodnie dotykać bo nie kopią. I tu pytanie czy to normalne czy należałby je zareklamować? Auto ma gaz i nie czuję żadnych oznak wypadania zapłonów.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Bosch Black Friday
  • #2
    wladyslaw_w908
    Level 15  
    A jak wyglądają świece zapłonowe, gdy będzie za duża przerwa na nich to mogą nastąpić delikatne przebicia na kablach, w mojej omedze miałem coś takiego aż dziwne, że chciała zapalać na tych świecach.
  • Bosch Black Friday
  • #3
    floriusz1
    Level 14  
    Świece mam Denso TT. Zmniejszona przerwa na 0,7 mm.
  • #4
    psilos1
    Level 32  
    Co to za przewody?(link nie działa)Reklamuj i kup pożądne-markowe a nie zamienniki...
  • #6
    psilos1
    Level 32  
    Kup(wymień)na markowe-ngk,beru ewentualnie Valeo.A te kitajske przewody ktore kupiłeś mają zapewne tyle miedzi co kabelek lampek na choinkę....
  • #7
    floriusz1
    Level 14  
    Quote:
    Kup(wymień)na markowe-ngk,beru ewentualnie Valeo.A te kitajske przewody ktore kupiłeś mają zapewne tyle miedzi co kabelek lampek na choinkę....


    Prosiłbym o merytoryczną odpowiedź. NGK miałem we wcześniejszym aucie i wytrzymały 7-8 miesięcy. Przewody są wyprodukowane w Korei a nie w Chinach, chyba, że sugerujesz podróbkę.
  • #8
    psilos1
    Level 32  
    floriusz1 wrote:
    chyba, że sugerujesz podróbkę.

    Może nie tyle podróbkę (chociaż i tego nie mozna wykluczyć)co wadliwa partia towaru.Na kablach zapłonowych nie moze byc przebić...skoro są to reklamuj
  • #9
    floriusz1
    Level 14  
    Tylko czy to są przebicia skoro nie kopią? Może to jonizacja?
  • #10
    SebaSRS
    Level 12  
    @psilos1, niestety w lacetti z silnikami 1.4 i 1.6 trzeba uważać z zakupem przewodów, bo nie wszystkie pasują. Więc proponowanie z góry określonych firm, nie jest dobrym pomysłem.

    U mnie w 1.4 nie pasowały NGK, BOSCH (oba dobierane wg. katalogów), dopiero koreańskie (kupione z dystrybucji intercarsu, zamienniki), udało się dopasować :)

    Problem polega na tym, że przewodu pasujące do tych silników mają na końcówkach idących do cewki coś na kształt "tulipana" (widać na zdjęciu wyżej) i wchodzą w metalową tulejkę w cewce, drugi typ który wg. katalogów pasuje, a w rzeczywistości nie, we wtyczce idącej do cewki mają tulejkę i pasują one do cewek w których jest wystający pin.

    Z tego co się interesowałem to kształt "tulipana" mają tylko przewody: oryginalne GM, zaminniki-KOREA, oraz Janmor (ale Janmora nie potwierdzałem w rzeczywistości, informacja od kolegi z hurtowni).
  • #11
    jurekk55
    Level 36  
    SebaSRS wrote:
    w rzeczywistości, informacja od kolegi z hurtowni


    W rzeczywistości układ zapłonowy jest zbudowany podobnie, ale tylko podobnie. By wykluczyć zakłócenia, uzyskać iskrę o określonej długości, energii, czasie wyładowania,minimalizacji zakłóceń prądowych, napięciowych i elektromagnetycznych DOSTOSOWUJE SIĘ WSZYSTKIE KOLEJNE ELEMENTY układu zapłonowego. Jednym z nich jest stosowanie oporności przewodów i świec. Większość "zamienników" jest produkowanych i dobieranych z pominięciem tego drobnego szczegółu. Innym istotnym elementem jest jakość materiałów ich właściwości elektryczne i mechaniczne.

    Kombinujcie dalej, przecież warsztaty wysoko specjalizowane muszą z czegoś żyć.
  • #12
    floriusz1
    Level 14  
    Przewody odesłałem na reklamację. Sklep poinformował mnie, że importer uznał przewody za sprawne i wolne od wad. Ponieważ kable nie miały śladów używania zaproponowano mi zwrot pieniędzy, na co przystałem. Jak pieniądze dotrą to kupię Beru.
  • #13
    SebaSRS
    Level 12  
    @jurekk55, Więc proponujesz zakup tylko oryginalnych przewodów?
    Zobacz post autora tematu - nowe, oryginalne przewody i przebicia na nich, więc nie zawsze znaczy oryginalne - najlepsze.

    Poważni producenci przewodów, też muszą zachowywać swoje standardy, bo w przeciwnym wypadku każdy sprzedany produkt klient by reklamował. Nie mówię tu o firmach "no-name", ale o porządnych.
    Zastosowanie w lacetti przewodów "firmy", korea ma powód czysto praktyczny, ani NGK, ani bosch, ani chyba beru i magnetti-mareli nie pasowały (tutaj sprawdzałem tylko na podstawie zdjęć).
  • #14
    floriusz1
    Level 14  
    Otrzymałem zwrot pieniędzy i teraz waham się jakie przewody kupić. Chciałem wziąć Beru
    Link
    ale na różnych forum polecają ZEM Ełk Kuguar. Czy rzeczywiście warto wziąć te przewody?
  • #15
    floriusz1
    Level 14  
    Zdecydowałem się na BERU. Na razie jestem zadowolony.
    Mimo, że końcówki od strony cewki nie mają kształtu "tulipana" jak to określił SebaSRS, to też pasują. Są to złącza DIN więc muszą pasować. Złącze na pin to m4.
  • #16
    floriusz1
    Level 14  
    Beru poszły do zwrotu. Na wolnych silnik niezbyt równo chodził. Ciemny garaż + spryskiwacz = iskry. Na prawdę nie wiem jakie kupić przewody żeby były dobre
  • #17
    SebaSRS
    Level 12  
    Jeśli chcesz to w weekend mogę zrobić "test spryskiwacza" na rocznych przewodach produkcji "korea"-zamiennik. Bo obserwując obroty i zachowanie silnika nic się nie dzieje.
  • #18
    floriusz1
    Level 14  
    Quote:
    Jeśli chcesz to w weekend mogę zrobić "test spryskiwacza" na rocznych przewodach produkcji "korea"-zamiennik. Bo obserwując obroty i zachowanie silnika nic się nie dzieje.

    SebaSRS Jeździsz na gazie? A mógłbyś szybciej zrobić test, bo zależy mi na najszybszym zakupie nowych przewodów.Jeden ze starych już kopie. Szkoda mi cewki.
  • #19
    floriusz1
    Level 14  
    Jak przewody korea przeszły test? Ja kupiłem Kuguary ZEM Ełk i jest masakra. Przewody kopią na połączeniu fajki cewki z przewodem. Tak mnie kopnęło, że serce mnie bolało. Wali ze wszystkich 4 na sucho. Sprawdzałem resztę zmasowanym kabelkiem.
    Chevrolet Lacetti - Iskry na przewodach zapłonowych Chevrolet Lacetti - Iskry na przewodach zapłonowych
  • #20
    jurekk55
    Level 36  
    floriusz1 wrote:
    Tak mnie kopnęło, że serce mnie bolało.


    Czytałeś co napisałem powyżej?
  • #21
    floriusz1
    Level 14  
    Rozumiem, że Ty kupujesz świece i przewody tylko sygnowane logiem producenta auta?
  • #22
    jurekk55
    Level 36  
    Nie ,kupuję komplety pod dany układ zapłonowy.Taki pod który została wykonana konstrukcja silnika, sterownik silnika i napisana mapa.


    A nie buty do jazdy konnej, spodnie od garnituru, rękawice bokserskie i kask hokejowy żeby pograć w pingponga . Takie tłumaczenie wystarczy?
  • #23
    floriusz1
    Level 14  
    Toż nie kupiłem przewodów pierwszych lepszych. Dobieram przewody wg. katalogu więc takie które zostały wykonane pod konstrukcje silnika, sterownik silnika i mapę. Poza tym przeczytaj mój pierwszy post. Przewody GM a iskrzyły.
  • #24
    floriusz1
    Level 14  
    Teraz mam czeski zestaw. Świece Brisk Silver i przewody Tesla. Nic nie iskrzy i nie kopie.