Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic II 2003 1.9dCi - stanął i nie odpala brak ciśnienia na listwie

oliwer-max 18 Sty 2016 13:36 1860 7
  • #1 18 Sty 2016 13:36
    oliwer-max
    Poziom 2  

    Witam. Mam problem z odpaleniem Scenica II 1.9dci. Sytuacja wygląda tak, że chodził normalnie do następnego dnia, kiedy wyjechałem z parkingu, przejechałem 100m i stanął, potem już nie odpalił. Wcześniej przy uruchomieniu pojawiła się kontrolka od ładowania akumulatora, ale odpalił (było ok -13C) po czym po 100m zgasł. Próba uruchomienia nic nie dała. Akumulator został naładowany i nic, rozrusznik kręci ale nie zaskakuje. Akumulator został wymieniony , to samo. Samochód został podpięty pod obd (nie clipa) i odczytano błędy P0089, P0340 i P0560. Moje spostrzeżenia i podjęte działania:
    1. pompka do odpowietrzania pompuje, robi się twarda, są widoczne pęcherze w przewodach, filtr oleju napędowego, odkręciłem korek z dołu filtra, pompuje leci paliwo,
    2. wykręciłem regulator ciśnienia na pompie - pompuje pompką, leci paliwo przez otwór, gniazdo w pompie, tam gdzie był regulator, czyli ok, paliwo dochodzi do pompy,
    3. poluzowałem jedną nakrętkę na przewodzie wysokiego ciśnienia przy wtryskiwaczu, zakręciłem rozrusznikiem, nic nie leci, tak jakby nie było ciśnienia na listwie,
    4. próbowałem prysnąć "plakiem" , jest lepiej bo próbuje odpalić, ale nie startuje,
    5. został wykonany test przelewowy, kręcenie rozrusznikiem - chyba ok, bo nic nie leci, ale może dlatego, że nie ma ciśnienia na listwie?
    6. odkręciłem taką dużą nakrętkę na pompie z kluczem gwiazdkowym 6-ramienna, w środku był jakby zaworek, nie wiem do czego to służy, pompuje pompką i leci paliwo, czyli dochodzi,
    7. pompa nie kręci, przypuszczam, że w środku są koła zębate, które sprężają paliwo i dają ciśnienie na listwę, tylko dlaczego nie kręcą, skoro rozrusznik kręci, rozrząd i pasek też kręcą, bo sprawdzałem, pasek zazębia się z pompą, czyli powinno coś sprężać, a listwa wysokiego ciśnienia martwa,
    8. czy jeżeli regulator ciśnienia na pompie jest uszkodzony, to nie będzie ciśnienia na pompie (czyli to co wskazuje komputer na obd) ?
    9. od regulatora podczas startu słychać jakieś szumy, czyli jakby pracował, poza tym przytkałem palcem dziurki, które są w nim na trzpieniu, z gniazda na pomie od regulatora zaczęło lecieć delikatnie paliwo.

    Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.

    0 7
  • #2 18 Sty 2016 18:14
    marekwodniak
    Poziom 15  

    Najtaniej i najszybciej to podpięcie Clipa .Sprawdz wtyczkę i sam czujnik położenia wału korbowego .Wyczyść go sprawdz oporność ma mieć około 800 ohm w dieslu.

    0
  • #3 18 Sty 2016 18:29
    oliwer-max
    Poziom 2  

    Sprawdze i odpisze. Czyli rozumiem, ze zawor na pompie nie da cisnienia jeżeli czujnik będzie uszkodzony.

    0
  • #4 18 Sty 2016 18:34
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    A masz pasek alternatora w całości, nie postrzępiony?

    0
  • #5 18 Sty 2016 18:52
    oliwer-max
    Poziom 2  

    Jeżeli to jest ten pasek na kole zebatym na pompie to jest ok, jak krece rozrusznikiem to pasek sie kręci , nie jest to zawrotną predkosc, ale sie obraca.

    0
  • #6 18 Sty 2016 18:53
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    oliwer-max napisał:
    i to jest ten pasek na kole zebatym na pompie to jest ok

    Nie kolego bez pojęcia, pasek alternatora nie jest zębaty i nie jest na pompie , jest na alternatorze.
    I po co grzebiesz w ogóle w silniku jak nie ma narzędzi ani wiedzy?

    0
  • #7 18 Sty 2016 18:58
    oliwer-max
    Poziom 2  

    Dlatego zalozylem temat aby sie dopytac. A co ma z tym wspólnego alternator ?

    0
  • #8 18 Sty 2016 21:30
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Masz 3 błedy.

    Regulator cisnienia.

    Czujnik wałka rozrzadu.

    Spadek napiecia.

    Olej 3. Zajmij sie drugim. Sprawdz czy przewody całe, zmierz rezystancje. Wypnij wtyczke i zobacz czy zapali. odmien jak mozesz.

    0
  Szukaj w 5mln produktów