Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja elektryczna Ursus C330

bartek1xx1 18 Jan 2016 19:15 15837 33
  • #1
    bartek1xx1
    Level 7  
    Witam. Chcę zrobić instalację do mojego ursuska C330 z świecami żarowymi i alternatorem. Znalazłem odpowiedni schemat i wszystko było by ok, tylko na tym schemacie brakuje regulatora napięcia, który jest w mojej starej instalacji. Więc co jest nie tak? Proszę o pomoc i przepraszam jeżeli coś źle powiedziałem.
    Oto zdjęcie schematu:
  • #2
    bearq
    Level 38  
    Ten alternator jest z wbudowanym regulatorem napięcia (na schemacie).
    Podaj model regulatora napięcia, masz mechaniczny czy nowszy elektroniczny?
  • #3
    12pawel
    Level 34  
    Jak robisz alternator to po co Ci regulator napięcia. Regulator napięcia wyrzucasz.
  • #4
    Wawrzyniec
    Level 38  
    A widziałeś kiedy alternator z regulatorem zintegrowanym ? Jest razem ze szczotkotrzymaczem, tak że taki schemat może też być.
  • #5
    bartek1xx1
    Level 7  
    regulator mam taki:
    Instalacja elektryczna Ursus C330
    A alternator pochodzi ze starego peugeot jutro mogę dać zdj. O ile dobrze pamiętam to miedzy alternatorem a regulatorem była podpięta taka kostka z 3 pinami również jutro mogę dać zdj
  • #6
    bearq
    Level 38  
    Podeślij zdjęcie alternatora, możliwe że masz zintegrowany z regulatorem napięcia. Wtedy podłączasz go tak jak jest na schemacie. Jeśli jednak jest inaczej to polecę wymienić ten regulator na elektroniczny za około ~24zł. Zdjęcie alternatora tutaj jest niezbędne.
  • #7
    bartek1xx1
    Level 7  
    raczej nie jest zintegrowany bo wcześniejszy ,,mechanik" który robił instalacje założył ten regulator i wszystko było ok z ładowaniem i prądem

    Dodano po 4 [minuty]:

    A jeżeli chciałbym zostać przy tym regulatorze to jest możliwość podłączenia
  • #8
    Wawrzyniec
    Level 38  
    Możliwe że ten twój alternator jest 6-cio diodowy, a kostka o której piszesz to przekaźnik lampki ładowania.
  • #9
    bartek1xx1
    Level 7  
    Jutro dam zdj to wszystko się wyjasni

    Dodano po 5 [minuty]:

    wydaję mi się ze mój alternator jest od peugeot 505 ale na 100% nie wiem czyli taki:


    Instalacja elektryczna Ursus C330
    Jeżeli byłby taki co zobaczę jutro. To co z tym regulatorem?
  • #10
    Wawrzyniec
    Level 38  
    Jeżeli to rzeczywiście alternator od peugeota 505 to ma wbudowany regulator napięcia. Tam podłączasz plus do plusa akumulatora, ext poprzez kontrolkę ładowania do plusa po stacyjce i to wszystko. A jeśli 6-cio diodowy to podobnie jak na rysunku Instalacja elektryczna Ursus C330
  • #13
    bartek1xx1
    Level 7  
    przepraszam bardzo za błąd poniżej zamieszczę zdj tego co posiadam:
    Instalacja elektryczna Ursus C330 Instalacja elektryczna Ursus C330 Instalacja elektryczna Ursus C330 Instalacja elektryczna Ursus C330 Instalacja elektryczna Ursus C330 Instalacja elektryczna Ursus C330 Instalacja elektryczna Ursus C330
    Powyżej widać również przekaźnik o którym mówiłem i nie wiem do czego służy i jak to podłączyć od nowa

    Dodano po 55 [sekundy]:

    A i mase posiadam w ramie
  • #14
    Wawrzyniec
    Level 38  
    To regulator do alternator 6-coidiodowego i przekaźnik kontrolki ładowania. Bez tego przekaźnika kontrolka zapalałaby się wtedy jak alternator zacząłby ładować. Podłącz to tak jak ci przesłałem na rysunku
  • #15
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Weź to wywal i zamontuj jakiś normalny alternator z regulatorem zintegrowanym.
  • #16
    bearq
    Level 38  
    DJ ANNUS wrote:
    Weź to wywal i zamontuj jakiś normalny alternator z regulatorem zintegrowanym.

    Rzeczywiście autor ma padakę, można też starego elmota z zewnętrznym regulatorem.
  • #17
    bartek1xx1
    Level 7  
    Ja chciałem się dowiedzieć jak to podłączyć a nie jak wymienić na inny. Mój przekaźnik jest 3 pinowy a na tym schemacie jest 4 wiec jak to podłącze.
  • #18
    DJ ANNUS
    Level 31  
    bearq wrote:
    Rzeczywiście autor ma padakę

    Ja się dziwie , troszkę ciągniki mają wymagania co do zasilania bo i duże akumulatory i ciężki rozruch a tu takie kpienie z podstawowego źródła energii w maszynie.

    No nie może to ciągnik Rost style .
  • #20
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Z zacisku 67 regulatora, na szczotki alternatora, na zacisk 15 regulatora na 15 lub 54 stacyjki.
    I już powinien ładować.

    Jak to zrobisz pochwal się czy łąduje 14,4V.
  • #21
    bearq
    Level 38  
    bartek1xx1 wrote:
    To odp ktoś sensownie na moje pytanie?

    Schemat podłączenia podał Ci kolega Wawrzyniec, co do podłączenia konkretnych przewodów to zacznij od czyszczenia, nikt nie wie jaki rozkład pinów ma twój przekaźnik a w tego typu obudowach wychodziło dość sporo różnych rodzai.
  • #22
    bartek1xx1
    Level 7  
    Ok tak zrobię wieczorem napisze co mi z tego wyszło

    Dodano po 4 [godziny] 24 [minuty]:

    Własnie wyczyściłem ten przekaźnik widoczne są na nim oznaczenia ale pin 86 po prostu go nie ma odgiąłem blaszki aby sprawdzić co jest w środku i wydaje mi się ze nie ma tam wprowadzonych zmian jest fabryczny. To jak taki przekaźnik podłączyć? Może styk 85 jest 2 w jednym czyli 85/86? Ktoś ma jakieś pomysły.Tylko proszę nie pisać kup inny przekaźnik lub alternator ponieważ na tym wszystko działało.A oto zdj oznaczeń:
    Instalacja elektryczna Ursus C330

    Dodano po 47 [minuty]:

    Pomoże ktoś ???

    Dodano po 3 [godziny] 27 [minuty]:

    Nikt nie jest w stanie mi pomuc???
  • #23
    Wawrzyniec
    Level 38  
    Jak rozebrałeś to widziałeś co jest w środku, my nie widzieliśmy. Zobacz gdzie są wyprowadzenia cewki. Sprawdź jak masz możliwość czy przekaźnik działa na 6V bo mniej więcej na takie napięcie ma być cewka. Nie podłączaj pod 12V bo go uszkodzisz. I daj zdjęcie środka
  • #24
    abart64
    Level 32  
    30/51 jest wspólny, do masy
    85 do alternatora
    87 do kontrolki
  • #26
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Kolego prosiłem cię sprawdź czy łąduje a ty z jakimś przekaźnikiem wyskakujesz.
  • #27
    bartek1xx1
    Level 7  
    Wyskakuje z przekaznikiem bo wczesniej byl a nie chce uszkodzic. A to zdj ze srodka:
    Instalacja elektryczna Ursus C330 Instalacja elektryczna Ursus C330

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ten bolec po lewej z zdj1 nie jest wyprowadzony na zewnatrz i jest przylutowany do cewki

    Dodano po 37 [sekundy]:

    I jest to bolec 86

    Dodano po 2 [godziny] 15 [minuty]:

    Znalazłem pewien schemat czy ktoś mógł mi powiedzieć czy on jest prawidłowy? Instalacja elektryczna Ursus C330
  • #28
    Wawrzyniec
    Level 38  
    bartek1xx1 wrote:
    Ten bolec po lewej z zdj1 nie jest wyprowadzony na zewnatrz i jest przylutowany do cewki
    Więc prawdopodobnie przekaźnik jest uszkodzony i nie zawracaj sobie nim głowy. Podłącz regulator tak jak narysowałeś, a żarówkę jednym końcem do masy, a drugim do tego wyprowadzenia z alternatora gdzie dałeś niebieską kreskę i będzie dobrze. Żarówka będzie się zaświecała jak będzie ładowanie.
  • #29
    rafcio205
    Level 7  
    nowa instalacja kosztuje około 100zł, więc nie wiem czy warto samemu kombinować, tylko najlepiej szukaj w kilku sklepach bo ja kupując w jednym były bardzo cienkie, a z drugiej strony miasta w innej agromie sprowadzał z innej firmy i niedość że instalacja była tańsza to jeszcze sporo grubsza.
  • #30
    Wawrzyniec
    Level 38  
    rafcio205 wrote:
    nowa instalacja kosztuje około 100z
    Nowa instalacja czyli wszystkie kabelki plus stacyjka. Wiem co to za zestaw, przerabiałem to na jesieni w capku (C328). To jest akurat to co kol bartek1xx1 jest najmniej potrzebne.

    A poza tym myślisz że poradziłby sobie z wymianą całej instalacji jak ma problem z podłączeniem alternatora?