Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler G Voyager `02 3.3 aut - Nie przyspiesza po dodaniu gazu, pisk ze skrzyn

interanglo 18 Jan 2016 21:53 2490 10
Texa Poland
  • #1
    interanglo
    Level 10  
    Dzisiaj bez żadnych wcześniejszych objawów nagle silnik zaczął wydawać pisk zmieniajacy się przy dodawaniu gazu i w zamiast przyspieszać zwalniał. Obroty rosły normalnie więc silnik wył i nic. Wyjąłem bagnet od skrzyni, olej ma kolor bez zmian (czerwony) i nie smierdzi, choć od kupienia auta trzy lata temu go nie wymienialem. W drodze do domu auto ledwo podjezdzalo pod górki, teraz w ogóle nie reaguje na zmianę biegów, zachowuje się jak na N. Zastanawia się czy to całą skrzynią padła czy tylko sprzęgło i czy wymiana oleju może jeszcze coś zmienić. Mieszkam w UK więc naprawa skrzyni raczej się pewnie nie kalkuluje, sprzęgło być moze tak. Będę wdzieczny za pomoc! Wbrew mitom o Wyspach nie przelewa mi się a auto ma LPG więc szkoda byłoby mi je złomować.
  • Texa Poland
  • #2
    cezars65
    Level 24  
    Czy po wystąpieniu tej awarii też zaświeciła się jakaś lampka kontrolna koloru żółtego ? . Kolego raczej jak nie podłączysz go pod tester diagnostyczny to nikt Ci nie powie co tej skrzyni jest. Najlepiej aby był to ktoś kumaty w automatycznych skrzyniach biegów.

    Dodano po 3 [minuty]:

    To rozumiem że poziom oleju jest dobry? . A powiedz w jaki sposób dokonałeś pomiaru poziomu oleju?. Bo z tego co wiem to nie wystarczy na wyłączonym silniku wyjąć miarkę. Procedura pomiaru poziomu oleju jest trochę inna. Weż spróbuj poczytać co piszą na innych forach, może coś.
  • #3
    interanglo
    Level 10  
    Poziomu nie sprawdzilem, bo nie pomyślałem że to może w ogóle być coś związanego z olejem. Wyjalem tylko bagnet żeby sprawdzić czy olej nie smierdzi i jaki ma kolor. Ponieważ olej wygląda ok, to zacząłem kombinowac czy to może nie sprzęgło. Tylko że slyszalem, że te sprzęgła są w zasadzie niezniszczalne.
  • Texa Poland
  • #4
    interanglo
    Level 10  
    Nowe dane: wczoraj był mechanik ale nie specjalista od automatów i odpalił auto. Samochód normalnie ruszył i przez kilka minut jechał zmieniając biegi bez problemu. Następnie wszystkie objawy wróciły. Gość sprawdził poziom oleju bagnetem na zimnym i powiedział że oleju jest za dużo. To dziwne, bo od kupienia auta trzy lata temu nie ruszalem oleju więc jak poziom może nagle być za wysoki. Czy cos takiego może byc wskazówką że to jednak cos jest przytkane? Czy próba wymiany oleju na nowy ma sens? Wiem że to skandal, ale przejechalem nim sporo przez trzy lata i olej ani razu nie był zmieniony. Jednak nadal nie smierdzi i ma kolor czerwony.
  • #5
    złowrogi_boncur
    Level 27  
    Olej do wymiany, bo w automacie jest to bardzo ważna rzecz, zalej nowego tyle ile potrzeba, i pamiętaj żeby kupić odpowiedni olej a nie byle jaki bo skrzynia może nie chodzić na dziadostwie, lepiej kupić raz a taki jak powinien być, objawy powinny ustać a jak nie to raczej skrzynia do fachowca.
  • #7
    szymon198312
    Level 30  
    Po pierwsze jak on sprawdzał poziom oleju? Na odpalonym czy zgaszonym silniku. Powino się w automacie sprawdzać na odpalonym, naljepiej w pozycji n. A jeśli faktycznie sprawdzał jak trzeba, i jest oleju nadmiar to prawdopodobnie miesza się on z cieczą chłodząca, bo chłodnica oleju w skrzyni oraz chłodnica silnika jest razem, i zdarza się przepuścić.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A jeśli jakimś cudem jest go za dużo i nie miesza się z płynem chlodniczym, to po zlaniu starego oleju jeśli będą jakiekolwiek opilki metalu, olej kolory srebrnego czy złotego to nawet nie zalewaj nowego oleju, bo wydasz na olej i filtr, a skrzynia będzie na nowym oleju chodzić jeszcze gorzej niż na starym. Nie jestem specjalistą od automatów, ale z własnego doświadczenia wiem, że nowy olej do lekko uszkodzonej skrzyni pogarsza sprawe
  • #8
    interanglo
    Level 10  
    A więc podjąłem następujące kroki:

    -odkręciłem miskę olejową skrzyni biegów, zlałem stary olej. Brak większych metalowych fragmentów, magnes obrośnięty jak jeż, a olej mętny, koloru brązowego. Kolor może taki być po sporym przebiego według książki serwisowej.

    - wymiana filtra, ponowne przykręcenie miski.

    - odłączyłem przewód oleju skrzyni od chłodnicy oleju (powrót) i na włączonym silniku spuściłem resztę starego oleju, jednocześnie dolewając nowy przez otwór bagnetu.

    - ponownie wszystko podłączyłem. Sprawdziłem poziom oleju wg. instrukcji w książce serwisowej.

    Po powyższych zabiegach skrzynia po kilkunastu minutach prób zaczęła łapać biegi normalnie i znikł ten okropny hałas (wycie). HAPPY DAYS!~:)

    Niestety, po tygodniu hałas powócił, chociaż nie jest już tak ekstremalny jak wcześniej. Biegi wchodzą normalnie. Przy stawaniu na światłach, czasami silnik zaczyna szarpać, wskazówki prędkościomierza i obrotomierza skaczą jak sekundnik w zegarku. Po chwili objawy mijają. Dodam, że olej w skrzyni jest na max, dokładnie na górnej kresce (ale nie przekracza z tego co widzę).

    POMOCY!
  • #9
    szymon198312
    Level 30  
    Jeśli były opiłki metalu to nie oszukuj się, że skrzynia jest zdrowa. Szarpnie silnika na postoju to prawdopodobnie uszkodzone sprzęgło. Napęd ciągnie ale hamulce blokują. Sterownik podnosi obroty i szarpie.
  • #10
    interanglo
    Level 10  
    Szymon, opiłków nie bylo, tylko taki "szlam". Ale rozumiem co mówisz, to ma sens..
    Tylko, że on nie ma sprzęgła w normalnych znaczeniu.
  • #11
    szymon198312
    Level 30  
    Nawet w manualnej skrzyni jak igielka od łożyska dostanie się z zębatki to potrafi ja tak przemielić, że ślad po niej nie zostanie, tylko olej zmienia barwę.