Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TV Lexus model: LS3795 PS. Waski pasek na ekranie

19 Sty 2016 09:35 753 9
  • Poziom 3  
    Witam wszystkich na forum.
    Potrzebuję schematu serwisowego do TV CRT Lexus model: LS 3795 PS, ktory odkurzyłem ze strychu, jako zastępczy TV LED'a do kuchni, który padł (matryca).
    Ten wyżej wspomniany Lexus pochodził trochę i też złapał awarię, tzn. wyświetlany obraz na ekranie zwiężył się do poziomego paska szerokości ok. 0,5 cm.
    Podejrzewam awarię układu odchylania pionowego ...spowodowaną być może zepsutymi elektrolitami lub zimnymi lutami.
    Sukcesywnie podmieniam niektóre elektrolity z tych okolic układu i poprawiam luty, jednakże nie przynosi to oczekiwanego efektu, a ponieważ nie mam schematu i doświadczenia z CRT to działam po omacku.
    Bardzo bym prosił o schemat i/lub ewentualne naprowadzenie na właściwą 'ścieżkę" w tym temacie.
    Z góry dziękuję za ewentualną pomoc...!
  • Poziom 9  
    Być może będzie trudno znależć schemat tego modelu . Podaj jaki układ scalony jest w odchylaniu pionowym . Jesli nie masz schematu, wyszukaj aplikację tego układu Najczęściej uszkadzały sie kondensatory dużej pojemności w otoczeniu układu . Pomierz napięcia przychodzące do układu odchylania pionowego a zwłaszcza te pochodzące z transformatora wysokiego napięcia. Wtedy można dalej szukać .
  • Poziom 15  
    Sprawdź dobrze okolice trafopowielacza i odchylania pionowego pod kontem zimnych lutów, do sprawdzenia też kondensatory elektrolityczne w układzie odchylania.
  • Poziom 43  
    telesat1 napisał:
    edekczop napisał:
    Podaj jaki układ scalony

A pewnie taki.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic8049.html#38184

Wątpię, ten link dotyczy modelu
    Cytat:
    Jest to model RC4320 PS

Lexusów było modeli pełno. W tym raczej jest LAxx. Jaki układ to chyba autor powinien podać?
    Cytat: