Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CANON/I-Sensys 8050Cn - Drukarka sieciowa przewodowa + AP/adapter WIFI

maciejbilu 19 Sty 2016 12:12 1536 24
  • #1 19 Sty 2016 12:12
    maciejbilu
    Poziom 11  

    Witam,
    Instaluję w/w urządzenie.
    Ze względu na specyfikacje miejsca drukarka będzie oddalona od komputera o dobre 10m. Połączenie kablowe odpada.

    Na dniach ma być internet Od znanego dostawcy na P...) wraz z routerem WIFI.

    Jak z drukarki sieciowej przewodowej zrobić bezprzewodową?
    Zapewne adapter wifi po USB (jest dodatkowe wyjście USB z przodu) nie zadziała.
    Zastanawiam się czy jakiś najtańszy AP zadziała z routerem WIFI? Jakieś rekomendacje?

    Dziękuję

    0 24
  • #2 19 Sty 2016 12:29
    kindlar
    Poziom 38  

    Drukarka może stać w pobliżu rutera i łączyć się z nim po kablu?

    1
  • #3 19 Sty 2016 12:31
    ABLublin
    Specjalista - kserokopiarki

    USB z przodu jest tylko do drukowania i skanowania, USB z tyłu jest do podłączenia prinserwera

    0
  • #4 19 Sty 2016 12:39
    maciejbilu
    Poziom 11  

    Może być! Tzn. Router mogę dać koło drukarki i po kablu.
    W komputer wsadzę adapter WIFI za 10zł i połączenie bezprzewodowe.

    Dla dociekliwych. USB w drukarce odpadają. Ale są dwa wyjścia RJ45 na skrętkę.
    Czy pod nie można podłączyć Access Point ?

    0
  • #5 19 Sty 2016 13:21
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 19 Sty 2016 13:46
    maciejbilu
    Poziom 11  

    No przecie! Coś dziś nie myślę.
    AP trzeba by pewnie było najpierw skonfigurować pod komputerem, ale dało by radę.
    Router to pewnie D-Link DWR116 - innego nie mają.

    Kabel odpada. Mam sufit 3m nad głową - poza tym to jest lokal usługowy. Szpecić go kablem specjalnie nie mogę.

    0
  • #7 19 Sty 2016 20:02
    01_cezi
    Poziom 21  

    Netgear WNC 2001
    konfiguracja banalnie prosta i śmiga.

    0
  • #8 20 Sty 2016 14:03
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 24 Sty 2016 18:40
    maciejbilu
    Poziom 11  

    Witam,
    operacja się "prawie" udała.
    Tzn. Sieć na komputerze śmiga po Wifi (wpięty adapter 8level).
    Drukarka przez RJ45 podłączona jest do routera.

    Stery wszystkie poinstalowane. Port dodany, wraz z IP. SMTP wyłączony.
    Ale już drugi dzień walczę i drukarka jest ciągle offline!

    A połączenie jest! Bez problemu wchodzę na stronę drukarki po IP.

    Niech mnie ktoś oświeci...pls.
    Windows 7 64 bit.
    Drukarka Canon I-sensys 8050Cn

    0
  • #10 25 Sty 2016 11:52
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 25 Sty 2016 13:31
    maciejbilu
    Poziom 11  

    Witam,
    I dokładnie tak było.
    Stery zainstalowały się bez zająknięcia.
    Drukarka została wykryta bez problemu.

    P.S. Dodając port dodałem port lokalny TCP/IP. Tam wpisałem IP.
    Wg. wujka googla to ma działać.

    0
  • Pomocny post
    #12 25 Sty 2016 14:50
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 25 Sty 2016 14:58
    maciejbilu
    Poziom 11  

    Zaraz zaraz...
    Ona rzeczywiście była wcześniej podpięta po USB.
    Ale przed instalacją sieciową usunąłem ją z folderu drukarek.
    Po instalacji nie drukowałem strony testowej - błąd.
    Drukuję głównie PDFy z adobe, czasami bezpośrednio z Windows Image Viewer czy coś takiego.

    Ech... zrobię to jeszcze raz. Po usuwam stery, i drukarkę. Czy wystarczy, że ją usunę z folderu drukarek czy jeszcze gdzieś głębiej trzeba poklikać?

    0
  • #14 25 Sty 2016 15:51
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 25 Sty 2016 16:41
    maciejbilu
    Poziom 11  

    Ot ciekawostka,
    teraz podczas instalacji sterownika program nie widzi drukarki w sieci.
    Dodaję po adresie IP i zobaczymy co z tego wyjdzie.

    [UPDATE]... AAAAAAaaaaaa.... nawet po IP nie wykrywa. Ręce opadają.
    Wklepuję w przeglądarkę adres IP drukarki i wszystko jest- cała strona ustawieniowa działa. Dlaczego to tak opornie idzie... ?

    0
  • #16 25 Sty 2016 17:20
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 26 Sty 2016 09:52
    maciejbilu
    Poziom 11  

    Ale jaja.
    W akcie desperacji olałem sterownik producenta.
    Dodałem drukarkę wybierając z listy Windowsa Canona 8000 Series i od razu zaskoczyło.

    0
  • #18 26 Sty 2016 19:04
    maciejbilu
    Poziom 11  

    Nie chwal dnia przed zachodem...
    Po ponownym uruchomieniu kompa, drukarka jest offline.
    A raz nawet system utworzył kopie drukarki [CANON MF8000 series kopia 1] - oczywiście też offline.

    Jeszcze trochę i mnie szlag trafi.

    0
  • #19 26 Sty 2016 19:34
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 02 Lut 2016 07:29
    maciejbilu
    Poziom 11  

    Update. W moim przypadku zmiana adresu IP nic nie wniosła. Wył DHCP i ustawiłem wszystkie adresy na sztywno. Też nic. Wysyłam drukarkę do sprzedawcy na sprawdzenie pracy w sieci - tym bardziej że WIN7 w ogóle nie widzi skanera. Dopiero po podpięciu USB.

    0
  • #21 20 Lut 2016 17:23
    maciejbilu
    Poziom 11  

    Witam ponownie.
    Pomogło (na chwilę) zresetowanie ustawień drukarki. System wykrył ją bez problemu.
    Niestety. Po ponownym uruchomieniu komputera szlag trafił komunikację z drukarką.
    Ustawienia routera:
    DHCP włączony. Przydzielony adres IP drukarce 192.168.2.49
    Adres IP komputera 192.168.2.50
    Brama domyślna (adres routera) 192.168.2.1

    Zmiana na adresy statyczne i wył DHCP nic nie wnosi

    Wpisanie adresu drukarki do przeglądarki powoduje bezproblemowe wyświetlenie jej strony serwisowej.

    0
  • #22 24 Lut 2016 21:00
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 27 Lut 2016 19:33
    maciejbilu
    Poziom 11  

    Wiec tak,
    Przyniosłem swojego laptopa z WIN 7 64bit.
    Podpiąłem się po WIFI z routerem.
    Zainstalowałem oprogramowanie od Canona identycznie jak to robiłem na stacjonarnym.
    Po zresetowaniu laptopa drukarka była ONLINE!

    I niech mi ktoś wyjaśni dlaczego! Błagam!
    Co jest nie tak z tym stacjonarnym? System ten sam: WIN 7 64bit.
    Jakaś łatka, aktualizacja???

    0
  • Pomocny post
    #24 27 Lut 2016 22:44
    1903379
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 03 Mar 2016 14:11
    maciejbilu
    Poziom 11  

    Witam,
    Udało się.
    Problemem okazało się oprogramowanie do karty WiFi (firmy 8level).
    Po jego usunięciu i zainstalowaniu samego sterownika wszystko śmiga.

    Nie mniej bardzo dziękuję za pomoc, bo informacje zdobyte są bardzo przydatne.
    Mam nadzieję, że post komuś jeszcze pomoże.

    Dzięki!

    0