Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach )

krystiano1234567 19 Sty 2016 16:43 1785 12
  • #1 19 Sty 2016 16:43
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    Witam
    Wydaje mi się że mam spalanie około 7 l na 100
    Fakt że moja główna trasa to 7-8 km ( x 2 bo w dwie strony ale to po południu)
    I ostatnio chciałem coś sprawdzić:
    Rozpędziłem się do ok 100 i miałem "5" chwile tak jechałem i "pedał gazu do podłogi a "golf" nic
    Wrzuciłem "4" i też do podłogi gaz i trochę poszedł ale słabo.

    Jak się rozpędzam to tak do 2-2,2 tys obrotów i jadę to jest dobrze
    Ale jak na 5 i kolo 110-120 i wcisnę to słabo przyspiesza "bardzo słabo"

    Do tego dodam że spalanie jest kolosalne bo jeżdżę spokojnie bez gwałtownych przyspieszeń i obroty 1,8-2.2 tys

    Czy to może turbo ?
    Czy też wężyki podciśnienia ?
    A może "gruszka" przy turbinie ?

    W aucie uszczelniłem pompę , ustawiłem kąt wtrysku , i tak z góry nie widać jakiegoś wycieku.
    Palenie ma dobre nawet w mrozy

    Dodano po 13 [minuty]:

    siłownik podciśnieniowy (metalowa gruszka). Pod spodem wystaje z niego pręt (tzw. trzpień sterujący łopatami).

    Czy to powinno dać się podnieść na zgaszonym silniku ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach )

    ????

    0 12
  • #2 20 Sty 2016 08:10
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Tak ma się ruszać,masz zapieczoną zmienną geometrie turbiny.

    0
  • #3 20 Sty 2016 15:52
    ciuqu
    Poziom 33  

    ptaszek1975 napisał:
    ....,masz zapieczoną zmienną geometrie turbiny.

    Jesteś jasnowidzem?

    Należało by zrobić diagnostykę, nie koniecznie musi to być zapieczona geometria ale oczywiście nie wykluczam, a do ruszenia sztangą trzeba użyć trochę siły bo wcale lekko nie chodzi, chyba że odepniesz gruszkę.

    0
  • #4 20 Sty 2016 19:32
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    A więc tak
    Dziś wziąłem zdjąłem przewód podciśnienia od zaworu n75 i strzykawką 20ml wytworzyłem podciśnienie i lekko się podniosła ( tzn około 3-4 mm max )

    Później zdjąłem przewód z gruszki i odciąłem kawałek i założyłem na nowo z obu stron

    Ręcznie "dźwignia gruszki " ma ruch tak jak tam Max 3-4 mm ( Jak nie mniej ) i dalej ani drgnie


    Pytanie :
    Czy na odpalonym silniku i dodaniu gazu powyżej 2 tys obrotów ta dźwignia powinna się podnieść czy nie ?
    Jak sprawdzić działanie tego ?


    PS:
    Czy mogę z tym jeździć i jak ?
    I DODAM ZE nie ma kasy na regenerację turbiny na razie ( I jakie to mogą być koszty ?)

    1
  • #5 20 Sty 2016 19:37
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Dorób płaskownik z wycięciem na cięgno i rozruszaj geometrię. Czesto pomaga doraźnie.

    0
  • #6 20 Sty 2016 20:03
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    Jakaś podpowiedz jak można wykonać takowy "płaskowinik"

    To nie było by trudne gdyby nie gruszka z góry

    Sorki za takie pytanie ale nie mam pomysłu jak to wykonać

    0
  • #7 20 Sty 2016 21:32
    ciuqu
    Poziom 33  

    Nie wiem jaki masz tam dostęp ale wszystko jest tłuste a nie powinno, chyba że to zdjęcie z sieci, więc nie powinno być problemów z odkręceniem gruchy.
    Ale najlepiej podjedź na diagnostykę zapłacisz 50 zł i będziesz wiedział co mu jest. Odepnij na próbę przepływomierz i zobacz jak jeździ, zajrzyj do egra, to wcale nie musi być wina turbo. Słychać wogóle że gwizda?

    0
  • #8 20 Sty 2016 21:54
    tomssslicz
    Poziom 6  

    Po pierwze podłacz komputer ,jak nie masz kompa to sztange mozesz sprawdzić omijajac zawór n 75 i wpinając wężyk w podcisnienie i powinna się ruszyć Może egr zacina sie trzeba sprawdzać po kolei

    0
  • #9 21 Sty 2016 15:42
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    Tak to zdj z neta :D( U mnie jest sucho )

    A sztanga gruszki tylko lekko się rusza jak wytworzyłem podciśnienie strzykawką Powinno być chyba z 1,5 cm -2
    A jest około 3mm ruchu

    A jak ominąć n75 ? I wpiąć się w podciśnienie gdzie i jak ?

    0
  • #10 22 Sty 2016 16:36
    krystiano1234567
    Poziom 6  





    Wczoraj chciałem rozruszać Egr i Sztangę zmiennej geometri Strzykawką 100 ml i wężyk
    Sztangi od turbo nie udało się nic pomóc
    Ale egr słychac było że chodzi i 5 min takiego ruszania zaczęło chodzić lepiej (Na Słuch)

    Dziś jechałem i było lepiej po przekroczeniu 2.3 tys obr czuć było że (naprawdę jechał)

    To pewnie Egr pomógł na razie ( Ale nie wiem )
    I się szybciej silnik zagrzał (Chyba)

    Co o tym Sądzicie ?



    Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach ) Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach ) Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach ) Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach ) Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach ) Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach ) Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach ) Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach ) Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach ) Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach ) Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach ) Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach )

    0
  • #11 22 Sty 2016 16:59
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Z kanału płaskownikiem z naciętym z boku wpustem na oś ruszająca sztangą rozruszasz geometrię.

    0
  • #12 22 Sty 2016 21:46
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    Z dołu się tam dostanę ?
    Wydaję mi się że "nie" ale może mi się mylę.
    Te zdj robione z góry.
    Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach )

    PS:Chyba wiem o jaki płaskownik chodzi i co i jak (Ale) Jak opisujecie to tak że nie mogę skumać
    Jakby ktoś wstawił schemat czy fotkę może jak używał

    0
  • #13 23 Sty 2016 14:51
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    Panowie Dziś wykonałem wszystko co mówiliście PRAKTYCZNIE !!!
    Byłem na kanale 3 godz

    Obserwację:
    Cieknie z pompy od dołu ( kapie )

    Zawór n75 nie daje podciśnienia(raczej on) na gruszkę do turbiny bo jak kolega wciskał gaz to nic nie drgnęło

    A zawór n75 na EGR chyba daje ale słabe bo coś czułem (Jak przytknąłem palcem do przewodu podciśnienia)

    CZY TO ZAWÓR N75 CZY TEŻ NIE DOCHODZI DO NIEGO PODCIŚNIENIE ????

    "WYKONAŁEM":
    -Płaskownikiem od dołu + młotek pukałem i psiukałem WD-40 z zewnątrz

    Dało to że 'cięgno" podnosi się od (Samego dołu do góry o myślę 1 cm)

    -Jak brałem strzykawką 100 ml do gruszki to sztanga szła w górę "prawię" MAX
    a EGR słychać że się otwierał i zamykał (STRZYKAWKA)

    Czyli PANOWIE :

    Co i jak teraz posprawdzać i przetestować z tym N75 i Całym podciśnieniem i tymi kablami ? Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Duże spalanie (brak mocy na wyższych biegach )

    0