Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic I phII - Kopci na biało

szymonella 19 Sty 2016 19:42 1596 19
  • #1 19 Sty 2016 19:42
    szymonella
    Poziom 10  

    Witam. :) Renault Scenic I phII 1999r. 2.0, 140KM

    Ostatnim czasy jeżdżę sobie autkiem i zauważyłem dość duże kłęby białego dymu za mną. Czy Ciepły czy zimny dymi strasznie. Stawiałem na uszczelkę ale pytam się was czy możliwe też jest że walnięta została sonda ? (jest tylko jedna odrazu na kolektorze). Pytam bo robię niedługo rozrząd w tym modelu a tak to za jednym zamachem zrobił bym i uszczelkę ale czy warto czy to to ? Dodam że jak chodzi na wolnych obrotach to słychać czasmi jak by wypadał zapłon nie stale tylko taki odgłos przeskakiwania. Jak by na którymś z cylindrów co jakieś 5-10 sekund nie dochodziło do zapłonu mieszanki. Dodam filmik bądź dźwięk. Czy na gazie czy na benzynie jest to samo :)

    Co mogę dodać ? Płynu nie ubywa, oleju nie ubywa ani nie przybywa, nie ma bąbelków w płynie ? Co byście panowie obstawili?

    0 19
  • #2 19 Sty 2016 19:47
    sebap
    Poziom 40  

    Może to para? O tej porze roku za wszystkimi autami jest biało.

    0
  • #3 19 Sty 2016 19:52
    Pi0trek121
    Poziom 23  

    Kopci bo jest zimno, norma u mnie jest to samo, bardziej jak jest zimny i mniej jak jest ciepły, co do przeskakiwania iskry proponowałbym wymianę kabli wysokiego napięcia, może mieć gdzies przebicie, najlepiej w ciemnym miejscu otworzyć maskę i popsikać wodą, lepiej będzie widać przeskok iskry (o ile takowy występuje).

    0
  • #4 19 Sty 2016 19:55
    Damnian
    Poziom 34  

    Zima jest i wali parą wodną. F4P to dosyć trwałe silniki- płynów nie ubywa to nie ma co panikować. Jak nie pali na cylinder to sprawdź cewki

    0
  • #5 19 Sty 2016 19:59
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 19 Sty 2016 20:00
    sebap
    Poziom 40  

    Pi0trek121 napisał:
    proponowałbym wymianę kabli wysokiego napięcia, może mieć gdzies przebicie, najlepiej w ciemnym miejscu otworzyć maskę i popsikać wodą, lepiej będzie widać przeskok iskry (o ile takowy występuje).

    Tam są 4 cewki, osobno na każdy cylinder. Jeśli siedzą Sagem to w ciemno wymiana na Beru.
    Damnian napisał:
    F4P to dosyć trwałe silniki

    Chyba F4R?

    0
  • #7 19 Sty 2016 20:23
    szymonella
    Poziom 10  

    Dokładnie 4 cewki Sagem'a (bodajże jedna inna) Hmm nie chce mi się filmik załączyć ale każdy wie jak wygląda obszerne dymienie. Uszczelka faktycznie może mieć 16 lat bo z tego co widzę to tam dawno nikt nie zaglądał ( wymieniałem przepustnice ze względu że gdy wyciągałem filtr ułamało się ciegno chyba ze starości bo to porażka ale mniejsza o to). Druga sprawa po co wymieniać cewki gdy ogólnie zakładam są sprawne ? Stawiam fakt żę gdyby przyczyna dymu znikła to i by silnik pracował idealnie na jałowym. Lecz zastanawiam się panowie co obstawiacie ? Głowica, uszczelka głowicy czy też może lambda albo coś jeszcze mi podsuniecie ? :D

    0
  • #8 19 Sty 2016 20:30
    sebap
    Poziom 40  

    Wyżej już napisano. Para i tyle.

    0
  • #9 19 Sty 2016 20:33
    milejow
    Poziom 42  

    georgesgr napisał:
    szymonella napisał:
    Pytam bo robię niedługo rozrząd w tym modelu a tak to za jednym zamachem zrobił bym i uszczelkę

    Nie zatanawiaj sie. Uszczelka ma 16 lat, wiec jej wymiana, to zaden luksus. Oczywiscie, wymien tez wszystkie dostepne uszczelki i dotrzyj zawory. Silnik bedzie gotowy na nastepne 10 lat.

    Zaleć mu jeszcze wymianę airbagów i napinaczy bo producent zaleca to co 10 lat, może jeszcze szyby bo przez 16 lat porysował skrobaczką do lodu. Tapicerka na fotelach też pewnie nie ma dawnego odcienia i intensywności koloru :D

    0
  • #10 19 Sty 2016 20:41
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 19 Sty 2016 20:54
    szymonella
    Poziom 10  

    Nie ma co sie panowie kłócić. Bardziej zalezalo by mi aby zrobic to w miarę ogarniecie, znaczy sprecyzowac co mogło by byc przyczyna ? Wtrysk bym odrzucil ponieważ na gazie to samo chyba ze zbieg okolicznosci.(9 letnie wtryski gazu a jeszcze chodzą planowana wymiana na wiosnę lato ) ale zejdzmy na ziemie. Dzialac dzialaja. Na komputerze od gazu wszystko ok pokazuje. Albo co odrzucić i stwierdzic ze jest sprawne. Para ? Ale zeby tak obficie? Bynajmniej dziekuje za opinie moze faktycznie przesadzam mimo ze wyrozniam sie na ulicy a tym bardziej ze nie czuc nic w spalinach prócz tak jak mowisz typowej wilgoci.

    0
  • #13 19 Sty 2016 21:44
    Damnian
    Poziom 34  

    Domniemywam, że to twoje pierwsze auto ?
    Otóż dymienie zimą to sprawa normalna, w jeden dzień więcej jak zasłona dymna a w drugi prawie w ogóle pomimo niższej temperatury. Też dużo zależy od katalizatora- jeśli jest i działa to pary jest więcej. Koledzy trochę zaczęli drwić, ale nie ma co się dziwić uszczelki pod głowicą nie ruszasz do póki faktycznie jej nie wydmucha i nie wymieniasz jej od tak co jakiś okres- jeśli masz wątpliwości podjedź do warsztatu niech Ci zmierzą zawartość spalin w płynie chłodniczym i kompresje na cylindrach. Cewki w reniach to wada fabryczna swojego czasu padały bardzo często począwszy od sporadycznego nie palenia, szarpania, albo zdychały bez żadnych objawów na początku. Ja swoje wymieniłem a działały dobrze, ale dużo jeżdżę po autostradach i zawsze mam dwie w zapasie w bagażniku w razie czego.

    Bynajmniej = jest zaprzeczeniem

    0
  • #14 19 Sty 2016 21:49
    sebap
    Poziom 40  

    Damnian napisał:
    Ja swoje wymieniłem a działały dobrze, ale dużo jeżdżę po autostradach i zawsze mam dwie w zapasie w bagażniku w razie czego.

    Ja zrobiłem identycznie w swoim Scenicu RX4 F4R ale wożę nawet 5 w bagażniku mimo tego, że zamontowane mam Beru.

    0
  • #15 19 Sty 2016 22:08
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 19 Sty 2016 22:17
    Damnian
    Poziom 34  

    Każdy ma swoje podejście. Jeśli masz warsztat i swoich wiernych klientów którym tak doradzasz to twój interes. Osobiście nie widzę powodów do rozbierania silnika dla sportu i naciągania na ogromne koszty w zwykłej osobówce. F4R jak i F4P i ten co mam u siebie K4M bez problemu dobijają do 300 tyś na oleju 5W BEZ remontów pod warunkiem, że dokonujesz cyklicznych serwisów.

    0
  • #17 20 Sty 2016 09:14
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 22 Sty 2016 18:16
    eumox
    Poziom 13  

    1. Jeżeli podejrzewasz uszczelkę głowicy to wykręć wszystkie świece tam gdzie płyn sie dostaje do cylindra będzie czyściejsza . Zaznacz pisakiem poziom płynu i sprawdź czy nie ubywa. Zdarza sie ale to juz rzadziej pęknięcie głowicy ( ścianka kolektora efekt też podobny )
    2. Jeżeli to woda w układzie wydechowym postaw auto na wzniesieniu przód do góry i zobacz czy nie leje sie woda jak przy-gazujesz.
    Pozdrawiam

    0
  • #20 08 Lip 2016 17:42
    szymonella
    Poziom 10  

    Przyczyną była para wodna. Jest gorąco nic nie kopci... pewnie zimą też to będzie występować no ale trudno. Wszystko ok. :)

    1
  Szukaj w 5mln produktów