Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic I phII - Kopci na biało

19 Jan 2016 19:42 3327 19
  • Level 10  
    Witam. :) Renault Scenic I phII 1999r. 2.0, 140KM

    Ostatnim czasy jeżdżę sobie autkiem i zauważyłem dość duże kłęby białego dymu za mną. Czy Ciepły czy zimny dymi strasznie. Stawiałem na uszczelkę ale pytam się was czy możliwe też jest że walnięta została sonda ? (jest tylko jedna odrazu na kolektorze). Pytam bo robię niedługo rozrząd w tym modelu a tak to za jednym zamachem zrobił bym i uszczelkę ale czy warto czy to to ? Dodam że jak chodzi na wolnych obrotach to słychać czasmi jak by wypadał zapłon nie stale tylko taki odgłos przeskakiwania. Jak by na którymś z cylindrów co jakieś 5-10 sekund nie dochodziło do zapłonu mieszanki. Dodam filmik bądź dźwięk. Czy na gazie czy na benzynie jest to samo :)

    Co mogę dodać ? Płynu nie ubywa, oleju nie ubywa ani nie przybywa, nie ma bąbelków w płynie ? Co byście panowie obstawili?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 41  
    Może to para? O tej porze roku za wszystkimi autami jest biało.
  • Level 23  
    Kopci bo jest zimno, norma u mnie jest to samo, bardziej jak jest zimny i mniej jak jest ciepły, co do przeskakiwania iskry proponowałbym wymianę kabli wysokiego napięcia, może mieć gdzies przebicie, najlepiej w ciemnym miejscu otworzyć maskę i popsikać wodą, lepiej będzie widać przeskok iskry (o ile takowy występuje).
  • Level 34  
    Zima jest i wali parą wodną. F4P to dosyć trwałe silniki- płynów nie ubywa to nie ma co panikować. Jak nie pali na cylinder to sprawdź cewki
  • User removed account  
  • Level 41  
    Pi0trek121 wrote:
    proponowałbym wymianę kabli wysokiego napięcia, może mieć gdzies przebicie, najlepiej w ciemnym miejscu otworzyć maskę i popsikać wodą, lepiej będzie widać przeskok iskry (o ile takowy występuje).

    Tam są 4 cewki, osobno na każdy cylinder. Jeśli siedzą Sagem to w ciemno wymiana na Beru.
    Damnian wrote:
    F4P to dosyć trwałe silniki

    Chyba F4R?
  • Level 10  
    Dokładnie 4 cewki Sagem'a (bodajże jedna inna) Hmm nie chce mi się filmik załączyć ale każdy wie jak wygląda obszerne dymienie. Uszczelka faktycznie może mieć 16 lat bo z tego co widzę to tam dawno nikt nie zaglądał ( wymieniałem przepustnice ze względu że gdy wyciągałem filtr ułamało się ciegno chyba ze starości bo to porażka ale mniejsza o to). Druga sprawa po co wymieniać cewki gdy ogólnie zakładam są sprawne ? Stawiam fakt żę gdyby przyczyna dymu znikła to i by silnik pracował idealnie na jałowym. Lecz zastanawiam się panowie co obstawiacie ? Głowica, uszczelka głowicy czy też może lambda albo coś jeszcze mi podsuniecie ? :D
  • Level 41  
    Wyżej już napisano. Para i tyle.
  • Level 43  
    georgesgr wrote:
    szymonella wrote:
    Pytam bo robię niedługo rozrząd w tym modelu a tak to za jednym zamachem zrobił bym i uszczelkę

    Nie zatanawiaj sie. Uszczelka ma 16 lat, wiec jej wymiana, to zaden luksus. Oczywiscie, wymien tez wszystkie dostepne uszczelki i dotrzyj zawory. Silnik bedzie gotowy na nastepne 10 lat.

    Zaleć mu jeszcze wymianę airbagów i napinaczy bo producent zaleca to co 10 lat, może jeszcze szyby bo przez 16 lat porysował skrobaczką do lodu. Tapicerka na fotelach też pewnie nie ma dawnego odcienia i intensywności koloru :D
  • User removed account  
  • Level 10  
    Nie ma co sie panowie kłócić. Bardziej zalezalo by mi aby zrobic to w miarę ogarniecie, znaczy sprecyzowac co mogło by byc przyczyna ? Wtrysk bym odrzucil ponieważ na gazie to samo chyba ze zbieg okolicznosci.(9 letnie wtryski gazu a jeszcze chodzą planowana wymiana na wiosnę lato ) ale zejdzmy na ziemie. Dzialac dzialaja. Na komputerze od gazu wszystko ok pokazuje. Albo co odrzucić i stwierdzic ze jest sprawne. Para ? Ale zeby tak obficie? Bynajmniej dziekuje za opinie moze faktycznie przesadzam mimo ze wyrozniam sie na ulicy a tym bardziej ze nie czuc nic w spalinach prócz tak jak mowisz typowej wilgoci.
  • Level 43  
    georgesgr wrote:
    Glupoty piszesz.

    Nie chce mi się tego nawet komentować.
  • Level 34  
    Domniemywam, że to twoje pierwsze auto ?
    Otóż dymienie zimą to sprawa normalna, w jeden dzień więcej jak zasłona dymna a w drugi prawie w ogóle pomimo niższej temperatury. Też dużo zależy od katalizatora- jeśli jest i działa to pary jest więcej. Koledzy trochę zaczęli drwić, ale nie ma co się dziwić uszczelki pod głowicą nie ruszasz do póki faktycznie jej nie wydmucha i nie wymieniasz jej od tak co jakiś okres- jeśli masz wątpliwości podjedź do warsztatu niech Ci zmierzą zawartość spalin w płynie chłodniczym i kompresje na cylindrach. Cewki w reniach to wada fabryczna swojego czasu padały bardzo często począwszy od sporadycznego nie palenia, szarpania, albo zdychały bez żadnych objawów na początku. Ja swoje wymieniłem a działały dobrze, ale dużo jeżdżę po autostradach i zawsze mam dwie w zapasie w bagażniku w razie czego.

    Bynajmniej = jest zaprzeczeniem
  • Level 41  
    Damnian wrote:
    Ja swoje wymieniłem a działały dobrze, ale dużo jeżdżę po autostradach i zawsze mam dwie w zapasie w bagażniku w razie czego.

    Ja zrobiłem identycznie w swoim Scenicu RX4 F4R ale wożę nawet 5 w bagażniku mimo tego, że zamontowane mam Beru.
  • User removed account  
  • Level 34  
    Każdy ma swoje podejście. Jeśli masz warsztat i swoich wiernych klientów którym tak doradzasz to twój interes. Osobiście nie widzę powodów do rozbierania silnika dla sportu i naciągania na ogromne koszty w zwykłej osobówce. F4R jak i F4P i ten co mam u siebie K4M bez problemu dobijają do 300 tyś na oleju 5W BEZ remontów pod warunkiem, że dokonujesz cyklicznych serwisów.
  • User removed account  
  • Level 13  
    1. Jeżeli podejrzewasz uszczelkę głowicy to wykręć wszystkie świece tam gdzie płyn sie dostaje do cylindra będzie czyściejsza . Zaznacz pisakiem poziom płynu i sprawdź czy nie ubywa. Zdarza sie ale to juz rzadziej pęknięcie głowicy ( ścianka kolektora efekt też podobny )
    2. Jeżeli to woda w układzie wydechowym postaw auto na wzniesieniu przód do góry i zobacz czy nie leje sie woda jak przy-gazujesz.
    Pozdrawiam
  • Level 10  
    Przyczyną była para wodna. Jest gorąco nic nie kopci... pewnie zimą też to będzie występować no ale trudno. Wszystko ok. :)