Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator/MF255/Hitachi/kontrolka ładowania/przeróbka/059903018R

19 Sty 2016 23:57 1479 22
  • Poziom 11  
    Witam,
    Wymieniłem stary alternator w MF255 ma alternator po lewej stronie hitachi 180A 059903018R, niestety alternator ten nie ma możliwości podłączenia kontrolki ładowania. Czy są sposoby na to żeby ta kontrolka jednak działała przy tym alternatorze ? Może jakiś komparator tylko jak sterować stykiem albo tranzystor unipolarny?

    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Witam. Może zamiast kontrolki lepszy do ciągnika będzie amperomierz z zerem pośrodku. Był temat na elektrodzie :https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2341542.html. Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Nie chce amperomierza ani nawet woltomierza kontrolka jest najlepsza ponieważ w przypadku kiedy mam zerwany pasek między wałem pompą wody i alternatorem od razu o tym wiem mama sygnalizację. A jak nie popatrzę na voltomierz co w czasie pracy jest oczywiste to będę jeździł do czasu aż mi się woda zagotuje. Kto ma jakiś pomysł ?
  • Poziom 31  
    I co myślisz że pasek uciągnie 180A , nigdy.

    Po drugie, po co ci 100A?


    Po trzecie załóż 3 diody i wyciągnij sygnał ładowania.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jedyne sensowne zastosowanie to nagrzewnica elektryczna.
  • Poziom 11  
    Nie 100A tylko 180A. Bardzo potrzebne bo ciągnik jeździ z dużym opryskiwaczem sterowanym elektrycznie i oświetleniem nocnym i stary nie dawał rady alternator. Wolał bym nie modyfikować starego regulatora. A gdzie trzy diody jak to wygląda?
  • Poziom 31  
    A w ogóle ten alternator zaczyna ładować bez linii COM?

    centier napisał:
    Nie 100A tylko 180A.


    Na tym pasku realnie będzie 100A, bez smrodu palonej gumy.
  • Poziom 16  
    No cóż, nie chcesz amperomierza - rozumiem. Czym więcej wskażników tym mniej się zwraca na nie uwagę. Więc może to Cię zainteresuję: https://sklep.avt.pl/avt3039.html. Umieścisz w widocznym miejscu i w oczy bije. I do tego jedna kontrolka a trzy informacje. Pozdrawiam.
  • Poziom 31  
    PEPE64 napisał:
    No cóż, nie chcesz amperomierza - rozumiem

    Jeśli już to pomiar bocznikiem 200A.
    Po drugie założył bym woltomierz cyfrowy , bo byś przynajmniej wiedział jaki masz balans napięcia.

    Po trzecie odpowiedni przewód od alternatora na bezpieczniki odbiorników minumum 35m2.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Jako kontrolkę możesz użyć świateł do jazdy dziennej sterowanych napięciem ładowania .
  • Poziom 11  
    Woziłem alternator do ludzika który go przebadał i mówił że bez can śmiga jak trzeba miał na obciążeniu 14,4V

    Co do linku z avt nie ma takiej strony.

    PRzewód mam 2x10mm2 zakuty pod M8 i zalutowany.

    Sterownik do jazdy dziennej, chodzi Ci o coś takiego? https://sklep.avt.pl/avt5454a.html

    Tylko jeśli kontrolka jedną stroną jest podłączona do plusa a druga strona jest na minusie to żeby zaświeciła trzeba jakiś styk mieć na tym sterowniku NC do masy. Na tym nie widzę nic takiego....
  • Poziom 16  
    Witam. Chodziło mi o kit AVT3039. Jest to kontrolka ładowania/rozładowania akumulatora. A sterownik świateł dziennych to inna bajka, chć też by się nadał. Pozdrawiam. Alternator/MF255/Hitachi/kontrolka ładowania/przeróbka/059903018R
  • Poziom 31  
    centier napisał:
    Tylko jeśli kontrolka jedną stroną jest podłączona do plusa a druga strona jest na minusie to żeby zaświeciła trzeba jakiś styk mieć


    Nie trzeba, moduł mierzy napięcie ładowania w instalacji. I tu jest jego wyższość nad innymi.
  • Poziom 11  
    Moduł może mierzyć spoko. Ale tak jak wspomniałem chce mieć moją kontrolkę zapalającą się przy braku ładowania a nie wskazanie napięcia.
  • Poziom 31  
    centier napisał:
    Ale tak jak wspomniałem chce mieć moją kontrolkę zapalającą się przy braku ładowania a nie wskazanie napięcia.

    To zamontuj 3 diody na uzwojeniu i zasil nimi kontrolkę , jak nie wiesz jak to udaj się do pobliskiego elektryka samochodowego.
  • Poziom 11  
    To nie jest głupie. Ma ktoś może jakieś zdjęcia schemat jak to wykonać ?
  • Poziom 31  
    centier napisał:
    Ma ktoś może jakieś zdjęcia schemat jak to wykonać ?


    Kolego czemu uparcie idziesz z motyką na słońce?
  • Poziom 11  
    Zaraz z motyką nigdy tego nie robiłem a co stoi na przeszkodzie żebym się dowiedział jak? w sumie po to te forum jest.

    A gdybym zamontował jakiś inny regulator do tego alternatora z wyjściem na lampkę ładowania?
  • Poziom 31  
    centier napisał:
    A gdybym zamontował jakiś inny regulator do tego alternatora z wyjściem na lampkę ładowania?

    Ok ale kusi cię 1,5 stówki wydać?

    Po drugie napisałem ci żebyć polutował 3 diody do uzwojenia.
  • Poziom 11  
    Ja za ten alternator nie zapłaciłem tyle a co dopiero będę wydawał na elektromechanika.

    Ten alternator ma jedną jeszcze dodatkową wadę podczas rozruchu nie ładuje akumulatora, dopiero jak dam max obroty pojawia się napięcie 14,2V nawet jak zejdę na 900obr to już jest 14,2V.
  • Poziom 31  
    To podjedź jak jesteś z małopolski to się obada temat i będzie kontrolka.
    Cóż ja co poradzę jak kupiłeś niewłaściwy.
  • Poziom 11  
    Teraz wzbudza się przy 900obr/min nie jest żle. Właśnie jestem z okolic Lublina.
    Już wiem jak to trzeba zrobić a powiedz regulator FSO polonez będzie doby czy jakiś inny dać ?
    Z tą kontrolką gdybym nie zmieniał regulatora, to zastanawiam się czy nie zrobić układu prostego na tranzystorze unipolarnym żeby się zamykał gdy napięcie przekroczy np 13V. Ktoś ma pomysł czy zdało by to egzamin ?
  • Poziom 16  
    Kolego, chyba żaden alternator nie ładuję podczas rozruchu. Jakie masz wtedy obroty? A regulator od FSO, taki zewnętrzny też kiedyś montowałem zamiast wbudowanego. Chyba w Citroenie AX, ale to był 90A, i kontrolka działała. Wszystko da sie zrobić, tylko trzeba pokombinować. Pozdrawiam.
  • Poziom 31  
    Regulator rn15 nie zniesie rezystancji wirnika.
    PEPE64 napisał:
    Wszystko da sie zrobić, tylko

    Trzeba ruszyć portfelem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Po drugie temat dziwny, o maszynie służącej do pracy traktowanej jak zabawka.
    Kolego byle pierdułka w tym ciągniku kosztuje parę stówek a ty DYI uprawiasz nie mająć pojęcia o elektryce samochodowej.

    Dodano po 1 [minuty]:

    W ogóle czemu ogrzewania sobie nie zamontujesz , to jest o wiele potrzebniejsze niż alternator 100A.
  • Poziom 11  
    Po co obrażać innych... sam nie wiele potrafisz jedynie co to wyrwać od kogoś pieniądze.

    Do rzeczy, znalazłem świetny sposób na sterowanie tej kontrolki za pomocą diody zenera sterowanej. Prosty dość układ będę robić i poinformuję wszystkich o efektach bo nie jestem jak kolega wyżej.

    PS. Przesyłam poniżej link z informacją o tym sposobie.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2937104.html

    Witam wszystkich po małej nie obecności, nadal mam problem z tym alternatorem ponieważ traci on ładowanie jak zejdę z obrotów. Jest to bardzo uciążliwe podczas dłuższej pracy. Zdecydowałem się na zamianę dotychczasowego regulatora COM na regulator starego typu zasilanego z pod kontrolki przy stacyjce. Problem polega na tym że rezystancja wirnika alternatora wynosi 1.9 Ohm co da prąd wzbudzenia ok 6-7A takiego prądu nie wytrzyma zwykły regulator no jeżpol RNC-12. Ktoś podpowie jaki regulator można by zastosować do tego alternatora? może ktoś zna schemat jakiś żeby zastosować za regulatorem jeżpol jakiś tranzystor wykonawczy ok 10
    Alternator/MF255/Hitachi/kontrolka ładowania/przeróbka/059903018R
    Alternator/MF255/Hitachi/kontrolka ładowania/przeróbka/059903018R
    Alternator/MF255/Hitachi/kontrolka ładowania/przeróbka/059903018R
    A ?

    Pozdrawiam.