Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Inne - Wentylator 7.5kW podłączony pod falownik - drugi raz spalony silnik...

janoxik 06 Lut 2016 18:32 7674 76
  • #61
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika
    janoxik napisał:
    Wiemy jaki jest wentylator to ten który podałem w tym poście

    Nie było dane mi tego przeczytać zniknęło mi . Teraz wiem że problem był poruszany więc chyba mamy rozwiązanie problemu tego nadmiernego poboru prądu .
  • AdexAdex
  • #62
    bonanza
    Spec od Falowników
    Tak, panie Macieju - w LG lichba biegunów nie wpływa na nic fizycznie (w skalarze na pewno, w wektorze być może gdzieś jest uwzględniana na 3. miejscu po przecinku). Służy do kosmetyki, czyli przeliczenia Hz na rpm.
    Również uważam, że przy obciążeniu wentylatorem nie ma żadnej potrzeby wymuszonego chłodzenia (w sprawnym urządzeniu).
    Niektóre turbiny już przy 30-35Hz przeciążają silnik, jeśli są kręcone w niewłaściwym kierunku. Ale to banał, nawet nie pytam autora, czy to sprawdził.
  • #63
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • AdexAdex
  • #64
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    I co tam w temacie, czekam z niecierpliwością.
  • #65
    janoxik
    Poziom 11  
    Witam

    Nie było mnie sporo czasu z racji nawału pracy.

    Silnik bez obciążenia również przy 25Hz ma już 15A wraz ze wzrostem częstotliwości wartość natężenia pradu wzrasta.

    Zdjąłem pasek z wentylatora i jest to samo :/
  • #66
    janoxik
    Poziom 11  
    Hallo ? Leute? Ktoś ma jakiś pomysł ?
  • #67
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika
    janoxik napisał:
    Hallo ? Leute? Ktoś ma jakiś pomysł ?

    A czy silnik był puszczany bez falownika? I jaki był prąd.
  • #68
    przekrent
    Poziom 32  
    Może będzie to wypowiedź od rzeczy, ale czy nie jest tak, że wraz ze spadkiem częstotliwości zasilania maleje impedancja uzwojeń silnika, więc płynie przez te uzwojenia większy prąd?
    To by tłumaczyło dlaczego na tabliczce znamionowej silnika podano, że dla częstotliwości 60Hz napięcie zasilania i moc są większe, przy prawie takim samym prądzie jak dla 50Hz.
    To również tłumaczy dlaczego silnik przegrzewa się, gdy przy zaniżonej częstotliwości pracy zasilany jest napięciem ~400V.
    W instrukcji falownika znalazłem parametr F39: Regulacja napięcia wyjściowego 40-110%.
  • #69
    janoxik
    Poziom 11  
    Krzysztof Reszka napisał:
    janoxik napisał:
    Hallo ? Leute? Ktoś ma jakiś pomysł ?

    A czy silnik był puszczany bez falownika? I jaki był prąd.


    Niestety nie był.

    Cytat:
    Może będzie to wypowiedź od rzeczy, ale czy nie jest tak, że wraz ze spadkiem częstotliwości zasilania maleje impedancja uzwojeń silnika, więc płynie przez te uzwojenia większy prąd?
    To by tłumaczyło dlaczego na tabliczce znamionowej silnika podano, że dla częstotliwości 60Hz napięcie zasilania i moc są większe, przy prawie takim samym prądzie jak dla 50Hz.
    To również tłumaczy dlaczego silnik przegrzewa się, gdy przy zaniżonej częstotliwości pracy zasilany jest napięciem ~400V.
    W instrukcji falownika znalazłem parametr F39: Regulacja napięcia wyjściowego 40-110%.


    Ale wraz ze wzrostem częśtotliwości tak jak napisałem wczesniej wzrasta prąd pobierany przez silnik, przy 33Hz już jest to 18A. Pozostawienie silnika na takim setupie powoduje wyłączenie awaryjne.

    Odnośnie F39 to wartością domyślną jest 100% - jest sens to zmeniać? Jeżeli tak to w jakim kierunku?
  • #70
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika
    janoxik napisał:
    Niestety nie był.

    Zaczął bym od tego wykluczył bym silnik wtedy.
    janoxik napisał:
    wzrasta prąd pobierany przez silnik, przy 33Hz już jest to 18A

    I to wszystko bez wentylatora?
    Czy jest możliwe by kolega podał wszystkie parametry F i H, bo albo coś tam jest nie tak lub ten falownik jest uszkodzony. Można wpisać je ręcznie w instrukcję .
  • #71
    przekrent
    Poziom 32  
    Cytat:

    Odnośnie F39 to wartością domyślną jest 100% - jest sens to zmeniać? Jeżeli tak to w jakim kierunku?


    Zasadniczo można wyliczyć ile mocy należy dostarczyć do turbiny, by osiągnęła zadane obroty. Szybciej jednak będzie określić to doświadczalnie. Rozpocząłbym od najniższej dostępnej wartości(40%) i sprawdził czy taka moc wystarczy do rozpędzenia turbiny do zadanych obrotów. Jeśli nie, to 10% wzwyż i kolejny test.
  • #72
    arecoag
    Poziom 19  
    Odpowiedź jest prosta powietrze ma masę i zachowuje się jak węgiel na taśmociągu czym go więcej tym silnik więcej pobiera prądu. Tyle chłopskiej teorii a teraz trochę filozofii włącz odkurzacz i zatkaj mu rurę ssącą pomierz prąd odkurzacza. Potem odetkaj rurę i zmierz prąd odkurzacza. Przeanalizuj doświadczenie i wyciąg wnioski - za duża masa powietrza na ten silnik - nie da rady! Rozwiązanie - przymknij kanał ssawny wentylatora tak aby silnik pobierał prąd znamionowy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    PS. Po co kupować silnik wystarczy go przewinąć myślę że tak będzie taniej. A tak na marginesie jakim trzeba być ........... żeby spalić silnik 7.5kW jestem w szoku.
  • #73
    janoxik
    Poziom 11  
    arecoag napisał:
    Odpowiedź jest prosta powietrze ma masę i zachowuje się jak węgiel na taśmociągu czym go więcej tym silnik więcej pobiera prądu. Tyle chłopskiej teorii a teraz trochę filozofii włącz odkurzacz i zatkaj mu rurę ssącą pomierz prąd odkurzacza. Potem odetkaj rurę i zmierz prąd odkurzacza. Przeanalizuj doświadczenie i wyciąg wnioski - za duża masa powietrza na ten silnik - nie da rady! Rozwiązanie - przymknij kanał ssawny wentylatora tak aby silnik pobierał prąd znamionowy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    PS. Po co kupować silnik wystarczy go przewinąć myślę że tak będzie taniej. A tak na marginesie jakim trzeba być ........... żeby spalić silnik 7.5kW jestem w szoku.


    Jakim trzeba być.... by nie czytać wszystkiego. Przecież napisałem że sytuacja gdy silnik pracuje bez obciążenia jest dokładnie taka sama.

    Cytat:
    Zasadniczo można wyliczyć ile mocy należy dostarczyć do turbiny, by osiągnęła zadane obroty. Szybciej jednak będzie określić to doświadczalnie. Rozpocząłbym od najniższej dostępnej wartości(40%) i sprawdził czy taka moc wystarczy do rozpędzenia turbiny do zadanych obrotów. Jeśli nie, to 10% wzwyż i kolejny test.


    Dzieki za podpowiedź sprawdzę to jutro :idea:

    Co do mocy turbiny, to jest ona opisana na zdjęciu ktore przedstawiłem mianowicie 7500W.
  • #74
    swicio
    Poziom 13  
    janoxik napisał:
    parametry z grupy I/O są seryjne nic nie zmieniane.
    to samo z innymi ustawione sa na fabryczne

    zmieniłem tylko to co napisałem i nie wiem co dalej zmieniać dlatego pytam na forum :)

    faktycznie F25 ustawiłem a F24 wyznacza aktywacje tego ustawienia, dzięki za podpowiedź.


    Coś mi się wydaje, że kolega ma trochę namieszane w ustawieniach tego falownika. Parametr F25 jest aktywny i możliwy do ustawienia jedynie po ustawieniu F24, także kolega nie mógł go nawet edytować.

    Proponuję Ci kolego w celu sprawdzenia ustawić TYLKO parametry H93=1 następnie F22 na 50Hz, frq=3. Jeżeli silnik i falownik są sprawne to powinno ruszyć bez problemu. (silnik bez obciążenia).
  • #75
    arecoag
    Poziom 19  
    Taki jestem jak ktoś nie ma pojęcia o tym co robi. Lepiej żeby zostawił temat dla fachowca. Napisałem Ci łopatologicznie jak działa wentylator i silnik więc stwierdzam że piszesz bzdury. Na forum masz odpowiedź jak sprawdzić czemu tak się dzieje.
    Wykonaj w kolejności:
    1. Odłącz silnik elektrycznie, zdejmij pasy, podłącz silnik do zasilania przed falownikiem i zmierz prądy biegu jałowego silnika.
    2. Przepnij silnik za falownik i zmierz prądy na silniku przy różnych częstotliwościach.
    Napisz na forum jakie są wartości
  • #76
    janoxik
    Poziom 11  
    Eureka. Użytkownik o nicku PRZEKRENT miał racje.

    Zmieniłem wartość w F39 schodząc ze 100% stopniowo aż do 50% i silnik/wentylator uzyskał znamionowe obroty przy znamionowym amperarzu.