Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gdzie dokonac odciecia w samochodach z LPG?

17 Cze 2005 10:06 2223 13
  • Poziom 10  
    Chce zamontowac sobie prosty immobilizer (taki z ukrytym mikroprzelacznikiem) ktory zwiera uklad stycznika. Zastanawiam sie
    gdzie dokonac przerwy w obwodzie (ktora bedzie zwierana przez stycznik).
    Dodam ze chodzi mi o samochody zrowno na benzyne (rope) jak i w szczegolnosci te na LPG. Zalezy mi na tym aby takie odciecie nie doprowadzilo w dluzszym czasie eksploatacji samochodu do awarii. Myslalem o pompie paliwowej i cewce (dla samochodow na benzyne (rope)), ale czytelm gdzies tu na forum ze to nie jest zalecane. Tak wiec sam nie wiem. Jesli chodzi o odciecie gazu to juz calkowicie jestem zielony. Zastanawiam sie wogole na ile grzebanie w instalacji gazowej wogole jest bezpiecze? Prosze o wszelkie informacje na ten temat.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 19  
    W takim porzypadku styk stacyjki o nr 15
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Nie napisalem tego posta aby otrzymac konkretna odpowiedz ktore przewody mam ciac, ale aby dowiedziec sie ogolnie jakie bloki sa odcianane przez roznego rodzaju immobilizer'y. Wiec twoja riposta jest troszke nietrafiona. No chyba ze rzeczywiscie nie istnieja jakies uniwersalne bloki ktore mozna by odciac, jesli tak to zwracam honor. Wiec jesli ktos na forum wie jakie to bloki to prosze o sugestie, jesli jednak takowe nie istnieja (np. w przypadku instalacji LPG) to prosze konkretnie na pisac, ze sie nieda. Moze bede nieskromny ale znam sie troszke na elektronice, tak wiec jesli bede wiedzial co mozna by ociac, to dam sobie sam rade i zlokalizuje na schemacie odpowiedni blok i odpowiednie przewody :) Nie potrzebuje instrukcji w stylu przenij kabelek czerwony na zlaczu nr X.
  • Poziom 14  
    zrób odcięcie na kablu do elektrozaworu, kabel plusowy bo masaę może sobie wźiąć z obudowy. zapal go i przejdź na gaz - wyciągnij konektor z elektrozaworu i musi zgasnąć.
  • Poziom 22  
    Proponuje odcięcie zapłonu, na gazie i na benzynie nie odpali bo nie bedzie iskry. Przerwa musi być w obwodzie zasilania cewki badź cewek wysokiego napięcia. Można odciąć dopływ prądu do elektrozaworów gazu ale na benzynie w takim przypadku bedzie chodził więć to zadne zabezpieczenie :)
  • Poziom 14  
    Niekoniecznie trzeba odcinać istniejące urządzenia w samochodzie. Można wstawić, zarówno w benzynie jak i dieslu, elektrozawór na przewód paliwowy. Jednak w przypadku silnika benzynowego zasilanego dodatkowo LPG trzeba pomuyśleć o czymś jeszcze. Tak jak sugerujątu koledzy - cewka, pompa paliwa elektrowłącznik rozrusznika czy elektrozawór na pompie w przypadku diesla.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Jeśli chodzi o gaz to nie musisz się niczego obawiać spokojnie możesz odciąć elektrozawór (nic nie wybuchnie, bo gaz nie popłynie). Zdecydowanie natomiast odradzam ingerencję w instalację gazową po przez montowanie elektrozaworów dodatkowych. Chyba, że masz doświadczenie i umiejętności żeby połączyć tak ucięte rurki by były szczelne. To się tyczy gazu, co do benzyny czy ropy. To również raczej odradzam ingerencję w układ paliwowy (rurki), choć tu jest sprawa trochę prostsza gumowe rurki i opaski zaciskowe załatwią sprawę. Problem jest gdzie wstawić taki zawór, jeśli zamkniesz obieg paliwa to pompa będzie nadal pracować i albo się uszkodzi albo ciśnienie zniszczy gdzieś słabe połączenie. Zdecydowanie łatwiej jest odciąć pompę czy układ zapłonowy. Tu też jest pewna pułapka, jeśli masz katalizator to przy braku iskry niespalone paliwo dostanie się do katalizatora a z tego, co wiem on tego bardzo nie lubi. Myślę, że jedno z rozwiązań to przerwa w różnych punktach, czyli odcięcie pompy paliwa, elektrozaworu gazu, układu zapłonowego i najlepiej jeszcze przekaźnika rozrusznika. Nie wiem czy ma to sens i czy się stosuje jeszcze odcięcie świec żarowych w Dieslach (nigdy czegoś takiego w Dieslach nie stosowałem). Jeśli ma to być przeciwko złodziejom ( niby, przeciwko komu miałoby być) to musisz to zrobić inteligentnie. Ponieważ odcięcie samego rozrusznika nic nie da, jeśli można zapalić samochód na pych. Również odcięcie samego układu zapłonowego nic nie pomoże, bo wystarczy bezpośrednio z zacisku alternatora poprowadzić przewód do przerywacza lub cewki i samochód będzie jeździł. Odcięcie samego gazu czy samej benzyny również jest mało skuteczne, ponieważ pozostaje jako alternatywa ten drugi. Natomiast, jeśli zrobisz to dobrze masz wielkie szanse, że złodziej da sobie spokój z twoim samochodem, bo, po co będzie się męczył, kiedy za rogiem stoi drugi taki sam ze standardowym fabrycznym alarmem lub bez.
  • Poziom 14  
    ja mam w moim samochodzie odcięcie centralki od gazu która znajduje się w kabinie i nie zapala ani na gazie ani na benzynie.
    pozdro
  • Poziom 10  
    Dzieki bardzo, wlasnie o takie odpowiedzi mi chodzilo. :)
  • Poziom 14  
    rito napisał:
    ja mam w moim samochodzie odcięcie centralki od gazu która znajduje się w kabinie i nie zapala ani na gazie ani na benzynie.
    pozdro

    jeżeli masz odcięcie centralki gazu to powodzenia - za każdym razem musi sam się praogramować - chodzi mi o pozycje Cut-OFF, czasami ci falują obroty czy śmierdzi jajami?
  • Poziom 14  
    No właśnie tu masz chyba rację. U nie za każdym razem, kiedy traciłem akumulator musiałem programować gaz. Teoretycznie sam sobie poradzi, ale zdążyło mi się, że sobie nie poradził już nie mówiąc o różnym spalaniu lub mocy. Tak, że to chyba nie jest dobry pomysły.
  • Poziom 14  
    najlepiej odciąć kabelek zasilający elektrozawór do cewki(tylko nie masowy)
  • Poziom 14  
    Czemu nie masowy? Czy to ma jakieś znaczenie?
  • Poziom 10  
    a czy mozna zrobic odcięcie na czujniku połozenia wałka rozrządu?