Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samochód <kombi> do 13000zł

piotrdx626 20 Jan 2016 19:22 1623 24
  • #1
    piotrdx626
    Level 28  
    Rozglądam się za ciekawym kombi do 13000zł, wcześniej miałem Mazdę 6 2.0d, ale niestety gościu mi ją skasował. Fundusze małe, ale pewnie coś się znajdzie i raczej szukam benzynki.

    Moje typy:

    Audi A6 lub A4 1.8T 150/180KM lub passat z tą samą jednostką.
  • #2
    Kune
    Level 24  
    Audi/Passat to fajne auta, ale przy tym budżecie na A4 B6 może być ciasno, a B5 to troche już stary trup. Podobnie sprawa ma się z Passatem.

    Może coś klasę niżej i niekoniecznie niemieckiego?
  • #3
    piotrdx626
    Level 28  
    A co możesz zaproponować?
  • #5
    Kune
    Level 24  
    piotrdx626 wrote:
    A co możesz zaproponować?


    To już zależy co Ci sie podoba.
    Wiem, że A4 B6 kusi, sam gdybym miał taki budżet myślałbym o tym aucie, ale jeśli nie masz zaplecza (wiedzy, dojścia do części i warsztatu) to dość ryzykowna zagrywka w zakupie i utrzymaniu.

    W tym budżecie rozważyłbym:
    - Astra H (ewentualnie G, ale H to dużo ciekawsze auto)
    - Octavia I
    - Focus II
    - Clio III (nie wiem czy takie combi wystarcza i od ktorego roku to klepali)


    coś w ten deseń. Ogólnie odpuściłbym diesle, ale nie wiem czy to dla Ciebie możliwe. Wiele z tych aut jeździło we firmach, więc przebiegi będą kosmiczne. Wszystkie te auta powinny mieć sprawdzone silniki benzynowe. Niestety Octavia będzie najstarsza konstrukcyjnie.
    Pooglądaj na allegro co można kupić za te pieniądze i się będziemy zastanawiać.
  • #6
    wichurewicz
    Level 25  
    Octavię I produkowali do 2010 roku, jeśli komuś zależy na roczniku. Konstrukcyjnie Golf 4, czyli szału nie ma.
  • #7
    piotrdx626
    Level 28  
    Wielkich wymagań nie mam, ważne żeby było jakoś wyglądało i było pakowane, oraz żebym nie musiał co chwila remontować silnika.

    Nie wiem czy to okazja, czy też nie. Ale mam z pewnego źródła Peugot Partner 1.6hdi 90KM z roku 2010, ale przebieg? 280 tysięcy kilometrów. Znajomy woła 15 000zł. Warto? Tyle, że to jednak diesel i dwumas i dpf.
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Taczkę chcesz? Już lepiej Laguna 2.0T . Wsadź gaz i lataj,wieczny silnik. W DE za 2-2,5 tys E kupisz. Starczy ci jeszcze na lawetę i opłaty.
  • #9
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    andrzej20001 wrote:
    Wsadź gaz i lataj,wieczny silnik. W DE za 2-2,5 tys E kupisz.

    I jeszcze ma dobre blachy, bez rdzy.
    Jak Ci nie przeszkadza wygląd, to jeszcze C5 FL z silnikiem 2,0 16V +gaz. Te silniki sa trwałe i z przebiegiem 200kkm można śmiało gazować i są oszczędne.
    Za 15 tys kupisz 2007r. z gazem z rozsądnym przebiegiem. Koszty paliwa będą niższe niż berlingo HDI.
  • #10
    szwejk11
    Level 17  
    Opróćz w/w laguny 2.0 16V [135km], warto zainteresować się Renault Megane II 1.6 16V [110km], Renault Clio III Grandtour 1.6 16V [110km], Toyota Avensis II 1.8 vvti 16v[129km]
  • #11
    Kune
    Level 24  
    Ja osobiście na 1.6 16v wziałbym poprawkę - występują problemy z głowicą. Może nie jest to jakiś wielki problem, ale przy zakupie warto sprawdzić czy auto nie ma jakiś objawów.
  • #12
    szwejk11
    Level 17  
    Kune wrote:
    występują problemy z głowicą
    Generalnie jeszcze silniki 16V cierpią na szybkie przepalanie się cewek zapłonowych (natomiast spotyka się to przede wszystkim w samochodach gdzie oryginalnie montowane były wadliwe cewki firmy SAGEM, zastąpienie ich na Denso lub Beru z pewnością wyelminuje problem. Ale mimo wszystko to dość udane jednostki
  • #14
    szwejk11
    Level 17  
    darkomanta wrote:
    Piotrdx626 zanim kupisz lagunę 2 wpisz w szukajkę to: " laguna 2 królowa lawet" i poczytaj. Pozdrawiam.


    Wszystko poprzez nieudany silnik 1.9 dci, laguna zyskała taką reputacje. Więc w czym problem wybrania innej jednostki? Golf IV 1.4 16V też wyprawiał cuda, ale mimo to każdy twierdzi ze volkswagen to volkswagen.
  • #15
    sebap
    Level 41  
    Kolega darkomanta powiela to co usłyszał.
    Kolego szwejk11 silnik 1.9 dCi nie to, że był nieudany tylko popłynęli z interwałami wymiany oleju. Gdyby go wymieniać normalnie co 10-15tys to ten motor pojeździ tyle samo co stare diesle VW.
  • #16
    markar69
    Level 11  
    Jak dbasz tak masz moja ma 250 tys i śmiga tylko olej wymieniam co 10 tys km
  • #17
    Kune
    Level 24  
    sebap wrote:
    Kolego szwejk11 silnik 1.9 dCi nie to, że był nieudany tylko popłynęli z interwałami wymiany oleju. Gdyby go wymieniać normalnie co 10-15tys to ten motor pojeździ tyle samo co stare diesle VW.


    Niestety nie mogę potwierdzić tych rewelacji. W stosunkowo nowym aucie (100kkm) było już dośc dużo problemu z osprzętem, o rozszczelniającym się nowym IC po 8 miesiącach nie wspominam. Potem wpadli na pomysł i spięte trytytkami, fabryka sprzedawała jako poprawione :D
  • #18
    sebap
    Level 41  
    Nie miałem na myśli osprzętu tylko silnik. Co do osprzętu to doskonale wszyscy zdajemy sobie sprawę, że każdy producent ma jakieś wpadki.
  • #19
    marseluss_2009
    Level 24  
    Kune wrote:
    sebap wrote:
    Kolego szwejk11 silnik 1.9 dCi nie to, że był nieudany tylko popłynęli z interwałami wymiany oleju. Gdyby go wymieniać normalnie co 10-15tys to ten motor pojeździ tyle samo co stare diesle VW.


    Niestety nie mogę potwierdzić tych rewelacji. W stosunkowo nowym aucie (100kkm) było już dośc dużo problemu z osprzętem, o rozszczelniającym się nowym IC po 8 miesiącach nie wspominam. Potem wpadli na pomysł i spięte trytytkami, fabryka sprzedawała jako poprawione :D


    A mój teść ma laguna 2 i chwali się ze tylko trzy razy lawete zaliczył, za każdym razem elektronika karta itp.

    Jak pod gaz coś co jest na hydraulice zaworów, po 6tce ciężko będzie znaleźć godnego następcy w tym budżecie. Osobiście to pojechałem na Niemcy po 626 kombi fl, a przyjechałem Lancerem cs9w i jest cacy, w 12000 się zmieściłem. A jak autor szuka wielkich znaczków WV cz audi to ok ale w większości przypadków bd to klamot, niedoceniany francuz będzie myślę lepszy . Awaryjność rzecz względna, to nie stare bryki które jak moja była mazda MX-6 z ponad pół milionowy przebiegiem ją sprzedałem , w tym 170 na lpg i nowy właściciel zadowolony i chętnie ze mną browara robi jak tylko jest okazja. Określić konkretnie potrzeby a później wybierać marka model.
  • #21
    Janusz.Andrzej
    Level 9  
    Opel Astra H Caravan CDTI 1,9 120 lub 150, ewentualnie 1,7 CDTI 101 do 2006, bez DPF i dwumasy
  • #22
    Kune
    Level 24  
    simsalabim123 wrote:
    Fiat Stilo MW

    Janusz.Andrzej wrote:
    Opel Astra H Caravan CDTI 1,9 120 lub 150


    To moim zdaniem dobre opcje. CDTI 120/JTD 120 to na prawdę dobre, pancerne silniki. Przy tym budżecie, warto o nich pomyśleć, jeśli musi być diesel.
  • #23
    daras41
    Level 25  
    Kune wrote:
    To moim zdaniem dobre opcje. CDTI 120/JTD 120 to na prawdę dobre, pancerne silniki

    Popieram 8 zaworów brak klap wirowych. W wersji z filtrem cząstek mogą być problemy, ale do ogarnięcia ;) Po małym dłubanku w ECU naprawdę fajnie jeździ.
  • #24
    Janusz.Andrzej
    Level 9  
    z silnikiem 1,9 CDTI przejechalem 300k + w dwoch Zafirach i byly bezawaryjne

    Dodano po 1 [minuty]:

    Gdyby nie wymogi krporacyjne jezdzilbym dalej z tym silnikiem
  • #25
    Marian B
    Level 37  
    Octavia kombi z silnikiem 2.0, benzyna. Mam taką od 2000 roku, kupiona jako nowa w salonie. Aktualny przebieg 248000km, zero kłopotów, zero rdzy, nic się nie zepsuło, oczywiście poza wymianą tego co się normalne zużywa, opony, klocki itp. Bardzo duży bagażnik, można przewieżć dużą lodówkę. Ten silnik jeszcze teraz, po takim przebiegu i latach pozwala osiągnąć 200km/h.