Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód <kombi> do 13000zł

piotrdx626 20 Sty 2016 19:22 1425 24
  • #1 20 Sty 2016 19:22
    piotrdx626
    Poziom 28  

    Rozglądam się za ciekawym kombi do 13000zł, wcześniej miałem Mazdę 6 2.0d, ale niestety gościu mi ją skasował. Fundusze małe, ale pewnie coś się znajdzie i raczej szukam benzynki.

    Moje typy:

    Audi A6 lub A4 1.8T 150/180KM lub passat z tą samą jednostką.

    0 24
  • #2 20 Sty 2016 21:41
    Kune
    Poziom 23  

    Audi/Passat to fajne auta, ale przy tym budżecie na A4 B6 może być ciasno, a B5 to troche już stary trup. Podobnie sprawa ma się z Passatem.

    Może coś klasę niżej i niekoniecznie niemieckiego?

    0
  • #3 21 Sty 2016 11:32
    piotrdx626
    Poziom 28  

    A co możesz zaproponować?

    0
  • #5 21 Sty 2016 15:53
    Kune
    Poziom 23  

    piotrdx626 napisał:
    A co możesz zaproponować?


    To już zależy co Ci sie podoba.
    Wiem, że A4 B6 kusi, sam gdybym miał taki budżet myślałbym o tym aucie, ale jeśli nie masz zaplecza (wiedzy, dojścia do części i warsztatu) to dość ryzykowna zagrywka w zakupie i utrzymaniu.

    W tym budżecie rozważyłbym:
    - Astra H (ewentualnie G, ale H to dużo ciekawsze auto)
    - Octavia I
    - Focus II
    - Clio III (nie wiem czy takie combi wystarcza i od ktorego roku to klepali)


    coś w ten deseń. Ogólnie odpuściłbym diesle, ale nie wiem czy to dla Ciebie możliwe. Wiele z tych aut jeździło we firmach, więc przebiegi będą kosmiczne. Wszystkie te auta powinny mieć sprawdzone silniki benzynowe. Niestety Octavia będzie najstarsza konstrukcyjnie.
    Pooglądaj na allegro co można kupić za te pieniądze i się będziemy zastanawiać.

    0
  • #6 21 Sty 2016 17:00
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Octavię I produkowali do 2010 roku, jeśli komuś zależy na roczniku. Konstrukcyjnie Golf 4, czyli szału nie ma.

    0
  • #7 22 Sty 2016 17:13
    piotrdx626
    Poziom 28  

    Wielkich wymagań nie mam, ważne żeby było jakoś wyglądało i było pakowane, oraz żebym nie musiał co chwila remontować silnika.

    Nie wiem czy to okazja, czy też nie. Ale mam z pewnego źródła Peugot Partner 1.6hdi 90KM z roku 2010, ale przebieg? 280 tysięcy kilometrów. Znajomy woła 15 000zł. Warto? Tyle, że to jednak diesel i dwumas i dpf.

    0
  • #8 22 Sty 2016 17:16
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Taczkę chcesz? Już lepiej Laguna 2.0T . Wsadź gaz i lataj,wieczny silnik. W DE za 2-2,5 tys E kupisz. Starczy ci jeszcze na lawetę i opłaty.

    0
  • #9 22 Sty 2016 19:22
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    andrzej20001 napisał:
    Wsadź gaz i lataj,wieczny silnik. W DE za 2-2,5 tys E kupisz.

    I jeszcze ma dobre blachy, bez rdzy.
    Jak Ci nie przeszkadza wygląd, to jeszcze C5 FL z silnikiem 2,0 16V +gaz. Te silniki sa trwałe i z przebiegiem 200kkm można śmiało gazować i są oszczędne.
    Za 15 tys kupisz 2007r. z gazem z rozsądnym przebiegiem. Koszty paliwa będą niższe niż berlingo HDI.

    0
  • #10 24 Sty 2016 10:52
    szwejk11
    Poziom 16  

    Opróćz w/w laguny 2.0 16V [135km], warto zainteresować się Renault Megane II 1.6 16V [110km], Renault Clio III Grandtour 1.6 16V [110km], Toyota Avensis II 1.8 vvti 16v[129km]

    0
  • #11 24 Sty 2016 10:55
    Kune
    Poziom 23  

    Ja osobiście na 1.6 16v wziałbym poprawkę - występują problemy z głowicą. Może nie jest to jakiś wielki problem, ale przy zakupie warto sprawdzić czy auto nie ma jakiś objawów.

    0
  • #12 24 Sty 2016 11:07
    szwejk11
    Poziom 16  

    Kune napisał:
    występują problemy z głowicą
    Generalnie jeszcze silniki 16V cierpią na szybkie przepalanie się cewek zapłonowych (natomiast spotyka się to przede wszystkim w samochodach gdzie oryginalnie montowane były wadliwe cewki firmy SAGEM, zastąpienie ich na Denso lub Beru z pewnością wyelminuje problem. Ale mimo wszystko to dość udane jednostki

    0
  • #13 24 Sty 2016 12:11
    darkomanta
    Poziom 14  

    Piotrdx626 zanim kupisz lagunę 2 wpisz w szukajkę to: " laguna 2 królowa lawet" i poczytaj. Pozdrawiam.

    -1
  • #14 24 Sty 2016 12:36
    szwejk11
    Poziom 16  

    darkomanta napisał:
    Piotrdx626 zanim kupisz lagunę 2 wpisz w szukajkę to: " laguna 2 królowa lawet" i poczytaj. Pozdrawiam.


    Wszystko poprzez nieudany silnik 1.9 dci, laguna zyskała taką reputacje. Więc w czym problem wybrania innej jednostki? Golf IV 1.4 16V też wyprawiał cuda, ale mimo to każdy twierdzi ze volkswagen to volkswagen.

    0
  • #15 24 Sty 2016 17:05
    sebap
    Poziom 40  

    Kolega darkomanta powiela to co usłyszał.
    Kolego szwejk11 silnik 1.9 dCi nie to, że był nieudany tylko popłynęli z interwałami wymiany oleju. Gdyby go wymieniać normalnie co 10-15tys to ten motor pojeździ tyle samo co stare diesle VW.

    1
  • #16 24 Sty 2016 20:00
    markar69
    Poziom 10  

    Jak dbasz tak masz moja ma 250 tys i śmiga tylko olej wymieniam co 10 tys km

    0
  • #17 24 Sty 2016 21:20
    Kune
    Poziom 23  

    sebap napisał:
    Kolego szwejk11 silnik 1.9 dCi nie to, że był nieudany tylko popłynęli z interwałami wymiany oleju. Gdyby go wymieniać normalnie co 10-15tys to ten motor pojeździ tyle samo co stare diesle VW.


    Niestety nie mogę potwierdzić tych rewelacji. W stosunkowo nowym aucie (100kkm) było już dośc dużo problemu z osprzętem, o rozszczelniającym się nowym IC po 8 miesiącach nie wspominam. Potem wpadli na pomysł i spięte trytytkami, fabryka sprzedawała jako poprawione :D

    1
  • #18 24 Sty 2016 22:06
    sebap
    Poziom 40  

    Nie miałem na myśli osprzętu tylko silnik. Co do osprzętu to doskonale wszyscy zdajemy sobie sprawę, że każdy producent ma jakieś wpadki.

    0
  • #19 24 Sty 2016 22:20
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    Kune napisał:
    sebap napisał:
    Kolego szwejk11 silnik 1.9 dCi nie to, że był nieudany tylko popłynęli z interwałami wymiany oleju. Gdyby go wymieniać normalnie co 10-15tys to ten motor pojeździ tyle samo co stare diesle VW.


    Niestety nie mogę potwierdzić tych rewelacji. W stosunkowo nowym aucie (100kkm) było już dośc dużo problemu z osprzętem, o rozszczelniającym się nowym IC po 8 miesiącach nie wspominam. Potem wpadli na pomysł i spięte trytytkami, fabryka sprzedawała jako poprawione :D


    A mój teść ma laguna 2 i chwali się ze tylko trzy razy lawete zaliczył, za każdym razem elektronika karta itp.

    Jak pod gaz coś co jest na hydraulice zaworów, po 6tce ciężko będzie znaleźć godnego następcy w tym budżecie. Osobiście to pojechałem na Niemcy po 626 kombi fl, a przyjechałem Lancerem cs9w i jest cacy, w 12000 się zmieściłem. A jak autor szuka wielkich znaczków WV cz audi to ok ale w większości przypadków bd to klamot, niedoceniany francuz będzie myślę lepszy . Awaryjność rzecz względna, to nie stare bryki które jak moja była mazda MX-6 z ponad pół milionowy przebiegiem ją sprzedałem , w tym 170 na lpg i nowy właściciel zadowolony i chętnie ze mną browara robi jak tylko jest okazja. Określić konkretnie potrzeby a później wybierać marka model.

    0
  • #21 04 Lut 2016 11:13
    Janusz.Andrzej
    Poziom 8  

    Opel Astra H Caravan CDTI 1,9 120 lub 150, ewentualnie 1,7 CDTI 101 do 2006, bez DPF i dwumasy

    0
  • #22 04 Lut 2016 18:46
    Kune
    Poziom 23  

    simsalabim123 napisał:
    Fiat Stilo MW

    Janusz.Andrzej napisał:
    Opel Astra H Caravan CDTI 1,9 120 lub 150


    To moim zdaniem dobre opcje. CDTI 120/JTD 120 to na prawdę dobre, pancerne silniki. Przy tym budżecie, warto o nich pomyśleć, jeśli musi być diesel.

    0
  • #23 04 Lut 2016 19:03
    daras41
    Poziom 25  

    Kune napisał:
    To moim zdaniem dobre opcje. CDTI 120/JTD 120 to na prawdę dobre, pancerne silniki

    Popieram 8 zaworów brak klap wirowych. W wersji z filtrem cząstek mogą być problemy, ale do ogarnięcia ;) Po małym dłubanku w ECU naprawdę fajnie jeździ.

    0
  • #24 04 Lut 2016 20:08
    Janusz.Andrzej
    Poziom 8  

    z silnikiem 1,9 CDTI przejechalem 300k + w dwoch Zafirach i byly bezawaryjne

    Dodano po 1 [minuty]:

    Gdyby nie wymogi krporacyjne jezdzilbym dalej z tym silnikiem

    0
  • #25 10 Lut 2016 01:18
    Marian B
    Poziom 35  

    Octavia kombi z silnikiem 2.0, benzyna. Mam taką od 2000 roku, kupiona jako nowa w salonie. Aktualny przebieg 248000km, zero kłopotów, zero rdzy, nic się nie zepsuło, oczywiście poza wymianą tego co się normalne zużywa, opony, klocki itp. Bardzo duży bagażnik, można przewieżć dużą lodówkę. Ten silnik jeszcze teraz, po takim przebiegu i latach pozwala osiągnąć 200km/h.

    0